Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mystisk type4 motornr.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Holmen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Har lige set på 412 Variant, der har en en type4 motor med et mystisk nummer. Sælgeren sagde det var en ombytter motor og det skal nok passe for der var et retur symbol ( lissom dem på siden af øldåserne) og så et C efterfulgt af tallene 003890.

Dvs *C 003890. Hva dælen er det for en?

Lars
-------------------------------------------
larsholmen@yahoo.com
Tlf: 20 65 31 08
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er en 1600 T2 motor med 32 Kw / 44 Hk fra 8/67 til 7/70
(permalink) Holmen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tak for svar.

Motoren var også temmelig sløv, så det skal nok passe.
Men kan du uddybe dit svar lidt. Ved du fx, hvad det retur symbol står for?

Lars
-------------------------------------------
larsholmen@yahoo.com
Tlf: 20 65 31 08
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Den motor må have set meget mærkelig ud i en 412 variant. Den passer heller ikke på gearkassen. Der må være noget med styrelejet til højgearakslen der ikke passer.
Hvis det er en 1600 type2 motor har blæserhuset stået op inde bagi.
Det tror jeg ikke.
Det "C" står det med blå skrift på blokken ? I så fald er det ikke motornummeret.
Den skal hedde W ( 1700E med 80HK) eller AN (1800S med 85HK) Stemplet i blokken lige bag den lille sorte bøtte til krumtaphusudluftningen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nææh Frank det passer ikke helt.. Jeg har set t3 transportere med 1600 luftkølede her i Dk.. Har faktisk en i familien der ejer en.. Motoren ser ud som en type4 men er en type1 og den kommer med centermonteret karb... Vistnok leveret til forsvaret i tidernes morgen.. En vældig mystisk motor.. Det kan jo være sådan en der sidder i.. Og ja den er sløv som et ondt år især når man har 8personer i bussen.. ;)
Det skal lige siges at motorens køleblik ikke er som type3 med mere som type4.. En underlig motor..

Men werket har jo lavet mange mange underlige ting igennem tiden..
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
det er sikkert en CT motor, som er en 1600 type 1 blok , dog som pandekagemotor med påstøbt holder for oliefilter og type 4 hydr. ventilløfter.

/Niels

har købt en fra en t3 pickup mener det var fra en 1986ér
-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Holmen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg fik desværre ikke taget et billede af den, men den så pinedød ud som en type4 med pandekage køling og dobbeltkarbs. Generatoren var på siden til højre.

Motornummeret sad, hvor jeg har set det på andre type 4´ere, men istedet for fx koden CU var der altså dette retur symbol efterfulgt af et C......
-------------------------------------------
larsholmen@yahoo.com
Tlf: 20 65 31 08
(permalink) REN Member
Skrev for 21 years siden | | | |
MitchB's beskrivelse kan jeg kun tilslutte mig..Jeg har selv en T3 transporter med 1600 pandekage benziner på registreringsattesten, modellen skulle være udfaset fra -80-81 stykker..

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com

Reply

You must log in to post.