Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fullflow

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mark S Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nogle som har nogle brugbare fullflow dele liggende?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jada .
Må vi ikke ha´det ? ;-)
Hva mangler du ?
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mark S Member
Skrev for 19 years siden | | | |
He he...det meste..Har køler :D Jeg skal nok også have en af dine Scat C25 knaster til min 1914 bus motor.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jamen du gir bare lyd. - Offline.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mark S Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Faldt over det her:
Oil Coolers

General Conclusions
An external oil cooler is not required on dog-house engines up to
2000cc. Do not use a tube-type oil cooler.
When installing an external oil cooler use AN8 (1/2") aircraft type
fittings and high pressure oil hose with an internal diameter of 1/2".
Racers and those serious about durability use Aeroquip fittings and
hose, or their non-aircraft certified counterpart.
When mounted away from the air inlet, an auxiliary fan is required.
The fan is normally wired in series with a thermostatically controlled
switch.
Final Conclusions
When you install an external oil cooler you are doing something VW
should have done in the first place, and which they got around to in
1971. This 'Better Late Than Never' brand of retro-fit engineering
also applies to oil filters and hydraulic cam followers, which VW
incorporated in its late Type IV engines.
The smartest move you can make when installing an external oil cooler
is to install it in conjunction with a full-flow oil filtration
system, in which case it is installed downstream of the filter,
usually on the other side of a thermostatically controlled valve.
Depending on the plumbing runs, an external oil cooler and filter will
increase your oil capacity by about 1.3 quarts. Aside from doubling
the life of your engine the most significant change you'll see is a
slightly longer warm-up time. With a filter installed you can extend
your oil change period to 3,000 miles (non-dusty conditions).
Copyright © 1995 Robert S. Hoover

Passer de to første linier? Vil det være udvendigt med fullflow på min 1914 til min bus, den skal have 8:1 komp, scat c 25 knast, og centermonteret 40 idf. Grunden til jeg ikke er meget for det er at jeg skal til at skære i min moustache-bar. Jeg ved heller ikke om retur-tappen kan være der for den motor-bøjle!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
1. Det med extra oliekøler kommer an på så meget. Generelt vil jeg altid anbefale en lille extra køler på en bus., Omvendt har jeg da lavet "milde" busmotorer i den str. uden andet end en 1,3 l. flat sump, men med full flow filtersystem. De fungerer da FINT i daglig brug, men har/havde alle et problem når de rigtig skulle arbejde i længere tid, f. eks med en tung trailer bagefter, eller WOT på motorvejen.
Jeg lavede engang en 1914 CT motor til en T3 bus, med en 112hk WBX knast men med 8,2 - 1 C/R for at skåne motoren mest muligt. Den knast vil jo ellers gerne ha noget kompression for at give effekt, og motoren var da heller ikke specielt kraftig, men var derimod termisk rigtig god. Jeg fik lavet nogle små adaptersykker så je kunne montere 412S karbs på Type 3 manifolde. det fungerede rigtig godt sammenrent køre og temperaturmæssigt. MEN, jeg vil ikke anbefale setuppet til andre med busser, for ventilsæderne blev simpelthen banket i smadder på 45000 km.
Mht. str. på extern køler, behøver den ikke være ret stor. f.en god køler fra en anden 1303/1600 motor, monteret strategisk godt under bilen, så den kan få lidt luft under kørsel, gør underværker! den tar lige brodden af temperaturen når du presser citronen i længere tid af gangen. Og det er jo der behovet er. Ikke når du ligger og tøffer rundt i dagligdagen.
Det der med at en extra køler skal have en blæser på :roll: - er noget sludder IMO. Det er kun påkrævet hvis man absolut vil have køleren monteret et sted hvor den ikke kan få fartluft og/eller hvis man ikke har den originale monteret sammen med.
2. Hvis du gerne vil undgå at skære mere end højst nødvendigt i bøjlen, har jeg et "adapterkit" som leder olien ind i blokken gennem den bagerste oliereduktionsventil i stedet. Så er du osse fri for at bore i blokken. Det hele siddr så osse pænt af vejen for alting.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mark S Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[img:ad593eb4cb]http://www.geocities.com/eaallred2/0001_027.jpg[/img:ad593eb4cb]

Dette kit? Hvad er dit nr? Thomas, min ven vil gerne købe nogle typ 4 ventiler, så han vil ringe. Kan du så også give ham priser på scat c25 knast, løftere og fullflow- adapter-udtag, filterholder og adapter tilbageløb.
Jeg tror jeg vil prøve uden, hvis den bliver for varm så tilføje fullflow filter og evt. en køler.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ellers send lig PM med nummer og ca, priser
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
20888030
t
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.