Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
15:06 WBXManden: ?
15:06 WBXManden: pladearbejde
05:54 Helweg: Ankor wax
17:44 Mr-M: Tandstang
13:04 samba: Samba
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kåre's Splitbus

Tags:
No tags yet.

(permalink) Kong Box Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Sådan!!!

[img:5bffebd964]http://img7.imagevenue.com/loc276/th_672_Churchillhand.jpg[/img:5bffebd964]
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 19 years siden | | | |
:lol: YES YES det kan jeg snildt gøre med mine fingre..... så glæder mig til at møde dig igen kåre :wink: :roll: he he.... fandt du forskellen på dine hjul? 8O
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 18 years siden | | | |
S
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 18 years siden | | | |
...
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Cool med en fødselsattest 8) Må man spørge hvordan du fik fat i den, der er jeg gået glip af noget i vw timen sov desværre nok da vi havde om det i skolen :lol: :?: er dørene så blevet bygget om eller hvad er der sket der mon!?
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg kan starte med at sige at M415 er en svensk udstyrspakke som indeholder M119 (benzinfyr) og M209/210/211 som alle tre er 9 siddepladser samt døre i begge sider. 209 og 210 er klapdøre og 211 er skydedøre. Hvis der står 211 på din M-plade er det højst tænkeligt en "slåfejl". Det er sket mange gange..

M043 er en forberedelse for Schweiziske krav. Hvad det lige præcis indeholder er ukendt.. Måske noget med lys og lygter, forurening eller noget lignende..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Kong Box Member
Skrev for 18 years siden | | | |
mSTIGGARD: Man sender 25 euro i en kuvert til

Stiftung AutoMuseum Volkswagen
Dieselstrasse 35
D-38446 Wolfsburg

Så skulle der gerne dumpe en attest ind i løbet af 4-5 uger...

vwanders: De skulle ansætte dig til at lave attesterne! Irriterende at ingen at mysterierne blev opklaret med denne attest. Heller ikke hvad interiør der var i...

Mvh. Kåre
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 18 years siden | | | |
nice... takker kåre!! det kunne være man skulle prøve det 8O men hvis det ikke er nogle oplysninger der er værd at få der det jo ikke så sjovt!!
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hov forresten, jeg glemte lige at man også skal sende dem sit stelnummer og navn!

Min bror fik også et der var lidt sjovere, hvor der var orignal farve, interiør mm. Men man kan åbenbart ikke regne med det...

Mvh. Kåre
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ku være man sku' sende en ansøgning.. 8)

Jeg tror oplysningerne er lidt mangelfulde fordi din bus er en militærbus.. De var jo stort set en kæmpe dyne identiske biler der blev smidt efter soldaterne.. Så de har nok ikke arkiveret oplysningerne på alle de biler så grundigt. Det samme gælder i øvrigt andre "flåder".. Det viser sig efterhånden som der bliver bestilt attester på flere og flere biler at grupper af biler med stelnumre lige efter hinanden ikke har så mange oplysninger.. Det er typisk store selskaber, stater, politi, brandvæsen, militær osv osv som har købt en flåde af ens biler..

Surt show, men følg med i splitbusforummet på TheSamba. Det er der opdateringerne kommer først! :wink:
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Kong Box Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Sidste nyt i bussen! Campingkasse-udtræk!

[img:be055d35e8]http://i17.photobucket.com/albums/b95/hadka/147_4766.jpg[/img:be055d35e8]
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kåre har du nogle billeder af hvordan de har muret folde taget i , dvs uden loftbetræk, eller er den født med det ??
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har desværre ikke noget billede uden loftsbetræk. Men bussen er født med foldetaget.

Modellen med døre i begge sider og foldetag blev kun importeret til det svenske militær i årene '66 og '67 (da de skiftede til højrekørsel)

Mvh. K
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
nåh okay - så har den bare helt alm sambaruder indvendig, det var mere hvordan de havde lavet det hvis det var muret i , men det er det så ikke , men tak
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den har ikke sambaruder. Det er en kombi!

Prøv at snakke med Ronnie(drengen) om eftermontering af foldetag. Han har i flere år overvejet det, og også undersøgt en del.

Mvh. Kåre
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det kan også være du kan bruge http://www.parisbeetles.co.uk/ til et eller andet...!

Mvh. Kåre
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
tak kåre men jeg har jo et orginalt vw bus foldetag jeg har fået og mangler lidt tip til at lave forstærkningen kraftig nok, parisbeetles sætter deres i uden forstærkning , det syntes jeg er lidt vildt , når man tænker på hvordan din feks er forstærket , både i tag og i bund.. så det tør jeg ikke...
og de orginale forstærkninger er rustet væk på mit tag , så for at være helt sikker vil jeg lave noget lidt overdimmenstioneret for at være på den sikre side , og for at kunne undvære den skide dobbeltbund, men tak for dit råd - jeg skal ikke forstyrre din topic mere med mere uligegyldigt ævl :lol:

[size=24:7ade04fd7b]BUS FOLDE TAG ER FOR FEDT [/size:7ade04fd7b] 8)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Okay, jeg vidste ikke at parisbeetles satte i uden forstærkning. Min har ikke dobbeltbund, men burde have det mener jeg bestemt. Eller tager jeg fejl...?

Mvh. Kåre
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
nej du burda ha det - især hvis du kører med fuld totalvægt, men det gør du jo nok ikke - også går det jo nok, det du skal holde øje med er om den evt revner i lakken på i hjørnerne ved klapdørene, gør den ikke det kan du roligt køre uden db bund, gør den ville jeg overveje at sætte den bund i engang med tiden.......
min gamle samba havde kun db bund i midten - og den havde en smule tendens til at revne, og havde jeg beholdt den skulle den nok ha haft dem i siderne også..- men den var jo også en smule blød af tidens tand og der var svejset en del i den , det er jo ikke ligefrem noget der gør den stiv som vist den var ny...
så kør du roligt videre :D
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Fedt med det dér udtrækskøkken - man kommer jo helt til at avne sin gamle '78 bus ;-)
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:f9a4e82cac]Fedt med det dér udtrækskøkken - man kommer jo helt til at avne sin gamle '78 bus[/quote:f9a4e82cac]

Ja, jeg stjal jo også lidt idéen fra din '78. Men modsat din, så kan mit faktisk rulle, hehe!!

Jeg faldt for at man kan pakke ting og sager ovenpå, i stedet for som på westfalia, hvor man pakker i mellem. Så skal man jo flytte bagagen for at komme i skabene. Det skal man ikke med "rullekøkken". SMART!

Mvh. Kåre
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote="Hardcore"][quote:628f436ed6]Men modsat din, så kan mit faktisk rulle[/quote:628f436ed6]

Gad vidst om ikke vores gamle bus ruller endnu ;-)
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 18 years siden | | | |
JK: Jeg mente skuffen, du snakkede om at den gik lidt stramt når den skulle ud og ind!

Mvh. Kåre

Reply

You must log in to post.