Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  smallet forbro

Tags:
No tags yet.

(permalink) mathiasen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nogen der har kørt til syn med smallet forbro? :D

Hvis ikke det er helt vildt (2-4") kan det vel godt gå eller hva?

Og hvad er erfaringerne med de poly-bøsninger, man sætter i, i stedet for de org lejer?

Rasmus

[img:e6934c1b1c]http://www.imagestation.com/picture/sraid149/p1c83473fa6e05c09ce69c7974e481b6f/f5efdced.jpg[/img:e6934c1b1c]
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Hvis det er lavet pænt, opdager de det ikke..

Hvorfor sætte bøsninger i, hvis lejerne er ok..?
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) mathiasen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
tja.. det er jo rigtigt.

Hvor tykke skal støddæmpertårnene være for at holde? (pladetykkelsen)
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nu vil jeg godt lige komme med en indskydelse.

Alt smalning over 2" og du får problemer med overhovedet at have plads til støddæmpertårne.

Da jeg lavede smalningen på min 59'er, smallede jeg den 3.2", eller 8cm.

Og der troede jeg der var plads til tårne. Men der tog jeg fejl. Så hvis du kan nøjes med en smalning på 2" vil det være bedst.
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
ok, jeg regner heller ikke med mere. den skal jo også kunne dreje..

Det er godt med nogle erfaringer. det er surt at stå med en for smal forbro..
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvor bredde hjul har du på.? Og hvad profil dæk kører du på. Og er din bil sænket nu.?
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det kan godt være at jeg spørger dumt, men hvad er fordelene ved at smalle sin forbro?

Mvh Bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
1. At det ser sprødt ud når hjulene er "tucked" ind under skærmene.
2. Man kan gå lavere, da hjulene kommer ind i skærmen hvor der er mere plads.
3. Hvis man ikke går efter looket som 1. og 2. peger imod, så kan man få bredere hjul på.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Der er mange fordele, og lige så mange ulemper.

Fordele: En af fordelene er at få hjulene ind under forskærmene. F.eks hvis du har en fælg på der har en bredere ET end de originale hjul.

En anden fordel er at hvis du montere droppede spindler, kommer hjulene endnu længere ud end original. 12mm pr spindel.

plus det ser federe ud når hjulene kommer ind under skærmene. Plus dine dæk ikke æder skærmkanterne når den fjedre.
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Pis, der var du sgu hurtigere anders...
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Bilen er sænket med justerbar forbro nu.

4.5" std fælge med 135/65-15 dæk.

Der er egentlig ikke behov for det - men det ser jo fedt ud 8)
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Derfor!

[img:260799348b]http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/178276.jpg[/img:260799348b]
(permalink) Jvang Member
Skrev for 21 years siden | | | |
den har da vist lige været igennem en photoshop...

men ja, det ser herre fedt ud, ved bare ikke hvordan det køre!

dete bliver spændende
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
ja det har den..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
og derfor :P

[img:5335ceb229]http://www.thesamba.com/vw/classifieds/pix/medium/630628.jpg[/img:5335ceb229]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Volle Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nu spørger jeg måske også dumt, jeg er altså grøn indenfor dette emne; men er det "bare" at snitte den over og korte af? Hvad med fjedre, kortes ligeledes af?
/Ole
(permalink) Jvang Member
Skrev for 21 years siden | | | |
jep, det hele skal have en tur...
(permalink) dinedk Member
Skrev for 21 years siden | | | |
mathiasen, hva er det for nogle fælge du har dig der? er det de der BRM?
Er det dem der også er til salg her, bare i sorte?
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=14377#92442
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er ikke min bil - jeg nakkede bare et billede fra thesamba for at vise hvordan det ku ser ud :D

Men ja - det er BRM'ere - men 5 egerede til 5 huls i stedet for 4 til 4 huls.
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tak for svarene så lærte jeg ose lidt om vw i dag.

Mvh bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Denne er smallet 4" - altså 2 i hver side

og behøver ikke modifikationer på karossen..

[img:dc103926ef]http://www.imagestation.com/picture/sraid149/p1c83473fa6e05c09ce69c7974e481b6f/f5efdced.jpg[/img:dc103926ef]
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:6eff1da929="mathiasen"]Denne er smallet 4" - altså 2 i hver side

og behøver ikke modifikationer på karossen..

[/quote:6eff1da929]

Hey mathiasen

Den køber jeg ikke.... :!:

Man kan max smalle 20mm i hver side på en link/pin forbro hvis man ikke ønsker at skære i bilen og gerne vil beholde sit org støddæmper tårn, men lige laver støddæmpertårnet lidt om.
Med et custom støddæmpertårn kan man smalle lidt mere, eller som ham du viser billedet af her har gjort! men det er lidt noget andet.....for hans støddæmperfæste er ikke lige op over hinanden, hvis du forstå hvad jeg mener, hans støddæmper står ikke helt lige oprejst men vrider en lille smule.

http://www.btinternet.com/~aircooled/wolfsburgeast/beamnarrow.html

en nyere bærkugle forbro kan man smalle lidt mere og stadig beholde de org. støddæmpertårne.

Jeg er ved at smalle en Link/pin forbro 5.5" uden støddæmpertårn.
Smider lige nogle billeder på i denne uge.

Husk at hvis man smaller mere end 4" bliver et quick steer kit nødvendigt :idea:


CITAT fra tidligere indlæg jeg søgte på.:

CIP1.com eller Bugpack.com

CIP1.com

Bugpack.com

Link til Bump steer kit:
:arrow: Bump steer kit

Smaller du forbroen mere end 4" skal du huske at bruge Quick steer kit:
:arrow: Quick Steer Kit

Link/pin Urethane bøsninger lange:
:arrow: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C12%2D6523%2D20

Link/pin Urethane bøsninger korte:
:arrow: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C12%2D6524

Bump steer kit'et siger jo sig selv, det er for at undgå bump steer.

Hva gør kittet:
Man flytter styrkuglen om på den anden side af styrarmen på spindlen, altså istedetfor at man sætter styrekugle i oppefra og ned vender bump steer bøsningen konusen så man sætter styrekugle nedefra og op:

Citat:

Eliminate bump steer and excessive tie-rod end wear on all lowered Beetle / Ghia & Super Beetle front ends. Relocates tie-rods to underside of steering knuckle for improved tie-rod angle to steering gear for lower cars.

Dette kit er godt at bruge hvis man sænker meget i forbroen, altså i sænkningsbeslag og det giver også styrstængerne lidt frigang fra karossen.........hvis man bare kører med droppede spindler har man jo den org. styrarmsgeometri stadigvæk.


[quote:6eff1da929="Jvang"]man sætter styrkuglen under styrarmen på spindlen og får en bedre

geometri på styrstængerne!

Anders :

det quick steer kit, er det nødvendigt!!![/quote:6eff1da929]

Ja jeg må sige hvis du smaller mere en 4" så skal du have forlænget din pitmanarm og den nemmeste måde at gøre det på er at bruge/købe quicksteer kit'et da den netop gør dette.

problemmet med smallet forbro er netop det går ud over din org. styrarmsgeometri og det skal du have rettet op på hvis det skal kører fornuftigt igen.

Det punkt hvor styrkugler sidder på pitmanarmen og til det punkt hvor styrkugler sidder på spindlen er forskellige i grader...stedet på pitman armen er længere fremme på bilen og stedet på spindlerne er ca 4" tilbage, dvs styrstænger ikke "løber" i en ret linie under din tank, men har en vis vinkel på styrstænger, som man så ændre når man smaller ens forbro og alt efter hvor meget man smaller den, får den pludselig en for skarp vinkel men disse punkter er stadigvæk 4" i afstand fra hinanden fra foran til bagerst.....hvis du forstår...så for at rette op på vinklen igen er man nødt til at forlænge din pitmanarm.

Men der er andre minus ved at bruge quick steer kit, for selvom den løser et problem skaber den et nyt :roll: din styring vil føles lidt strammere pga pitmanarmen er forlænget og der mangler næsten en hel omgang at dreje på rattet ved fuld udsving :!:
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Men det SER godt ud!
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) micha racing Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) jeg smallet min forbro 24mm (den gamle link pin) i hver side og det er max... støddæmper tårnet skal skæres i 2 stykker og så ligger du et styk flad plade i for at stivne det igen....



held og lykke

ps kørte perfekt...


mvh trl
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tusind tak for alle de gode råd! :D

Anders; du har ret i at støddæmperne hælder en anelse udad. Dweez fra lowlivevw.com fortalte at den kunne passe på hans bil uden modifikationer, men støddæmpertårnet er også bøjet en anelse over øverste rør. Desuden er støddæmperne modificerede Kyb fra et bærekugleforbro. De må jo hvad som helst derovre.. og hvordan den kører.. tja!

Jeg vil gerne beholde det org. støddæmpertårn. Det er både det nemmeste og ser bedst ud. Så den opskrift fra det link er jo perfekt! Man bliver jo næsten nødt til at smalle en smule hvis man skal have dropspindler på, hvis det skal se ordentligt ud. ;-)

Sådan et quick-steer kit kan man vel godt lave selv? et stykke plade og hullerne placeret korrekt. Det samme med bumpsteer-kittet. hvis man har adgang til drejebænk. Men er bumpsteer-kittet nødvendigt på dropspindler?

Skal du køre uden støddæmpere eller sætter du beslag på karossen til dem?

Smid endelig nogle billeder på!

Rasmus

Reply »

You must log in to post.