T2 næsehus på T1 gearkasse?!!
Jeg har sat T2 næsehus på min nyren. 1600 gearkasse for at gøre det muligt at montere den på min '53 bund.
KBmanden sagde til mig da jeg købte næsehuset at jeg bare skulle bruge min T1 hockeystav... Men efter at have monteret det hele viser det sig at det ikke duer :cry:
Problemet er at T2 næsehuset drejer hockeystaven således at hullet i den ikke passer mere...
Kan jeg bare bore et nyt hul eller skal jeg have en helt anden hockeystav?
Duus
jeg brugte T2 hockey staven på min T1 gearkasse i min T2 - så mon ikke du også skal det ??
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
bittert - så må jeg jo finde sådan en...
Er der andre der ved det med sikkerhed?
Duus
er du helt sikker på at du ikke er kommet til at samle det forkert - det er nemt at komme til at skubbe til en griber
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Hvad er en griber?
Jeg har samlet det således at de tre skiftegafler sidder med mellemrummet ud for hinanden - dette skulle gerne være frigear...
(jeg har fulgt haynes fremgangsmåde)
Duus
okay - jamen så er det nok rigtigt nok- en griber er en skiftegaffel - det var lige forkert ordvalg der :wink:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
8) Selvom man gør det rigtigt og efter bogen, så kan man stadig godt komme til at skubbe til en af skiftegaflerne.. Tjek lige om det ikke er det..
Du har vel ikke monteret gearkassen endnu.. vel..? :wink:
JOV.... men jeg har også taget den af igen...
Problemet er som jeg ser det at T2 næsehuset flytter hockeystaven i forhold til gearkassen, hvilket medfører at hockeystaven bliver drejet...
Hvis problemet kun er at staven bliver drejet kan jeg jo bare bore et nyt hul - men det jeg ikke ved er om T2 hockeystaven har en helt anden udformning?
Jeg er pænt sikker på at jeg har samlet det rigtig - for jeg kan godt dreje hockeystaven fra side til side(i frigear).
Duus
jeg kan ikke helt huske hvordan det er - det er nemmest når man har det i hænderne - man bare og bare bore et nyt hul -det har jeg svært ved at forestille mig at det ka blive godt - prøv lige at se om der ikke skulle være andre svar inden du borer - det vil være surt hvis det ikke virker - så er dit hus jo ødelagt :cry:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
jeg havde ikke tænkt mig at bore i huset... :lol: - men derimod i
hockeystaven...
Duus
nååårh - jamen prøv da det så :D
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
hej Duus
Sidste gang jeg havde en fuldsynkroniseret gearkasse i min ovaler, så vendte hullet også nedad på hockeystaven. Dengang løste jeg det ved at montere en alm. bolt og spænde den godt og grundigt..men det hændte da at jeg trak den ud af indstilling. Så måtte jeg kustere gearskiftet igen.
Da jeg snart skal have en ghia gearkasse og en 1600 enkeltportet i ovaleren, så vælger jeg nok at kopiere det originale hul på den anden side af hockeystaven og så bruge den den originale bolt med spidsen.
Har du iøvrigt bygget korte aksler på din 1600 gearkasse ?
Det mangler jeg endnu at lave, er der noget jeg bør være ekstra opmærksom på, udover at "shimme" rørene ordentligt op. (i ved når man spænder dækslerne fast og justerer med 0,1 og 0,2 pakninger)
hej fra Ronnie
OK Ronnie, jeg laver et nyt hul i min hockeystav...
Jeg kommer til at køre med bredt bagtøj... jeg har dog ikke monteret det endnu.
Duus
hej
Hvis du ikke skifter håndbremsekabler vil de blive lige lovlig stramme.
Men det kan lige gå.
Ronnie
Så kom det sku til at du! Pga. det nye hul i hockeystaven skulle ligge delvist oven i et af de gamle var jeg nød til først at svejse og derefter bore/fræse... Jeg har haft gearkassen monteret og det hele kører som det skal! :) Så blev det alligvel en god dag...
Ronnie tak for info omkring længden af kabler...
Og mht. dine aksler og rør, har du tænkt dig at køre med "lige" eller "skrå" støddæmber montering?
Da min bund er med lige var jeg nød til at modificere nogle lange rør...
Duus
jeg satte da bare det hele lidt skævt og justerede skifte mekanismen igen?? hvorfor er det bedere at bore nyt hul når det bare er et spg om justering. jeg har nyere gearkasse i min 1960 bund i buggyen og også type 2 skiftehus.
til genglæd så er den helt korrekt justeret nu.
men nu er det vel for sent.
Hvor har du justeret? Gearskifteren kan justeres frem og tilbage og da ikke til siderne..?
Duus
[Hi-jack on]
Duus, jeg har sendt dig en PM
[Hi-jack off]
-------------------------------------------
MIB Aalborg
den kan da drejes? eller er det kun på min er der er en bolt og møtræk med gevind ind i gearskifter stangen. som kan dreje frit når man løsner bolten.
måske et resultat af at min buggy er forkortet.
Jeg forstår ikke rigtigt...
På min sad det "hul", som kuglen på gearstangen skal ned i, helt vild skævt, og når den skulle i 3 og 4 gear sad det så drejet at det blev dækket af tunnelen! Med anndre ord er jeg sikker på at mit problem ikke kunne justeres væk.
Hvis dit virker og du er 100% tilfreds med det kan jeg ikke se hvorfor den ene løsning skulle være bedre end den anden...
Duus
hej duus
jeg mindes ikke at støddæmper sidder anderledes end alm. når jeg sætter korte rør på min 56', måske er der en detaljeforskel mellem de to årgange?
Jeg skal snart reparere en 60' er, så må jeg lige lure på dens samling under bagsædet. For jeg kan heller ikke se hvordan man kan få lov at dreje rundt på noget dernede?
Du må da også have brug for større bagbremser end de gamle 53' tromler når du sætter en 1600 gearkasse på. Medmindre du fortsætter med din 1200 maskine ? Husk afstandsstykke hvis du monterer gamle smalle 5 huls tromler på den 1600 gearkasse. Ses tydeligt, når man monterer.
hej fra Ronnie
Jeg har købt csp's 5-huls tromler til den... de brugers vist samme bakkebredde som de nyeste T1...
Duus