Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Startproblemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) NimbusogKatja Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der nogen der kan komme med et forslag til hvad jeg skal gøre.

jeg har en Type 2 med 1600 motor . Når jeg starter den har den de problem at de første 2-3 minutter uanset om jeg trykker på speederen så kommer den ikke op i højre omdrejninger end ved tomgang (625) efter de 2-3 minutter får den så pludselig fat og kan så køre normalt hvad kan det være. CO er også målt står til ca 3
(permalink) NimbusogKatja Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ikke nogen der kan hjælpe
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
Chokeren der "hænger"..?
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) NimbusogKatja Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad mener du med at Chokeren hænger?

Snakkede med Jan koed der mente det også kunne være forholdet mellem luft og benzin i kaburatorer
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:e8353d1585="NimbusogKatja"]Hvad mener du med at Chokeren hænger?

Snakkede med Jan koed der mente det også kunne være forholdet mellem luft og benzin i kaburatorer[/quote:e8353d1585]

:lol: Det er jo netop hvad karburatoren laver: justerer forholdet ml. benzin og luft..

-chokeren er det øverste spjæd i karburatoren, hvis det sidder fast når motoren er kold kan den ikke få luft, og dermed ikke tage omdrejninger..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) NimbusogKatja Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Men sidder den netop ikke fast når motoren er kold og "slipper" når fjedren bliver varm eller er det omvendt
(permalink) cholm Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:9a3d12c66e="NimbusogKatja"]Men sidder den netop ikke fast når motoren er kold og "slipper" når fjedren bliver varm eller er det omvendt[/quote:9a3d12c66e]

Det passer vel også fint med det Morten skriver. Når den er kold hænger spjældet og motoren kører kun på benzin da den ingen luft får.

Når den så bliver halvvarm, slipper spjældet og der kommer luft i blandingen.

Eller hva´ :?:

/Claus
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) Hør nu her.. Chokeren skal aldrig hænge. Det den gør er at være lukket helt eller delvist i opvarmningsperioden, men kun i tomgang. Det er jo der man har problemet med at motoren kan gå ud.. Når man giver gas, skal spjældet åbne og lade luften passere. Hvis den hænger så sker det ikke, præcis som Morten skriver.
Det kan typisk være hvis der er sod og skidt i karburatorhalsen at spjældet kan hænge. Hvis den ellers virker og åbnerspjældet mere og mere jo varmere motoren bliver, så fejler selve chokerspolen intet.
Men hvorom alting er.. Nu her når vi nærmer os den kolde tid, så kan det altid betale sig lige at skrue karburatoren af og skille den af og rense. Det gøres ret nemt, og kræver ikke noget specielt værktøj. Har man ikke en kompressor, kan man købe trykluft på spraydåse i elektronikforretninger. Det gør det noget nemmere at rense dyser og lign.. :)

Sæt iværk..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) cholm Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:36dbd1a4b4="vwanders"]8) Hør nu her.. Chokeren skal aldrig hænge. [/quote:36dbd1a4b4]

Enig :wink:

Jeg forsøgte blot at gøre klart for spørgeren, at Mortens forklaring passede meget godt med det som han oplever med sin motor. Min forklaring var derfor møntet på hans eksakte choker, og naturligvis ikke en normalt fungerende ckoker.

/Claus
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tak for alle svar ser ud til at jeg må kigge min karburator efter i sømmen

Nogle gange når jeg gasser op fra første hopper motoren er der sammenhæng med det andet?
(permalink) NimbusogKatja Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ups var ikke logget ind

Tak for alle svar ser ud til at jeg må kigge min karburator efter i sømmen

Nogle gange når jeg gasser op fra første hopper motoren er der sammenhæng med det andet?
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) Ok, cholm..
Ang. rysteriet.. Så nej. Det er højst tænkeligt enten dit svinghjul eller din koblingstrykfod der er skæv, eller defekt(e) motor/gearkasseophæng, eller mindst sandsynligt føringsrøret til koblingskablet som sidder på gearkassen der ikke bøjer nok..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.