Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Flipfront?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Sholmen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hey folkens.

Er der nogle af jer der har forstand på sån flipfront-fætter? (hel front med skærme, fronthjelm og det hele i et) Hvordan man laver det, sætter den fast osv osv osv.
Og hvad siger den store farlige synsmand til det?
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Kan ikke synes... Emnet har været oppe før...
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Andreas Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[EDIT] Der var du sq hurtigere end mig Søren :D ...jeg har ikke kunne finde et sted hvor der står, at en bobbel IKKE kan synes med flip-front
[/EDIT]

Hvad angår syn, så har det været oppe og vende før, men...læs nedenunder.

Kan en 54er synes med flip front?
Hjælp jeg har et lille problem med min 1200 Oval fra 54

Jeg har lige fået svar på en mail som jeg sendte til SBI ang flipfront på en oval (bare rolig IB...det er ikke rotten der skal under kniven ;-))...og her var svaret:

"Hej.
Det bliver for omfattende at svare på.
Du kan læse om reglerne på http://www.fstyr.dk under FAQ om køretøjer og under
Regler<krav til køretøjer<Vejledning om syn af køretøjer.
Med venlig hilsen
HotlinePR"
...så det fik jeg ikke meget ud af... :? Mit næste skridt er at "opsøge" synshallen med en ordentlig stak billeder af bilen...og så få en snak med dem ang. ombygningen.
Jeg var nemlig lidt nysgerrig efter "Kvapla"´s oval med flipfront, men inden der skulle ske mere i den sag, ville jeg have noget på skrift fra SBI...men det er åbenbart ikke så lige til.

Jeg ved ikke hvor meget hjælp det var, men efter hvad jeg har fundet ud af, så er der ikke nogen der har fået godkendt en bobbel med flip-front...men jeg ved ikke om der er noget der har gjort et forsøg.
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Vi får jo aldrig et svar hvis ikke der er nogen der prøver..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg HAR talt med Bilinspektionens Tekniske afd. omkr. emnet. Bl.a. i forbindelse med den tidligere ejer til den der oval flipper.
De vil ikke godkende den af flere årsager. Kan ikke længere huske dem alle, men hovedårsagen dengang var, at man fjernede for meget af vognens stivhed og at den derfor ikke kunne overholde de krav der ligger i typegodkendelsen af den pågældende model.
Jeg har så godt nok efterfølgende tænkt at man måske kunne omgås det problem ved at montere Cabrio vanger på karossen, men har altså ikke forespurgt om dene ændring.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad nu hvis man sætter de her cabrio-vanger på, forstærker fronten med en rørramme og kalder det for en kitcar? Eller noget lignede fusk... 8)
Der må sgu være en smutvej et eller andet sted.
(permalink) tagsnket Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvor meget stivhed er der i GRUNDEN på en buggy / kontra, hvis man forstærker med rør fra torpedoen & ned til det foreeste stykke på bunden (lige_foran_tanken) .. hvor man normalt spænder den fast :-)
og spørger man mig, så står der i : Detailforskrifter For Køretøjer ikke en SK.. om hvor vidt der må være flip eller ej ... men selvfølgelig skal der laves en forbindelse ned til de punkt hvor bilen NORMALT er fæstnet til bunden, da der ellers vil kunne opstå tvivls-spørgsmål om karossen er monteret forsvarligt (korrekt) -- og det vil den jo så IKKE være, efter som de originale montage-beslag ikke er udnyttet :-)
derfor mener jeg, er disse montage-beslag udnyttet ved at svejse en rør-ramme til torpedoen under bilen´s forrude, som dernæst forbinder karossen med bunder (skruge-montering) ... så skulle der ikke være de store problemer med det...

skulle der alligevel være tvivl om noget -- så skal der med GARANTI betales en "misundelses-afgift" ... lige som der skal det på en byggy :evil:

det eneste det drejer sig om, er jo sikkerhed frem for alt --- altså sikkerheden for, vi ikke bare gør som vi vil... og derfor, var jeg dig : ville jeg køre til syn med den som den er (synet-UDEN-anmærkninger) ... med flip-fronten som undtagelse ... og gå den tunge vej, anke synet, hvis den frafalder, og se hvad de har af "fornuftigt" at sige til det :-)
**GGGGGGG** med GARANTI ikke noget vi ikke i forvejen ved :P

man må jo montere næsten HVAD-SOM-HELST oven på en type-1 bund, når der bare er betalt den gyldne "misundelses-afgift" ... og det er jo lavet LIGE så meget af gladsfiber som den flip-front der her er tale om at ville montere ;-)
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Men hvis der er nogle af jer der ligger inde med billeder af en bobbel med flipfront må i gerne sende dem. Jeg er lidt nysgerrig efter at vide hvordan og hvorledes man sætter den på.
(permalink) dtv Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[img:ea0247f86b]http://www.vespavu.dk/billeder/onlyincalifornia.jpg[/img:ea0247f86b]

:lol:

Sorry.....kunne ikke lade være :D
(permalink) tagsnket Member
Skrev for 20 years siden | | | |
den der FISSE der er på den der bil ... det er da IKKE nogle FLIP-FRONT :evil:

og billeder, der har jeg masser af ... men på nettet, det kan de jo IKKE komme... efter som jeg ser DENNE tikst, HVER gang jeg prøver :-(

: Desværre er der ikke plads til flere filer på serveren. Kontakt venligst webmasteren hvis du har spørgsmål.

så billeder, det er det SLUT med for mit vedkommende ;-)
**GGGG-latterligt**

troe lige IGEN jeg kommer med nogle eksempler ... og GRINER-VILDT ...
bare så i ikke spørger, hvad jeg mener med det... jeg skriver her / før **GGG**

eksempel : http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=7&pos=41

http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=7&pos=43
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
nisser
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[img:78722538bd]http://blogsimages.skynet.be/images/000/789/039_2de2b5efafffa3f86b098073b56e41e5.jpg[/img:78722538bd]
[img:78722538bd]http://www.algonet.se/~mettis/pics8/ljusbl_4_b.jpg[/img:78722538bd]
[img:78722538bd]http://blogsimages.skynet.be/images/000/753/452_9cd28229e8a2486f30788cdc4a24a590.jpg[/img:78722538bd]
-------------------------------------------
(permalink) Andreas Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så har jeg sq fået et (ordentligt) svar fra Færdselsstyrelsen ang. flipfront på en T1´er.

"De har ved email af 3. januar 2005 rettet henvendelse til Færdselsstyrelsen
vedrørende en VW type 1, årgang 1954, som De er interesseret i at købe. De
nævner imidlertid, at køretøjet er forsynet med en glasfiberfront, der er
hængslet fortil forneden ved hjælp af hængsel-skelet således, at hele fronten
åbner fremefter. I den forbindelse spørger De, om der er noget i vejen for at
køretøjet kan synes med denne uorginale front.

Færdselsstyrelsen finder umiddelbart, at der er behov for fremlæggelse af
dokumentation for, at den foretagne ændring ikke har svækket køretøjets bærende
konstruktion samt, at den ikke udgør en risiko for andre trafikanter ved en
eventuel påkørsel og ikke har negativ indflydelse på køretøjets køreegenskaber,
vægtforhold o.a., og at køretøjet med fronten monteret iøvrigt overholder
bestemmelserne vedrørende køretøjers indretning og udstyr. Denne dokumentation
kan forsøges fremskaffet ved henvendelse hos køretøjets importør her i landet
eller fremlæggelse af en erklæring fra et anerkendt prøvningsinstitut, f.eks.
fra T
-------------------------------------------
MIB Aalborg

Reply

You must log in to post.