Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor-holder projekt -Hjælp-

Tags:
No tags yet.

(permalink) Stef_H_Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej hej

Jeg går på HTX 3.år og har noget der heder maskintekning og der skal vi lave et projekt selv. Altså vi bestemmer selv, hvad det skal være. :D

Så tænkte jeg, jeg laver sku en motorholder der passer til min bobbels motor.. eller bobbel moter i det hele taget. :)

jeg har stillet følgende krav til den:

- holderen skal kunne dreje motoren rundt om sig selv
- man skal kunne flytte holderen rundt med motor
- at man kan indstille arbejdshøjden til det enkelte menneske

Så vil jeg høre fra nogle af jer der har arbejdet med motor og bobbel, noget mere en mig, om der var noget mere jeg skulle stille som krav til den motorholder jeg skal lave?
(permalink) Chritte Member
Skrev for 20 years siden | | | |
lyder meget fornuftigt... hvad med en form for kontrolpanel og tilslutninger til batteri osv. så den kan afprøves/startes... :?: :roll:
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har nogle billeder af nogle. Men som Chritte siger, så byg også et kontrol panel. Det er i hvert fald den bedste løsning.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lidt flere
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Stef_H_Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det lyder ikke så dum :idea: :D

Så skulle man smide en starter og et batteri på og det fornødende ledninger osv. så den kan køre. Det med gassen kunne man vel klare med hånden :!: :?:
(permalink) Stef_H_Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ville det være nemmes som på de første billeder at, at kappe noget af gerkassen så man får starter med og skrue den fast i?

Hva med det panel. Hva skal man have ud over en nøgle til at starte med?
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er der i hvert fald mange der gør, Stef.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Stef_H_Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hey Mbechmann :D

har du fået pengene? jeg ringede til dig, for jeg kunne ikke sende pengene før mandag! Det var det eneste mit netbank ville med til.
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det har jeg, ja.:)

Jeg tænkte på en ting. Kunne du ikke tænke dig at lægge billeder/diagramer ind med projektet. Jeg vil også igang med at bygge en sådan stand.

Også vedr. hvilken materialer du bruger osv.

Selv går jeg med tanker om at bruge denne her, til at ændre arbejdshøjden. Det er trods alt 30 cm den kan ændre i højden.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
nu har jeg ikke en selv, men er der ikke noget med at motoren skal have mulighed for at komme af med den strøm som dynamoen/generatoren producerer?

den skal også være solid da motoren nu alligevel vejer lidt...
(permalink) Stef_H_Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
--> Mbechmann

Det kan du tro! Jeg er jo lige gået igang med projegtet for 3 dage siden.. Det er et projekt jeg får karakter for og har en sidste afleveringsfrist.

Men jeg smider da gerne nogle tegninger og bergning ud på nettet, når de bliver færdig.

Det med den dunkraft var overhoved ikke nogen dum ide! Jeg har snakket med vores lære, og han snekkede om noget håndsving hejsning som på en søjleboremaskine, som han ville bestille hjem.

Fordelene ved at lave dem her på skolen er at de betaler div. dele :D
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg sad lige og lejede lidt med tanken. Her er hvad jeg har tænkt på. Der skal selvfølgelig hjul på så man kan bevæge den rundt. Den dunkraft koster 119,- i harald nyborg, så mon ikke din lære kan skaffe den endnu billigere?
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har lige opdaget en meget stor fejl ved denne tegning. Der kan man ikke dreje motoren rundt på hovedet. Så den dur ikke. Med mindre der er nogle der har en god ide til at løse det problem?
-------------------------------------------
Michael
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
Som mangeårig bruger af en motorstand, vil jeg mene højdejuster-funktionen er værdiløs, og iøvrigt gør det hele lidt leddeløst..

Den mest sublime motorstand er efter min mening den mflow her på vwnettet producerer en gang imellem, det er en kopi af den originale fra vw.

Jeg har selv en sådan som er monteret på et trebenet stativ med hjul i stil med dem på billederne.

På mit stativ savner jeg en bakke under motoren til at stille reservedele på og til at fange oliedråber så de ikke ryger på gulvet (når man skiller en brugt motor ad)

Mange af dem på billederne herover har den ulempe at man ikke kan arbejde på svinghjul/kobling når motoren er monteret i motorstativet
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:b25c9144b9="Stef_H_Larsen"]
Fordelene ved at lave dem her på skolen er at de betaler div. dele :D[/quote:b25c9144b9]

jeg håber du har "venligere" lærer end dem jeg havde da jeg gik på HTX... vi måtte ikke beholde de ting vi lavede...
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Morten, det har du nok desværre ret i. Jeg tænker dog mere på mit helbred (Ryggen). Der må være en måde hvor man kan gøre det så den kan skubbes op og nej alt efter hvad højde man skal bruge, og så stadigvæk beholde stabiliteten.

Til gengæld, den med en bakke nedenunder er ret god. Man kunne faktisk lave en form for værktøjsvogn ud af det så man altid har den.:) God ide.:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Den motorstand som Mbechman har lagt billeder ind af, er min.

Jeg har også en bøjle til den. Så kan jeg arbejde med svinghjulet. Så kan jeg bare skifte mellem koblingshus og bøjlen afhængig af hvad jeg skal lave. Koblingshuset bruger jeg jo kun når jeg skal afprøve motoeren.

Hvis jeg skulle "udvide" min. Ville jeg lave en bakke til værktøj og stumper.
Det med højden kan ikke betale sig at bruge krudt på.
På koblingshuset ville jeg montere en lille beholder til benzin. Og så ville jeg mont en plade som nemt kunne hægtes af. Derpå skulle batteriet står når man afprøver. Men pladen skulle kunne løftes af, så den ikke er i vejen når man skruer på motoren.
Alt det elektriske ville jeg ikke lave noget til. Jeg har bare nogle ledninger med "sko" på som jeg bruger. Det kan nemt blive for bøvlet med ledninger, når man skal skifte om til bøjlen.

Jakob
Husk at lave den, så motoren kan drejes hele vejen rundt!!
(permalink) bug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej, sjovt projekt...jeg mener man burde lave stativet i firkantrør da det vil være mere stift, det på tegningen bøjer allerede af vægten og så er der også den fordel at man ikke skal tilpasse enderne så meget som hvis det var runde rør(nemmere at svejse sammen)...mvh bug
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Bug: Hvad er det som du mener bøjer??

Stativet bliver lidt tungt, men det gør ikke noget da der jo er hjul på. Det gør jo heller ikke noget at det er tungt når man testkører. Ellers kan stativet jo godt hoppe lidt rundt....
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
når der nu alligevel kommer et 12V batteri på kunne du jo montere en 12v hydraulik station med et par cylindre tilkoblet? (skolen betaler jo.. hehe)
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg holder også på det vw Morten skriver: lave et stativ på hjul med en bakke under,og brug motorholderen som M Flow laver.så kan man dreje det hele rundt og komme til den store møtrik i koblingen også.Og når motoren skal prøves af,så skal den bare i bagenden på bilen,det tager ik andet en 20min,og så er alle ledninger og det hele der. Jeg kan ik se fordele i at starte den på prøve stativet.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) j454 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
er der nogle der har nogle billeder eller tegning af m_flow`s motorbænk
-------------------------------------------
http://vwbornholm.dk/default.asp?active_page_id=1 jon 25212572
(permalink) Chritte Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Bump.. :D
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:20b9c8f6d9="j454"]er der nogle der har nogle billeder eller tegning af m_flow`s motorbænk[/quote:20b9c8f6d9]

Jeps det har jeg

[img:20b9c8f6d9]http://www.gearheads.dk/nuke/files/img_3732.jpg[/img:20b9c8f6d9]
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:D

jeg er lige selv begyndt på en motor stander. dog laver jeg den i 4 kantet 4*4 cm jern stænger. med en gods tykkelse på 3 mm. den er indtil videre Rigligt stiv. jeg kan lægge lidt billleder på i morgen.

jeg bruger det forreste stykke af gearkassen til at montere motoren i. så kan jeg også koble ud hvis jeg vil ?? eller hvad :?: :?:

Reply »

You must log in to post.