Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Rpm med std. T1 plejlstænger

Tags:
No tags yet.

(permalink) Duus Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg er ved at bygge en 76x94 Oxyboxer...
Motoren bliver med web 163, 1:1.25 vippetøj, 044 toppe, 40mm drla, merged header.
Motoren skulle gerne kunne tåle at blive kørt fuldt ud...

Jeg har set vwMorten bruger std. T1 plejlstænger(renoveret af Rimco) med WBX bolte, hvilket jo er dejligt billigt... men, på shoptalkforum har jeg læst at I-beams er det eneste rigtige hvis motoren i ny og næ når de 7000rpm...

Kan jeg bruge helt std. T1 plejlstænger med std. T1 bolte? Og hvis ikke, hvad vil så være et godt kompromis mellem pris og kvalitet?

Duus
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Jeg har hørt om gode erfaringer med standard plejlstænger. Bare de bliver magnafluxed, afvejet og poleret.. Og så brug nogle ARPM bolte. Så skulle det nok kunne holde, mener mange jeg har snakket lidt med.

Jeg hælder også selv til den løsning eller H-beams.. Ved ikke rigtig endnu, men jeg er heller ikke kommet så langt med projektet.. Jeg skal først finde den rigtige krumtap..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Duus Member
Skrev for 21 years siden | | | |
ok.. Magnaflux? hvad er det,og hvor får man det gjort?

Slaglængenden må alt andet en lige også have en del at sige for belastningen på plejstængerne (noget med kraften stiger med kvadratet på radius)... Så hvis std. plejstænger kan holde til 7k rpm med 69mm slag er det vel ikke sikkert de kan holde til det med 76?

Duus
(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg kunne også godt tænke mig at høre lidt om det der magnaflux.

/Party
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Med de priser der er på I- beams eller Unitec rods idag, kan det da aldrig betale sig at bruge så meget energi på de originale, medmindre man absolut VIL bruge dem, eller hvis et evt reglement (ræs) kræver det.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Kim Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hejsa magnaflux kort fortalt
sprøjtes en væske på, og så
har man et magnet felt man kommer emnet ind i
derefter kan man så se om der er nogle revner
i materialet.
-------------------------------------------
VW 63 type 1
VW 64 type 1
kf4951@gmail.com
(permalink) Duus Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:0e21f9261a="Farmer"]Med de priser der er på I- beams eller Unitec rods idag, kan det da aldrig betale sig at bruge så meget energi på de originale, medmindre man absolut VIL bruge dem, eller hvis et evt reglement (ræs) kræver det.
T.[/quote:0e21f9261a]

Det kan du ha ret i Farmer... men hvad kan std. plejstænger holde til uden bearbejdning - evt. med stærkere bolte som Anders nævner?

Mange tak for forklaringen fikigi!

Duus
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Sålænge du ikke snurrer over 6k sådan flere gange hver dag behøver du ikke bekymre dig. Før i tiden hvor man ikke havde så let adgang til bedre plejlstænger, installerede man bedre bolte i std plejlstænger. I race motorer er det da set at man snurrer 7,5k med dem. Men så inspicerer man dem osse med jævne mellemrum.
- For en 3 år siden renoverede jeg en 2110 hi-rever. FK8, store toppe etc. som kørte med std modificere´de RIMCO plejlst. Den havde gået ca. 25000 km. Men der var seriøse stress mærker på "stammen" og omkr. boltene. Det havde kun været et spørgsmål om ganske kort tid, før det var gået rigtig galt. Så den fik lige en gang Eagle H- beam istedet.
MEN, det bevciser jo samtidig, at de std. plejlstænger kan holde til en del, især hvis de får en kærlig hånd.
Igen, idag er det utopi at ´modificere så meget, med de priser der er på gode eftermarkeds dele på det punkt. (Eksempelvis koster et sæt ARP bolte til T1 ca. 700 kr.(For alle 4) Dvs incls en renovering af resten af plejlstangen, så er du oppe på hvad jeg sælger f.eks et sæt Scat I-beams til. Og de tåler seriøst mange tæsk under 7,2k og er faktisk bedre til turbo maskiner end H-beams når det kommer til stykket.)
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.