(permalink)BornholmerMember
Skrev for 19 years siden
| | | |
der var få værksteder - der skiftede hele taget når de satte den firkantede rude i for at gøre den mere moderne - måske har din været så heldig - så er det jo ordentligt lavet - man kan alligevel ikke se en skid ud af de små bagruder , dine døre er fra en 54er eller ældre ,,,
se evt bag på speedometeret - det kan nogen gange afsløre lidt hvis det ikke er blevet skiftet - kan dog være lidt svært at se - men der står en dato på det, graveret i metallet - meget utydeligt
dit rat er fra noget derer nyerer end en ovaler
skal den stå ude - så sprøjt lidt hydralik olie på der hvor den er rusten
------------------------------------------- Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
[quote:38f17cc334="Bornholmer"]der var få værksteder - der skiftede hele taget når de satte den firkantede rude i for at gøre den mere moderne - måske har din været så heldig - så er det jo ordentligt lavet - man kan alligevel ikke se en skid ud af de små bagruder , dine døre er fra en 54er eller ældre ,,,
skal den stå ude - så sprøjt lidt hydralik olie på der hvor den er rusten[/quote:38f17cc334]
AT hele taget er skiftet kan godt være da der var nogle svejsninger i toppen af B stolpen.
Den står ude lige nu, men er pakket rigtigt godt ind i plast. Plus den er rigtigt rigtigt rusten i karossen, men bunden ser fin ud.
Hvis jeg husker rigtigt er 54 første år for ovaler, så det er nogle døre som også passer på zwitter eller hvad?
Er det "bulen" på indersiden som som du kan bestemmer alderen på?
(permalink)BornholmerMember
Skrev for 19 years siden
| | | |
ja bulenvulken omkring dørbeklædningen- - - pakket ind i plastic - er forkert - den skal ha luft masser af luft - det bedste sted en bil kan stå på vores breddegrader er i en carport - en presening der ikke kan ånde duer ikke - lav evt et A formet stativ og læg presening på - bilen skal kunne ånde uden at blive våd - bare et godt råd
------------------------------------------- Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Den skulle heller ikke have stået der, men der var så mudret at vi ikke kunne få den slæbt til der hvor den skal stå.
Ellers har du fat i den lange ende. Jeg må have fat i noget tømmer og lave noget midlertidigt.
Den er rådden. Når man lukker venstre dør (som mangler bunden) vibrerer hele siden da den har givet slip på det der engang var et varmepanel Så lidt rust fra eller til gør ikke så meget da ALT skal laves.
[quote:6aad656c93="vwanders"]Det er Splitbus fælge.. Vil du af med dem? :) Jeg kunne godt bruge et sæt..[/quote:6aad656c93]
Der er desværre kun 2 stk af de busfælge.
Jeg skal ikke selv bruge dem så hvis du er interesseret kan vi måske finde ud af noget. Bilen står i mine forældres sommerhuse så hvornår jeg lige får fat i dem ved jeg ikke endnu.
Det ER en ovalkarosse, det ses tydeligst på forrudens størrelse og instrumentbordet.
Sjovt at der ses så få af de konverterede, da det jo var ret almindeligt at få det gjort.
-------------------------------------------
(permalink)Peter_PladeMember
Skrev for 19 years siden
| | | |
Jeg tror det er en 54-55 set ud fra som bornholmeren siger dørene med vulst stopper ved 56 modelen og den har askebæger med cromkant som
først kom med 54er modellen.
Det kan godt passe at den er fra marts 1955, da den både har de gamle døre og den rette gearstang. Du kan evt. se om sæderne kan justeres i hakker, eller der kun er en måde ryggen kan sidde på.
En anden ting er at se indv. på bagklappen hvor fjederen sidder. Er de to stykker metal hvor fjederen skal sidde parallele er den fra 56-57 og hvis de er / er den fra 52/53-55.
Den skal desuden også have hjertebaglygter, men de mangler sikkert som de plejer.