Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Angående Værksted i Odense!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hold da op det var en gammel tråd der blev vakt til live her igen!!! Vi er stadig igang med at undersøge muligheden for at dette projekt kan blive til noget.... der er et par steder der ligger inde for vores muligheder men skal lige have forhandlet lidt frem og tilbage..... det kunne være rart at vide 100 % hvem der er friske på dette så vi kan vide hvor mange vi kan regne med og sådan.....

Giv gerne en tilbage melding......

VH
Mads
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) HeineDalgaard Member
Prøv da og kontakt kommunen,de kan altid hjælpe.

Vi får næsten 75 % af huslejen betalt.

Det skal så lige siges at det er en klub vi har started,og ikke bare et værksted.

Man får også tilskud til unge under 25 år....

der er mange penge og hente......

vi har ca 125 kvm værksted,og 75-85 kvm lokaler og tolilet.

Det er i Herning

mvh heine.

Bare en lille hjælp....fra det mørke jylland
-------------------------------------------
type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail. heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt
(permalink) Spike Member
God idé Heine :P

Jeg var selv begyndt at tænke i Tipsmidler og alt muligt andet for at komme videre, men dit råd er nok lettere at komme videre med!!!
(permalink) andreas4321 Member
ha ha. odense kommune. tro på det. :lol: :lol: :lol:

det har jeg godt nok svært ved at forestille mig. Men gør lige alle den tjeneste og prøv det (altså hvis du har lyst) det kan jo være... men jeg har nu godt nok min tvivl.

meeen. det kunne jo alligevel godt være at den nye boye kunne undlade at lægge fliser på rådhuspladsen og så bruge pengene på os. :D :wink:

man kan jo evt. trække lidt ud på landet.
(permalink) Spike Member
Første skridt er jo at vi får dannet en "forening" som kan søge de forskellige tilskud...

Jeg vil da gerne være med til at arrangere de ting, og skrive en ansøgning vedr. dette.

Jeg tror nu godt at vi kan opnå nogle tilskud, også selvom der bliver lagt nye sten i Boyes nye "forhave"
Hvis vi skal have noget tilskud, skal vi blive i Odense kommune, men mon ikke vi kan finde noget som er int. trods alt.

Lad mig lige høre om der er andre som har lyst til at medvirke i de forskellige praktiske ting vedr. dannelse af forening osv...
(permalink) PBJ Member
En forening er ikke så tosset en ide og sikkert ikke helt umuligt. Jeg er selv med i foreningen "American Street Machines" i Odense og vi har da nogle dejlige lokaler med værksted i Stige. Nu er vores forening selvfølgelig også over 20 år gammel og den anden amerikanerbilklub i Odense får så vidt jeg ved ikke tilskud længere med den begrundelse at der allerede er en forening og folk så bare kan melde sig ind i den.

Måske kunne det også være en ide at tale med VW-Club fyn og hører om de er med på ideen. For at blive tilskudsberettiget skal foreningen stiftes ved en stiftende generalforsamling hvor der skal vælges et ulige antal bestyrelsesmedlemmer, mener det skal være minimum 5. Der skal også vedtages nogle vedtægter for foreningen, som selvfølgelig skal overholde foreningslovgivningen. ( fåes hos kommunen )
Foreningen skal desuden lave en aktivitetsplan med løbende aktiviteter over store dele af året. Der skal laves regnskab med bilag og referat af bestyrelsesmøder og i særdeleshed generalforsamlingen. Samt en hel masse mere.

Man kan selvfølgelig spørge kommunen om de råder over nogle egnede lokaler, men ellers kan foreningen få tilskud til de lokaler den godkendes til. Hvis i virkelig mener det så sørg for at være velforberedte inden i kontakte kommunen og forespørg om muligheden for at danne en tilskudsberettiget VW-forening. Der medfølger et ansvar og visse forpligtigelser for at få godkendt en forening og Odense kommune skal jo helst ikke være i tvivl om hvad i vil med foreningen, samt hvor mange medlemmer der regnes med, aktiviter osv.

Preben

P.S. Jeg er selvfølgelig gerne med til at støtte en VW-forening i Odense som aktivt medlem.
(permalink) andreas4321 Member
jo ja puh ha. det var da også så voldsomt. aner ikke en skid om sådan noget, men jeg er vel frisk... (desperat efter et værksted) men kom frisk.
du er hermed koordinator, så hvad gør jeg???
(permalink) Spike Member
Henter dig om 10 min. og så kører vi ud og banker på døren hos den gamle Boye!!! :lol:
Så kan ha nå at redde lidt af æren, i forhold til hans flip med Tina Turner 8O
(permalink) Spike Member
Nej helt seriøst...

Jeg tager fat i nogle forskellige offentlige steder de næste par dage (nok ikke lige i morgen) og forhører mig lidt om muligheder osv..

Men vi er nok nødt til at samle nogle folk til denne forening (og finde på et navn til den) inden vi kan gøre så meget...

Til den der vil være med til dette - Smid mig lige en mail med navn, adresse og tlf. nummer, så vi har lidt at komme med, og det bliver lidt seriøst - i hvert fald ud ad til...

E-mail: info@kickmedia.dk
(permalink) Spike Member
Hej PBJ

Så slet ikke din ellers lange besked.
Ja, jeg er klar over der er mange forpligtigelser med i sådan et projekt, men hvis vi kan se/mærke at folk er seriøse, er det forhåbenligt det hele værd...

Det ville da være rart at du også er med...

Mht. antal i bestyrelse, er det enten 3, 5, 7 osv.. Altså 3 som minimum - det er det i hvert fald i alm. selskaber som ApS, A/S m.m..

Men mange tak for den fine forklaring, og de gode råd...
(permalink) PBJ Member
- få et eksemplar af foreningslovgivningen

- Se nogle vedtægter fra nogle foreninger

- Kald nogle VWfolk sammen, som også gider gøre arbejdet for at få en ny forening

- Brug en aften på at drøfte hvad den nye forening skal lave af aktiviter. ( træf, åbent hus, arrangementer, fester, ungdom, senior, mv. )

- Spørg evt. "anonymt" Odense kommune hvad de ligger vægt på for at godkende en ny forening som skal være tilskudsberettiget.

- Spørg kommunen eller læs jer frem til hvad den rigtige rækkefølge er for at få godkendt en ny forening.

- Foreningsansøgning, underskrifter og andet papirarbejde m.v.

Det lyder mere kompliceret end det er, men det er selvfølgelig et seriøst stykke arbejde der skal gøres.

Preben
(permalink) Spike Member
Tak skal du ha' Preben.

Vi må lige prøve at oprette en ny tråd, hvor vi evt. kalder til et "møde" for at se hvor mange der er int. i at medvirke til det her.

Mange tak for råd...
(permalink) Spike Member
Forslag til møde og evt. tilmelding kan gøres på http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=147863#147863

Reply

You must log in to post.