Hej derude !!
Jeg skal have en type 1 1200 fra 71 sporet ( ikke 1302/03)
Er der nogen der kender de specifikke tal for både Camber og
toe in/out på denne model ??
På forhånd tak for hjælpen !!
Hilsen Henrik
jeg plejer at stille dem:
camber 0gr
toe-in 2-3mm
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
..... Tak Morten, så kan jeg komme videre !!!
Hilsen Henrik
Hvordan justerer man cabervinklen på den?
/Ole
fra 65 og frem er det jo den nye forbro, og på den sidder den overste bærekugle i hver side i en excenterskrue.
Jeg bruger et simpelt vaterpas (camber) og en tommestok (toe-in) til at måle med
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Der kan man bare se; så blev jeg det klogere! :wink:
/Ole
Er der ikke en af jer som gider skrive trin for trin hvordan i gør?
Så vi nybegyndere kan få lært noget :D :D
Hilsen Jakob
og nu vi er igang kan vi ikke også få en beskrivelse af hvordan man gør på en 1303?
Hvordan er det nemmest at måle toe in? Med hvilket grej? Min kunne også bruge en sporing..
Hvis man kun skal have justeret toe, så kan man få det gjort rimeligt billigt. Mener det koster omkring 200-400 kr og 600+ hvis det skal være en komplet 4-hjulsudmåling med justering.
Det var bare lige hvis man ikke selv havde lyst til at rode med det....
Men....hvis du vælger at betale dig fra det, så sørg for at løsne alle tingene så det er til at justere på, ellers kan de finde på at tage tillæg for gas & ilt, samt ekstra timer for justering :wink:
/Ole
Kan man ikke gøre det hjemme på plænen? Er ked af at betale folk for noget jeg selv kan gøre...
man kan sakens spore sin bil hejmme i garagen...
men kun hvis det gælder spidsning så den ikke æder dækne og stille camber noglelunde på øje-mål eller med vatter-pas...!!!
men har man et problem med selvopretning eller at den trækker til den ene side kan man lige så godt betale sig fra de....
jeg går selv og 4-hjulsmåler biler til hverdag..... og oftets ligger problemerne i en skæv bagvogn.....
og ved en 4-hjulsudmåling går man ind og stiller forvognen efter bagvognen så man får en bil der køre lige....
og det kan man bruge meget lang tid på hvis man ligger hjemme på vejen og prøver sig frem.....
men det er selvfølig kun hvis der er et problem.....
hvis ikke der er et problem kan man snilt måle sig frem til det....
leo-pol