Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Projekt T1 1952 11G

Tags:
No tags yet.

(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Et lille glimt af mit seneste projekt. Har rodet med gamle VW`ere i over 15 år, og altid ønsket mig en Split.
Var egentlig pt. på jagt efter en Ovaler med softtop, men så for længe siden Thomas`annonce på Thesamba med denne 52`er med originalt monteret softtop. Prisen var dog over mit budget, så jeg ledte videre efter en ovaler, men vendte ofte tilbage til annoncen på denne Split. Noget af det jeg ikke kunne lide var at de havde monteret ovalrude i den, men det viste sig at være en special rude, så når sprossen igen er sat i passer resten, desuden troede jeg det var en svensker, men fik at vide at den er solgt i Tyskland i 1952 og så importeret til DK allerede i 1955, og har så kørt indtil 1999.
Er der nogen der kender til bilens historie hører jeg den meget gerne, den har senest rullet i Jylland, og ejeren vidste tilsyneladende ikke hvor sjælden en bil han havde, da han kørte rundt med en pressening over soltaget, sat fast med Gaffatape.

Bilen er rimeligt rustfri, men desværre "opdateret" gennem årene, så en del af pladedelene skal udskiftes med de rigtige dele, desuden mangler der en del stumper, så jagten er begyndt...
Har tilsyneladende haft en trafikskade i venstre side, da inderskærm, trekantstykket med crotch cooleren, venstre varmekanel, forklap og forbroen alle er skiftet til nyere dele.

Planen er at få den synet i 2006, så original som jeg kan nå at få den, men skal der bruges nogle dele fra en Ovaler, så lever jeg med det, der står Splitprojekter nok rundt omkring, GAMLE VW`ERE SKAL K
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
fedt med endnu en split - tillykke med den - ser sgu godt ud - der er mange der har splitdele til at ligge - men skriv hvad du mangler - der er så meget at vælge imellem :wink:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:9e7b1532b7="Bornholmer"]fedt med endnu en split - tillykke med den - ser sgu godt ud - der er mange der har splitdele til at ligge - men skriv hvad du mangler - der er så meget at vælge imellem :wink:[/quote:9e7b1532b7]

Lige nu går jeg mest efter pladedele, da det er der jeg starter.
Komplet varmepanel venstre side.
Komplet crotch cooler venstre side.
For/bagpanel.
Bundplade under/omkring batteriet.
Skærme, evt. bare presningen omkring baglygterne.
For/bagspidser inkl. kofangerfæste, regner dog med at købe fra Wolfparts.

Udover pladedele er det:
Komplet forbro, fra spindel til spindel.
Dørsider.
Glas til bagruderne.
Emblem til forklap.

+ ca. 1000 andre ting, lyder som et lig jeg har købt :lol:

Men send bare mail/PM med det I har liggende, også selvom der er meget at vælge imellem.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tillykke med den. Det er sgu en fed bil...

Jeg var selv lidt lun på den da thomas havde den til salg, men glad for at se at den blev købt af en der vil lave en bil ud af den.
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Jvang Member
Skrev for 20 years siden | | | |
dejlig vogn... tillykke med den! bliver en cool bil!

Når jeg er ved at være længere mit projekt sælger jeg ud af stumperne!

Så skal jeg nok lige tænke på dig, hvis jeg har noget du kan bruge!
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:eba64c0829="Jvang"]Når jeg er ved at være længere mit projekt sælger jeg ud af stumperne!

Så skal jeg nok lige tænke på dig, hvis jeg har noget du kan bruge![/quote:eba64c0829]

Takker Vang

Vi skal nok finde noget jeg kan bruge.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:a0bcb1e057="AircooledBoxer"]

Lige nu går jeg mest efter pladedele, da det er der jeg starter.
Komplet varmepanel venstre side.
Komplet crotch cooler venstre side.
For/bagpanel.
Bundplade under/omkring batteriet.
Skærme, evt. bare presningen omkring baglygterne.
For/bagspidser inkl. kofangerfæste, regner dog med at købe fra Wolfparts.

[/quote:a0bcb1e057]

Hejsa

Og tillykke med Splitten :D

Ved ikke om der er noget der kan bruges

crotch cooler
http://thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=117355

plade dele:
http://thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=121976
http://thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=121970

Anders
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Anders

Tak for tipsene, har skrevet på Crotch cooleren.

Inderskærm regner jeg med at have fundet.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Morten.

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Morten.

(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Henrik

Ja, den skal sælges, havde regnet med at vente til foråret, da der er et par småting jeg ville lave i løbet af vinteren, men er der en frisk køber finder vi nok ud af noget.

T1 fra November 1965 altså en af de første med 1300 motor. Samme ejer fra ny og til ca. 2000, derefter endnu 1 ejer og så mig. Jeg købte den i Januar 2004 og fik den synet uden anmærkninger i April. Den skal synes igen omkring November 05.

Jeg har haft bund karosse adskilt, repareret lidt rust i bunden, skiftet venstre varmekanalsbund, venstre bagspids og lidt i inderskærmene.
Har aldrig fået den store tur, men bærer præg at at første ejer har holdt den vedlige i alle årene, så den står nu slidt som en bil der har kørt i 40 år nu en gang er. Perfekt for den som vil have en meget original hverdagsbil, eller som perfekt basis for en original renovering, da den ikke er skruet/svejst i stykker af 20 forskellige ejere.

Fast pris inkl. de sorte plader kr. 23.500.- Evt. delvis bytte med anden VW, dog ikke et projekt der skal totalrenoveres, da jeg har nok i min 52`er. Men noget i den lettere del, f.eks lakeret men ikke samlet, kasseret til syn på mindre ting, svensker der mangler syn/told.

PS. Selvfølgelig ok at Henrik spørger i denne tråd, men for ikke at lave hele tråden om til en salgsannonce for min `65er så bedes andre evt. interesserede sende en PM eller mail, så sender jeg nogle flere billeder samt en mere udførlig beskrivelse.

PPS: Henrik mangler også en mail adresse hvis du vil have mere oplysninger og billeder.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) SHP Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Godt projekt, har set den live flere gange.

Nu er det måske ikke noget du liiige står og mangler, men jeg har to Nye bagrudelister.
Kom til at købe 3 nye sæt sidst :oops: Så hvis der er andre der mangler så sig til.

Har du den originale afviserkontake til instrumentbordet, ellers har jeg muligvis også den. Starter knappen har jeg også, er lidt svært at se på billederne om det er den korrekte der sidder der.
-------------------------------------------
Mvh Søren. Tlf 50 312 312
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Søren

Ja, den er ganske sund, men er jo desværre "moderniseret" en del gennem tiden.

Sender dig en besked, så kan vi handle den vej, for jeg mangler jo en del.

I øjeblikket går jeg mest efter de større ting, specielt pladedele, og har foreløbig fundet sprossen til bagruden, komplet inderskærm, frontklap, crotch cooler og senest en forbro med de lave tårne, så det går den rigtige vej.

Desuden er karossen taget af bunden, og bunden mangler lige et par timers arbejde, så er den klar til sandblæseren.

[img:037de14faa]http://aircooledboxer.homepage.dk/Top_af1.jpg[/img:037de14faa]

[img:037de14faa]http://aircooledboxer.homepage.dk/Bund_bag1.jpg[/img:037de14faa]
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så er bunden ved at være klar til sandblæsning, troede jeg :?

Har fundet 2 huller som tidligere ejer har lavet og som jeg ikke kan gennemskue formålet med.

Hul 1:
Midt i rammehovedsbunden, det eneste som løber herude er benzinrøret og håndbremseaksel/kabler, og sidste nævnte har ingen samling eller ophæng i nærheden af hullet. Og det virker lidt voldsomt at lave hullet for at skiftet benzinrøret som iøvrigt er ført under bunden.

Hul2:
På højre side af rammetunnelen, ved forreste ophæng til koblingskabel og andet.

Da der desuden er rusthul i rammehovedsbunden skal den selvfølgelig skiftes, men kunne være interessant at finde ud af hvilket problem de har kigget efter da de lavede hullerne, og så se om det er noget som er udbedret.

S
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Var lige en tur forbi Vang og købe en enkelt reservedel - den komplette bund fra hans 50`er Ultra Rat.
En svensker uden papirer, så den skal bruges som dele til min egen `52 bund.

[img:3b9e659a46]http://aircooledboxer.homepage.dk/50_bund.jpg[/img:3b9e659a46]
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Endelig efter næsten 2 års stilstand, er jeg atter kommet igang med mit projekt.

I forsommeren 2006 havde jeg den i en kort periode til salg, men da der så kom en og kiggede på den, kunne jeg godt mærke at det var helt forkert. Jeg stoppede salget og gik istedenfor på jagt efter dele til mit projekt.

Siden har jeg skaffet originale bagskærme, forskærme fra en ovaler som bare skal have det runde hul til horngitteret, så er de meget lig splitskærmene.

På min sommerferie i Sverige købte jeg bagspidser og bunde til varmekanalerne fra Woffe. http://www.wolfparts.com

Jeg har nu fået monteret sprossen i bagruden, den blev for mange år siden fjernet, sandsynligvis for at få et bedre udsyn. Heldigvis fjernede de bare sprossen, og monterede en specialrude. En anden brugt metode var at fjerne hele bagrudeudsnittet og så erstatte det med et stykke fra en ovaler.
Montering af sprossen ser ikke ud af så meget, men det tog en lang dags arbejde, da der er flere rundinger der skal passe sammen, og da de fjernede sprossen havde de lavet et meget flot arbejde med at afrunde det hele til den nye rude, det var ikke så nemt at se fra starten hvor der skulle rettes og hvor der ikke skulle gøres noget.
Samtidig havde de glemt at lave nye huller til afvanding under ruden, så da jeg begyndte at slibe var der mere rust end forventet.

Sprosse_2.jpg
Sprosse_1.jpg
Sprosse_3.jpg

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
sådan... en god beslutning, den bil skal du bare lave...

(permalink) Gert Member
Skrev for 18 years siden | | | |



Det glæder mig, at der stadigvæk findes personer, som vil restaurere sådan en ældre dame tilbage til den originale stand. Smukt arbejde, håber du vil fortsætte med projektet...det ser godt ud.
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 18 years siden | | | |
...og forresten; hvordan går det med bunden?? Fik du den lavet færdig?
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nej, bunden er bare sat til side.

Jeg har rammehovedet fra Vangs Rat liggende, men rammehovedbundene er en del forskellig på de 2 bunde, så ved ikke om jeg vil bruge det endnu.

Vil gerne lave det så årgangs korrekt som muligt, men bliver jo nok nødt til at gå på kompromi nogle steder, men trækker beslutningen med bunden lidt endnu.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Fedt at se du er kommet igang igen.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Har et rammehoved hvis du stadigvæk mangler......

Jesper
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964

Reply

You must log in to post.