Et lille glimt af mit seneste projekt. Har rodet med gamle VW`ere i over 15 år, og altid ønsket mig en Split.
Var egentlig pt. på jagt efter en Ovaler med softtop, men så for længe siden Thomas`annonce på Thesamba med denne 52`er med originalt monteret softtop. Prisen var dog over mit budget, så jeg ledte videre efter en ovaler, men vendte ofte tilbage til annoncen på denne Split. Noget af det jeg ikke kunne lide var at de havde monteret ovalrude i den, men det viste sig at være en special rude, så når sprossen igen er sat i passer resten, desuden troede jeg det var en svensker, men fik at vide at den er solgt i Tyskland i 1952 og så importeret til DK allerede i 1955, og har så kørt indtil 1999.
Er der nogen der kender til bilens historie hører jeg den meget gerne, den har senest rullet i Jylland, og ejeren vidste tilsyneladende ikke hvor sjælden en bil han havde, da han kørte rundt med en pressening over soltaget, sat fast med Gaffatape.
Bilen er rimeligt rustfri, men desværre "opdateret" gennem årene, så en del af pladedelene skal udskiftes med de rigtige dele, desuden mangler der en del stumper, så jagten er begyndt...
Har tilsyneladende haft en trafikskade i venstre side, da inderskærm, trekantstykket med crotch cooleren, venstre varmekanel, forklap og forbroen alle er skiftet til nyere dele.
Planen er at få den synet i 2006, så original som jeg kan nå at få den, men skal der bruges nogle dele fra en Ovaler, så lever jeg med det, der står Splitprojekter nok rundt omkring, GAMLE VW`ERE SKAL K
Var egentlig pt. på jagt efter en Ovaler med softtop, men så for længe siden Thomas`annonce på Thesamba med denne 52`er med originalt monteret softtop. Prisen var dog over mit budget, så jeg ledte videre efter en ovaler, men vendte ofte tilbage til annoncen på denne Split. Noget af det jeg ikke kunne lide var at de havde monteret ovalrude i den, men det viste sig at være en special rude, så når sprossen igen er sat i passer resten, desuden troede jeg det var en svensker, men fik at vide at den er solgt i Tyskland i 1952 og så importeret til DK allerede i 1955, og har så kørt indtil 1999.
Er der nogen der kender til bilens historie hører jeg den meget gerne, den har senest rullet i Jylland, og ejeren vidste tilsyneladende ikke hvor sjælden en bil han havde, da han kørte rundt med en pressening over soltaget, sat fast med Gaffatape.
Bilen er rimeligt rustfri, men desværre "opdateret" gennem årene, så en del af pladedelene skal udskiftes med de rigtige dele, desuden mangler der en del stumper, så jagten er begyndt...
Har tilsyneladende haft en trafikskade i venstre side, da inderskærm, trekantstykket med crotch cooleren, venstre varmekanel, forklap og forbroen alle er skiftet til nyere dele.
Planen er at få den synet i 2006, så original som jeg kan nå at få den, men skal der bruges nogle dele fra en Ovaler, så lever jeg med det, der står Splitprojekter nok rundt omkring, GAMLE VW`ERE SKAL K