Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvordan afmonteres hele styrtøj /

Tags:
No tags yet.

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Under vores måske planlagte styrtøjs renovering denne vinter kunne det måske tænkes at der er lavet en guide her på siden til at tage hele styrtøjet / forbro af vores T1 fra 1958????? Sådan en noget ala den som var lavet af en med afmontering af karrossen altså med alle bolterne.
vh jesper
-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg kan da fortælle lidt, forbroen sidder fast med fire bolte ind i forbroen.
Og styre tøjet hænger fast på ratstammen med en hardyskive, hvor de kan skure bolte ud og skille det ad. Styrestængerne hænger fast ude på spindlerne men en styrekugle i hver side, det er bare at skrue bolten af.
Og på styretøjet er der også en styredæmper oven over rammehovedet..
Hvis du så piller bremseslangerne, så kan du faktisk tage det hele af...

Prøv dig frem der er ingen ben i at rode med det, ta en bolt af gangen det er den beste måde at lære det på...

Det er først hvis du skiller styrestængerne helt ad, så skal du til at rode med noget camber på hjulene, så syntes jeg ihvertfald det bliver lidt indviklet, men det kan da lade sig gøre...
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du starter med at tage tanken op, så kan du komme til det hele.
Under tanken sidder der to 10mm bolte lodret ned i forakselrøret.
Så tager man ratstammen, på styrehuset. Den lange sporestang, bremseslangerne og så de fire bolte, forfra, midt på rammehovedet.
Pas herefter på tæerne.
Og når du så har sporestængerne afmonterede, så gør dig selv den tjeneste at løsne og og skille alting ad så det er nemt at spore den igen bagefter.
Værkstedet der skal spore den vil sætte pris på det.
Camber indstilles på de øverste bærekugler, ikke på sporestængerne.
På konussen ved den øverste bærekugle er der et firkantet hak. Det skal pege fremad eller bagud. Det kan jeg ikke huske, jeg tror det er fremad. Så passer KPI, camber og caster næsten. Så skal man bare indstille spidsningen.

14 indlæg tilbage
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har selv lavet en bøjle ala org. værktøj til mont. på en garagedonkraft ,
som bærer hele forbroen ved afmont. / mont. det gør arbejdet let for en mand alene !
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:2a769571a7="M_Flow"]Har selv lavet en bøjle ala org. værktøj til mont. på en garagedonkraft ,
som bærer hele forbroen ved afmont. / mont. det gør arbejdet let for en mand alene ![/quote:2a769571a7]

Jeg mener at have nogle billeder et sted af det orginale værktøj hvis nogen mangler inspiration til at lave deres eget.

SorenJ uden login (og stadig på arbejde :( )
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Att Sørenj
Gide du maile noget info om det til mig???
jesperbetina@mail1.stofanet.dk
vh jesper
-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det skal nok se på når jeg kommer hjem, så det bliver en gang i aften.

Søren (til forlæsning om teknologi implementering, men på nettet via det trådløse netværk - I love technology)

Reply

You must log in to post.