maling af undervogn
jeg skal snart igang med at renovere min ny anskaffede undervogn, og havede i den forbindelse tænkt mig at få den sandblæst og malet, men hvilken behandling/maling skal man vælge for at få en glat/blank overflade, som holder til lidt vind og vejr, jeg gider ikke at den skal splittes hvert andet år og sandblæses.
håber i har lidt erfaringer i vil dele...
mvh brian.
korrisionsklasse - 3
sandblæsning = SA 250
maling = 2K epoxy - 250 my
det holder de næste 20 år!
evt metalicering efter sandblæsning.. Så holder det maks!! Men så ofrer du nok den helt blanke overflade, men får en bund der IKKE ruster!!
[quote:d0bc0be84c="mathiasen"]evt metalicering efter sandblæsning.. Så holder det maks!! Men så ofrer du nok den helt blanke overflade, men får en bund der IKKE ruster!![/quote:d0bc0be84c]
Hvilken slags metalisering tænker du på? der er jo flere behandlingsmetoder med metalisering ? Metalisering af en bund er nummer 1, hvis du er 100% sikker på at du aldrig skal bore et eneste hul, eller svejse et lille beslag på.
medmindre det blot er en sprøjtemetalisering du mener, der kan det jo med nød og næppe lade sig gøre at lappe i, ellers er epoxyen da at foretrække.
Jeg fik sandblæst og metaliceret min bund. Derefter grundet med skibsgrunder, epoxy og 2 x sort maskin-emalje! Det er jeg vældigt tilfreds med. Ser godt ud og holder super!
[quote:6a46dc566a="Anonymous"]korrisionsklasse - 3
sandblæsning = SA 250
maling = 2K epoxy - 250 my
det holder de næste 20 år![/quote:6a46dc566a]
kan du uddybe dette lidt nærmere?, jeg ved ikke hvad sa 250 er indenfor sandblæsning?
brian.
med sprøjte metalicering, mener du så zinkspray? altså på dåse? Mener min fik en blanding af varm zink og alu sprøjtet på.
[quote:1514b6509b="microracerdk"][quote:1514b6509b="Anonymous"]korrisionsklasse - 3
sandblæsning = SA 250
maling = 2K epoxy - 250 my
det holder de næste 20 år![/quote:1514b6509b]
kan du uddybe dette lidt nærmere?, jeg ved ikke hvad sa 250 er indenfor sandblæsning?
brian.[/quote:1514b6509b]
SA 250 er en betegnelse for sandblæsning af emner inden for DS "dansk standard" (meget nær DIN normen) men det ved firmaet du henvender dig til alt om.
korrisionsklassen er også inden for DS. der er stor forskel på om du bruger en harald-nyborg kompressor hjemme i garagen, eller vælger at bøde de 4-500 kr det koster proff.
[quote:0f6b508df2="Anonymous"]
SA 250 er en betegnelse for sandblæsning af emner inden for DS "dansk standard" (meget nær DIN normen) men det ved firmaet du henvender dig til alt om.
korrisionsklassen er også inden for DS. der er stor forskel på om du bruger en harald-nyborg kompressor hjemme i garagen, eller vælger at bøde de 4-500 kr det koster proff.[/quote:0f6b508df2]
og hvor får man gjort dette til en fornuftig pris? - helst på sj.land
sandblæsning til SA 250 indgår i korr. kl. 3.
250 my er tykkelsen på "malingen"
når maleren er færdig så spørg ham pænt til låns af hans my-måler og tjek 3-4 steder om der nu virkelig er 250 my.
en ny fiat punto f.eks har totalt 140 my incl. lak.
[quote:84b462c52d="microracerdk"][quote:84b462c52d="Anonymous"]
SA 250 er en betegnelse for sandblæsning af emner inden for DS "dansk standard" (meget nær DIN normen) men det ved firmaet du henvender dig til alt om.
korrisionsklassen er også inden for DS. der er stor forskel på om du bruger en harald-nyborg kompressor hjemme i garagen, eller vælger at bøde de 4-500 kr det koster proff.[/quote:84b462c52d]
og hvor får man gjort dette til en fornuftig pris? - helst på sj.land[/quote:84b462c52d]
hvis du ligger over 1000 timer i en bil, er det så ikke ligegyldigt om det koster 400 eller 900 ??? bare det er lavet rigtigt.
hvis du gerne vil spare 500 kr, så gør det selv nu - - og igen om 4-5 år !!
[quote:b4881f87d7="Anonymous"]
hvis du ligger over 1000 timer i en bil, er det så ikke ligegyldigt om det koster 400 eller 900 ??? bare det er lavet rigtigt.[/quote:b4881f87d7]
det var nu også sådanne tptalt set, sandblæsning, metalisering, malingm.m.
og ikke om jeg kunne spare et par hundrede. men hvis det var 4000 eller 9000kr så kunne det nu godt være jeg kunne blive lidt sparsom. :roll:
jyderup sandblæsning- Det koster 2000kr at få blæst begge sider og metalliseret begge sider- servicen er fin og det er rigtig godt arbejde- Jeg har et gearkasseophæng der har ligge ude i snart et år efter at være blevet blæst og metalliseret og ikke andet og der er ikke en krumme rust på. Spendér de 2 kg og mal den f.eks hammerite eller specielemalje og bunden holder for evigt også selvom bilen bruges.....man kan jo også skyde gråspurve med kanoner, men er der nogen grund til det