1. Hvordan kan jeg sikre mig at min olietrykslampe/føler dur?
2. Min vens 64 bobble: Han vil skifte 1200 motor til 1600 motor. Skal man så ikke smide 1200 ccm svinghjul over på 1600 ccm motor og bruge standard (6 v) starter? Bilen er lavet om til 12 v men kører med 6 v starter.
3. Folks erfaringer med syn og sænkede busser!?!?
8)
1. Du måler med et voltmeter eller en prøvelampe at der er 12v til pæren på den ene ledning. Så tager du ledningen af olietrykskontakten og kortslutter den til stel. Så skal pæren lyse. Hvis den ikke gør, så har du en fejl i ledningsnettet. Hvis den gør, så er føleren defekt.
2. Jo, det er det nemmeste. Man får selvfølgelig en lidt mindre kobling, men den burde kunne følge med hvis den er frisk.
3. Tja, min egen bus blev kasseret fordi den ikke fjedrede tilstrækkeligt.. De sagde dog intet til at den var lav, for det er der rent lovmæssigt intet i vejen for når de er så gamle. Der er ikke noget med 50 cm lygtehøjde og alt det pladder!
Sådan en som din har jo bærekugleforbro, og fjedrer vel udmærket selvom den er sænket, ikke?
Og bagi har du jo IRS, så der er ikke noget med at man skal bygge bagakslen om som på splitter..
Hvis du har justersæt i forbroen, skal det fikseres med to svejseklatter inden du kører til syn..
Lige et spørsgmål mere! Min bus blev importeret og indregistret sidste sommer. Går der så 2 eller 4 år før jeg skal til syns og derefter 2 års syn?
Tak for svaret anders
Alle person- og varebiler skal til periodisk syn første gang, 4 år efter datoen for bilens 1. indregistrering og derefter med 2 års mellemrum jf. registreringsbekendtgørelsens § 99, stk. 3.
Skal jeg så først til syn om 3 år???
Den er indregistret 1 gang i Holland d.9/7 1968
Men den er indregistret i dk d. 19/8 2003.
Hvornår skal jeg så til syn?
8) Hver andet år. Det er kun fabriksnye biler der skal ind efter 4 år.
sænkede busser er inget problem til syn , så længe de ikke er sænket den dag de blir fremstillet på synsstedet - derfor er det en go ide at lave forbroen justerbar, men dette gælder KUN busser ikke andre, fordi en bus kan nemlig godt fjedre med justerbar bro på , et par timer tager det vel at lige hæve den når man er vant til det ..
[size=9:68029eab29] kommer du/en anden forresten snart og henter din begagebærer - ikke fordi det haster - skal bare lige sikre mig du ikke har glemt den[/size:68029eab29] :D
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
[quote:96dd489b8d="Bornholmer"]
[size=9:96dd489b8d] kommer du/en anden forresten snart og henter din begagebærer - ikke fordi det haster - skal bare lige sikre mig du ikke har glemt den[/size:96dd489b8d] :D[/quote:96dd489b8d]
Bornholmer: Der ligger en PM og venter på dig angående denne.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
Hvordan klarer jeres (bære)kugler sænkningen? Er de stressede? Mine kugler er stadig fine.
kuglerene klare det fint det er gummiet (kunne ikke lige stave det rigtige ord rigtigt) der ikke kan holde til sænkningen
hilsen kylle(den laveste frysebus fra vamdrup)