Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kadron til 1914. Dysestørrelse? V

Tags:
No tags yet.

(permalink) kubelsvinet Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg roder lidt med et sæt kadrons til min 1914 og da det er første gang, vil jeg tillade mig at spørge lidt.

1. Dysestørrelse til 1914(standard komp. og knast). Hvilke størrelser skal jeg gå op i og hvor fås de?

2. Jeg har læst mig til at de kører bedst med vacuum avancering, så jeg skrotter 009, og borer hul i den ene karb. lige over spjældet til strømfordeleren.

3. Venturie.
28mm er for lidt til 1914, så jeg har tænkt mig at "dremle" dem ud til ca. 31mm. Er det i overkanten. Kan de fås færdige?

Er der nogen der har gjort sig nogle erfaringer?


MVH
Claus
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Prøv at se på AJ Sims hjemmeside !
Manden laver alt til Kadron karburatorer.
http://www.lowbugget.com
OG man dremler IKKE venturier ud , dem drejer man ud !!!!!
:D
(permalink) kubelsvinet Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja, jeg ville også foretrække at dreje dem ud, men venturier i kad´s har en støbt trekantet plade ud af siden inde i "røret". Den har nok en funktion, så jeg tør ikke fjerne den. Derfor kom dremmelen på banen.
Men du har ret. Det er noget Klyt!

Jeg vil nu nok starte ud med en 140 main og beholde standard 55 idle, og så justere op eller ned i størrelse hvis den sprutter eller oser.
Hellere for fed end mager.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Har de fleste stumper du skal bruge.

1914 m std knast & C/R
Der vil en 31mm venturi være for stor. Det vil du ikke få noget positivt ud af. 30 mm er størrelsen til sådan en. Men det er nok begrænset hvad du får ud af det fremfor std venturier, idet du jo ikke kommer til at trække mange omdr./effekt. 75 -80 hk m std toppe. Og dertil er 28 mm tilstrækkeligt, men 29 eller 30 mm vil give lidt bedre ydelse over 4K omdr. (Tænk på, at med en 32 mm venturi i Kads trækker vi snildt 120 hk)
Ang. fordeler. Hvis din 009 ellers fungerer som den skal, er den udmærket til formålet. Vacumassisteret avancering er fint, - når man rammer det rigtige punkt. Men en alm std fordeler "dont do the trick" Du skal mindst have fat i den dertil passende vacumdåse, eller købe en SVDA fordeler. næste problem med std vacumfordelere er at mange af dem er så slidt, at de avancerer 4-8 grader MERE end degentlig skulle. Det er ikke godt, medmindre man kører med hemi toppe.
Dyse str. 1914 m 28 mm venturi: tomgang 0,55 . Hoveddyse 145 - 150.
M. 30 mm venturi: omkr. 155 og 160 - 165 luft korrektionsdyse.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) kubelsvinet Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak for det Farmer. Jeg prøver standard 28mm vent.

Hvad skal du have for dyserne?

Et tillægsspørgsmål: Skal der "drøvles" på benzinen fra standardpumpen?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hoveddyser koster 65 kr /stk.
Du skal ihvertfald tjekke benzintrykket. Kadrons ka´ikke li´højt benzintryk. 2 - 2,5 psi. Ligger trykket højere end det, kan du med fordel installere en alm billig trykregulator. Det gir en mere jævn føde af dem, OG normalt osse lidt mindre forbrug.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.