Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Sorry maam, no rats today

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nu er jeg gået i gang med min brillebil.
Bilen er en 51ér jeg fik ved et tilfælde. Vi skilte den ad i forgårs og for første gang i mit liv er jeg i gang med en bil der er mindre rusten end forventet.

Prøv og se kanten på bunden - originale bundhalvdele - aldrig skåret i.
Og nej - det skal ikke være en rat.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nogen der lige kan se om gearkassen er en split? Der er skiftet motor og det kunne være rart hvis man var fri for dobbelte udkoblinger.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er da fedt at køre med gusse , der er lidt nostalgi over at skulle dobbeltudkoble , men okay glem alt om kørekomfort - men nu da du nu har 4 vw'ere syntes jeg det da det ku være sjovt at beholde -

´fed vending : nu da du nu :P
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:fe50575096="Gustav_t"]Og nej - det skal ikke være en rat.

G.[/quote:fe50575096]

Du er også så kedelig! :wink:

Nej, cool øse du har fået fingre i der..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det ser ud til at være en tidlig model, - altså en split.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Måden du nemt kan se om gearkassen er af den totalt usynkede type, er at du kigger på gearkassen ovenfra. Hvis der så på den ene side, lige omkring midten, stikker en udposning ud, med en stor bolt på toppen. Så er det den gamle gearkasse. Det er oliepåfyldnings hullet. Det er derfor der er adgangshullet i bunden af grisekassen. Der kan du åbne og hælde olie direkte ned. Ret smart system!

Jeg kan ikke se hvad slags det er, på de billeder du har sat på. De er jo ikke extremt kniv skarpe :D
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Jvang Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja, gus det er sgu godt at se! MEN de billeder Gus, de er sgu ikke gode!

sælg din krop og få et gang i et digi...
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
TIP FRA IB...... når man skal gemme billeder som skal se store ud - men ikke fylde mere end 50kb i photoshop.

1. tag billedet i photoshop
2 vælg "save for web"
3 vælg 2up i billedevisning ---(der hvor der er 3 pile)
4 skru ned for kvaliteten --- ( der hvor der er 4 pile) indtil at du rammer 50 kb --- (der hvor der er 5 pile)...
inden du begynder på dette så sæt billedet ned i 700 pixels i bredden.

så har man et billede der er pænt tydeligt og ikke fylder ret meget , hvor man kan de det hele..... håber det ka hjælpe på din opfattelse at webbilleder er totalt latterlige - hvilket de også er - men dette er dog en gylden middelvej...


ved tekniske forklaringer kan man måske med fordel sætte dem ned til gråtoner/duotoner i stedet for RGB farver - det gør også at billedet ikke fylder ret meget .........

billedet til venstre fylder 421 kb - og det til højre 48,75 kb - og der er ikke viderer synlig forskel på dem, og de er begge 700 pixels i bredden.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er taget med et proffesionelt digi-kamera (5.3) gemt i photoshop CS for web men ligemeget hvad skal jeg vildt langt ned i kvalitet for at ramme de der sølle 51 kb. Har da før kunnet få rimeligt store billeder på

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej

Den ser jo fin ud Gustav, hvad er planen, original eller en Gus-looker?
Utroligt lidt rust hvis den altid har rullet på de danske veje.

Jeg kan heller ikke se hvilken gearkasse du har i, men her er et billede af min egen splitgearkasse. I den røde ring ses oliepåfyldningen som Allan skrev om.

[img:0a43ac5797]http://aircooledboxer.homepage.dk/SplitGear.jpg[/img:0a43ac5797]
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 19 years siden | | | |
sådan?
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Speedometeret står på 50.000 og den er dansk men jeg tror det er 150.000 km.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Fede fælge...

"The Svinding gang" kommer snart ned og kigger...
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Min gearkasse har IKKE den der oliepåfyldning. Er det så en ovaler-box eller senere?. Den ligner ikke nogen af de gearkasser der har siddet på noget af alt det nymodens noget jeg har skruet i før. (63 og frem).

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så er der igen skred i projektet. Her er frontpanel og forspidser skåret i.
Grunden til at jeg ikke har skiftet hele frontpanelet er at jeg vil beholde det såkaldte H-Panel (det samme vil ske i bagenden) der er typisk for helt gamle vwér.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.