Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  måling af HK.!

Tags:
No tags yet.

(permalink) christianhs Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hey der ude... jeg tænkte på om der sku være en eller anden side, hvor man evt. ka skrive de forskellige ting, ind i et skema og så se hva det blir i HK. altså hvor store cylinderne og hvilken knast man vil smide i og så man bare lige ku se udfor udregningen i et skema, hvad den gir i HK.?
(permalink) FULLflow Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hey chr. det tror jeg sku desværre ikk, der er jo en del faktorer der spiller ind når man tuner motorer!!! men det kunne da være meget nice!! 8)
(permalink) Galaxie Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det findes nogle G-målere som ud fra bilens evne til at acc. og nogle indtastede data giver et ret godt billede af hvor mange hk ens bil har.

Jeg har en kammerat der har en, og den rammer ikke helt ved siden af.
-------------------------------------------
email: flemming@erkongen.dk
(permalink) christianhs Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hvis jeg nu gerne VIL HA 100-130HK. hva ska jeg bruge af div. stumper.... ska det være 1,9-2,1 eller 2,3 osv. knast og andre gode sager..?
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det findes garanteret. Jeg ved da at der findes en til turbomotorer, og det skulle ikke undre mig om du kan finde det med en søgning på http://www.shoptalkforums.com
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Søg på nettet efter Desktop Dyno
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
:roll: Ja for faen, den havde jeg sku da glemt.. Desktop Dyno koster vist bare et mindre beløb så vidt jeg husker..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
130 hk T 1 motor
1914cc- 308 knast- 40/35,5 portet topstk -44 weber -en 009 fordeler + en god udstødning så skulle det være hjemme nå ja du skal også lige ha ca 30000kr
MVH Dennis
http://www.bugservice.dk
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis du har eller kender en der har Haynes Restoration Manual for VW Beetle and Transporter så på side 281 giver di et skøn på hvad der skal til for nogle givende DIN bhp.
8) VWenlig hilsen Peterwings.
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
2005cc 284 graders knast, 40/35,5, 9:1, 40mm karburatorer og den rigtige udstødning =130HK
Med 308 grader skal du nok have mere kompression.
Morten Iversen havde en sådan motor. Så brugte han 35000 mere på en vildere knast, højtløftvippearme, større udstødning og ventiler men glemte at hæve kompressionen. han fik 5 HK og mistede lidt moment. Det Gene berg skriver eller skrev om komp. i sin tid passer overhovedet ikke. En knast med meget overlap skal have noget kompression.
En uretfærdig sammenligning: En Ford 2,0 Zetec med 268 graders knaster, 2 Webere og 12:1= 211HK Pis også.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 19 years siden | | | |
"problemet med Desktop Dyno er så vidt jeg ved at du skal have flowtal for Dine topstykker og manifolde, det koster kr at få det.

Der vil vist altid være et vist lotteri ved at bygge en motor, man kan aldrig helt vide hvordan den kører før den er installeret og køreklar..

Der er et eksempel på 2 kammerater der byggede 2 helt ens motorer, samme krumtap, knast, cylindersæt, topstykker, karburatorer, alt, de byggede dem samtidigt i samme lokaler og da de kom på rullefelt så kurverne ret forskellige ud, Deres moment/hk lå ikke ved samme omd. og de føltes ret forskellige at køre med..
Med andre ord, det er svært at sige på forhånd hvordan en motor bliver..
-------------------------------------------
(permalink) christianhs Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det er selvfølgelig rigtigt nok men det ka vel ikk svinge så mange HK.. så vil jeg hellere vende spørgsmålet lidt-- hvordan kommer man i nærheden af de HK så.. ska det være 1,9-2,0-2,1.. hvilken cams ska det være.... man må vel ku gå ud fra noget.. det ene ska jo passe med det andet. ska det være den eller den anden... hvad passer til hvad og hvorfor... hva sker der hvis man tager en skarpere knast o.s.v. der må vel være en form for "opskrifter" et sted eller som nogen kender til.??
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:df986a88a5="christianhs"]det er selvfølgelig rigtigt nok men det ka vel ikk svinge så mange HK.. så vil jeg hellere vende spørgsmålet lidt-- hvordan kommer man i nærheden af de HK så.. ska det være 1,9-2,0-2,1.. hvilken cams ska det være.... man må vel ku gå ud fra noget.. det ene ska jo passe med det andet. ska det være den eller den anden... hvad passer til hvad og hvorfor... hva sker der hvis man tager en skarpere knast o.s.v. der må vel være en form for "opskrifter" et sted eller som nogen kender til.??[/quote:df986a88a5]

Det har både Dennis og Frank jo skrevet længere oppe..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) christianhs Member
Skrev for 19 years siden | | | |
beklager... havde ikk lige set det... sorry gutter..

jeg må begynde at skrue lidt stumper sammen så røven af dytten ka svinge lidt til siderne.. he he

Reply

You must log in to post.