Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorjustering - Jan Glad i Kalund

Tags:
No tags yet.

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hey.

Er der nogen af jer der har fået justeret motor hos Jan Glad i Kalundborg??? Er han god? Hans mekaniker gennem 30 år er vidst lige rejst, så jeg skal ringe igen om en md.

Hvor meget betaler i generelt for at få stillet tænding og justeret karburatorer på et værksted? - Så jeg ved hvad jeg skal forvente...

Kender i nogle steder omkring lolland/falster og sjælland hvor der er en guru der kan sådan noget (der har rullefelt og vacuummålere, dyser til weber osv osv osv.)

Kom med jeres erfaringer!

PS. Jeg behøver ikke nogle svar på hvordan man gør det selv med en slange i indsugningen og oppe i øret osv. Jeg vil ikke gøre det selv - den skal virke max og det sker kun via rullefelt...

BB.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Fyn. Hovedvejens Auto. Odense V. Og Bruno nede i nærheden af Fangel, hvis jeg husker ret. ellers JPM i Helsingborg. På sjælland er der vist desværre ikke ret mange tilbage der kan det der med karburatorer, og har grejet til det.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Poul Heichendorff i Valby. Han havde Kolstrup tuning i gamle dage.

Men man vader ikke bare ind til ham og spørger om han gider stille den.. Enten skal man kende ham ellers så kommer man lige forbi et par gange og indvier ham i projektet. Han er en rigtig ekspert af den gamle skole.. Han stiller den først på gefühl og gehør, så kører han den på feltet og den passer ALTID i første hug..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) MichaelF Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jan Glad selv skulle efter sigende være ret dygtig, men jeg tvivler på han letter røven og render i værkstedet.. så det kommer helt an på hvem hans nye mekaniker er..

jeg mener at Ebbe (den mekaniker der er rejst) har startet noget i svebølle eller viskinge sammen med en anden.. kan godt lige prøve at undersøge hva det hedder.. så kan du ringe og hører om de har grejet det at justere..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis du vil have en hobbybil med tunet motor, kommer du til at ændre holdning. Du bliver nødt til at kunne justere den selv.
At et firma kører den i rullefelt og finder den bedst mulige bestykning og tændingsindstilling skal også til. Men så er det gjort. De dyser ændrer sig ikke.
Men den daglige nulren og finliren er du nødt til selv at gøre.
Når du eller en anden indstiller tomgang og synkroniserer dine karburatorer, har det ændret sig efter et par dage. Så gør man det igen og så igen efter et par ugers kørsel.
Så plejer det at arte sig så man kan køre en måneds tid.
Det er ikke for at være negativ. Men Jan Glad eller andre kan ikke indstille dine karburatorer så du kan køre f.eks. en hel sæson. Du kan ligeså godt sætte dig på knæ og lære det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja jeg vil da også lære det, men som i selv siger så skal grundindstillingerne være i orden. Når dyserne passer i størrelse skal jeg nok gå og justere lidt på dem når det behøves. Men når nu de er igang med at stille dyserne kan de vel lige så godt stille tændingen med det samme...

Og til MichaelF: Jeg vil MEGET gerne vide hvor hans mekaniker arbejder nu, så hvis du kan finde ud af det vil jeg blive glad :-D

BB.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu må du ikke opfatte mig som bagklog eller bevidende.
Man kan ikke indstille dyserne. Det er nogen man skifter til den rigtige størrelse.
Det du kommer til at indstille, er blandingen i tomgang og synkronisering.
Når man indstiller karburator starter man altid med at kontrollere og evt. indstille tændingstidspunkt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Yes yes... vi snakker om det samme... det er bare min formulering der ikke er så prof... Ved godt dyserne er faste i størrelse og derfor skal skiftes for at ændre dem. Det var også det jeg mente når jeg skriver motoren skal justeres: Dyserne skiftes til de passer i størrelse, blandingen stilles/juteres og tændingen optimeres.

Når jeg så ved dyserne passer til motoren kan det jo kun være blandingen der kan ændre sig... Og den skal jeg nok selv nulre lidt med når den tid kommer...

Men i kender ikke andre værksteder i vil anbefale? Og hvad betaler i for at få stillet dysestørrelsen på et rullefelt?
BB.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
FULD GAS.. masser af gas (masser af omdr.)... .. sluk motor ud og kig tændrør... skift luftdyse og prøv igen indtil de har den rigtige farve.


så kører du lidt halvhårdt (knap så mange omdr.)... slukker motor... så skifter du hoveddyse og prøver igen indtil tændrøret har den rigtige farve.


så er der tomgangssystemet.... det er sgu det værste.. der er 100 ting der skal passe sammen.... sæt dig ned bag bilen (husk knæpuder) skru, indstil osv. osv. du vil opleve at de ting du måske troede var acceptable "fejl" fra motoren ludeslig kan justeres væk vha. skift af tomgangsdyser, indtilling af blandingsskruer, indstilling af speedertræk, indstilling af synkroniseringsskruerne osv. osv. husk at tjek at speedertrækket "trækker" lige ens i begge sider. Tit skal den ene arm ikke sidde mere end et par mm skævt på den store tværarm før de ikke trækker lige meget.

Så har du SELV indstillet din motor så godt som du selv magter... S
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

Prøv evt. at kontakt http://www.vae.dk i Slagelse de skulle efter hvad jeg har hørt osse kunne klare den sag.

Mvh bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du kan også smide stinger på den eller bare pille potten af.. så er det 100 gange nemmere at høre hvornår den skyder, prutter og nyser. ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, men så får man vel osse tinitus :D
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
HVAAA? Riiiiiiing riiiiiiiiiing

Sagde du DSA?? Jaaah.. HVAAAA?
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:01bf572cc8="SVINGEL"]Ja, men så får man vel osse tinitus :D[/quote:01bf572cc8]

Du kan vel stadig skrive og læse... så hvad fanden pylrer du over.

Det koster blod, sved, tårer og trommehinder at tune gamle vw´ere......
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Prisen på rullefeldt har jeg hørt fra 800kr og op til 3500kr.
ham der slap med 800kr havede lavet alt forarbejdet selv, som de forskelige beskriver, og den bleve kun rullet to gange så var den ok. Og det var ved hovedvejen auto her på fyn.

Ham der kom af med 3500kr havede kun lige samlet motoren, og hverken justeret det ene eller det andetog spedertrækket havede han ikke engang rørt ved, så der blevet brugt en halv dag på den og rullet op til flere gange.

Så priserne kan være forskellige
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:369cbdd017="Henrik_W"]Prisen på rullefeldt har jeg hørt fra 800kr og op til 3500kr.
ham der slap med 800kr havede lavet alt forarbejdet selv, som de forskelige beskriver, og den bleve kun rullet to gange så var den ok. Og det var ved hovedvejen auto her på fyn.

Ham der kom af med 3500kr havede kun lige samlet motoren, og hverken justeret det ene eller det andetog spedertrækket havede han ikke engang rørt ved, så der blevet brugt en halv dag på den og rullet op til flere gange.

Så priserne kan være forskellige[/quote:369cbdd017]
************************************************************

Hovedvejens Auto v/ Benny Christensen, Ejbyvej 51, 5592 Ejby
tlf 64 88 16 76

Det er ham som justerer og stille motorer for mange af dem som kører på Jyllandsringen og dem som kører Rally.

Han er selv tidligere flere gange dansk mester på Jyllandsringen og er tuningsspecialist, jo han ved noget om hvad han har med at gøre

han har bare er super poff. udstyr til test og rullebane - det kan bare anbefales.

Der er flere i VW club fyn som benytter ham
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der må da være flere på sjælland??? Har ikke lyst til at køre til vestfyn for det...
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Man er nogle gange nød til at køre lidt for at komme til de rigtigt.

Da jeg kørte golf G60 kørte jeg til palms auto i skovlunde, fordi han var golf expert. Jeg ved ikke om han kan stille sådanne et par weber, men ring til ham
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Glem palm, hvis det ikke kan ordnes fra en laptop vil han ikke røre ved det...
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det mener jeg ikke at de kan. Ring til vae og snak med Gerhard han kan.

Mvh bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det var mig uden logind
Rune
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:4f974fa3f9="SVINGEL"]Det mener jeg ikke at de kan. Ring til vae og snak med Gerhard han kan.

Mvh bjørn[/quote:4f974fa3f9]

Jeg prøver at snakke med dem så... :-)
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, det koster da ikke noget 8)
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) MichaelF Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg ser lige om jeg kan finde et firma navn og et nr til ebbe..

jeg ved at jan glad/ebbe har tunet og justeret rigtig mange rally biler fra hele landet..

VAE skulle også være rigtig skrappe til både karburatore og indsprøjtnings systemer, så det var også en mulighed!
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja ham Ebbe lyder til at være en lille Guru... Ham vil jeg sgu også gerne snakke med... Håber du finder et nummer... :-)

BB.

Reply »

You must log in to post.