[quote:6eff1da929="mathiasen"]Denne er smallet 4" - altså 2 i hver side
og behøver ikke modifikationer på karossen..
[/quote:6eff1da929]
Hey mathiasen
Den køber jeg ikke.... :!:
Man kan max smalle 20mm i hver side på en link/pin forbro hvis man ikke ønsker at skære i bilen og gerne vil beholde sit org støddæmper tårn, men lige laver støddæmpertårnet lidt om.
Med et custom støddæmpertårn kan man smalle lidt mere, eller som ham du viser billedet af her har gjort! men det er lidt noget andet.....for hans støddæmperfæste er ikke lige op over hinanden, hvis du forstå hvad jeg mener, hans støddæmper står ikke helt lige oprejst men vrider en lille smule.
http://www.btinternet.com/~aircooled/wolfsburgeast/beamnarrow.html
en nyere bærkugle forbro kan man smalle lidt mere og stadig beholde de org. støddæmpertårne.
Jeg er ved at smalle en Link/pin forbro 5.5" uden støddæmpertårn.
Smider lige nogle billeder på i denne uge.
Husk at hvis man smaller mere end 4" bliver et quick steer kit nødvendigt :idea:
CITAT fra tidligere indlæg jeg søgte på.:
CIP1.com eller Bugpack.com
CIP1.com
Bugpack.com
Link til Bump steer kit:
:arrow:
Bump steer kit
Smaller du forbroen mere end 4" skal du huske at bruge Quick steer kit:
:arrow:
Quick Steer Kit
Link/pin Urethane bøsninger lange:
:arrow:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C12%2D6523%2D20
Link/pin Urethane bøsninger korte:
:arrow:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C12%2D6524
Bump steer kit'et siger jo sig selv, det er for at undgå bump steer.
Hva gør kittet:
Man flytter styrkuglen om på den anden side af styrarmen på spindlen, altså istedetfor at man sætter styrekugle i oppefra og ned vender bump steer bøsningen konusen så man sætter styrekugle nedefra og op:
Citat:
Eliminate bump steer and excessive tie-rod end wear on all lowered Beetle / Ghia & Super Beetle front ends. Relocates tie-rods to underside of steering knuckle for improved tie-rod angle to steering gear for lower cars.
Dette kit er godt at bruge hvis man sænker meget i forbroen, altså i sænkningsbeslag og det giver også styrstængerne lidt frigang fra karossen.........hvis man bare kører med droppede spindler har man jo den org. styrarmsgeometri stadigvæk.
[quote:6eff1da929="Jvang"]man sætter styrkuglen under styrarmen på spindlen og får en bedre
geometri på styrstængerne!
Anders :
det quick steer kit, er det nødvendigt!!![/quote:6eff1da929]
Ja jeg må sige hvis du smaller mere en 4" så skal du have forlænget din pitmanarm og den nemmeste måde at gøre det på er at bruge/købe quicksteer kit'et da den netop gør dette.
problemmet med smallet forbro er netop det går ud over din org. styrarmsgeometri og det skal du have rettet op på hvis det skal kører fornuftigt igen.
Det punkt hvor styrkugler sidder på pitmanarmen og til det punkt hvor styrkugler sidder på spindlen er forskellige i grader...stedet på pitman armen er længere fremme på bilen og stedet på spindlerne er ca 4" tilbage, dvs styrstænger ikke "løber" i en ret linie under din tank, men har en vis vinkel på styrstænger, som man så ændre når man smaller ens forbro og alt efter hvor meget man smaller den, får den pludselig en for skarp vinkel men disse punkter er stadigvæk 4" i afstand fra hinanden fra foran til bagerst.....hvis du forstår...så for at rette op på vinklen igen er man nødt til at forlænge din pitmanarm.
Men der er andre minus ved at bruge quick steer kit, for selvom den løser et problem skaber den et nyt :roll: din styring vil føles lidt strammere pga pitmanarmen er forlænget og der mangler næsten en hel omgang at dreje på rattet ved fuld udsving :!: