Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Buggy ejere.. sæt igang

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61283&item=7953620067&rd=1
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) Det er en dejlig motor sådan en..

De 115 hk er altid klar til kamp, den starter hver morgen, kører altid, fejler aldrig noget, og holder stort set evigt..

Jeg ser dem dagligt med km-tal på 3-4-5-600.000, og der er ikke en mislyd nogen steder.. Det er lige før bilerne ruster ned omkring motorerne før noget andet..

I min tid har jeg aldrig set sådan en kværn stille træskoene, med undtagelse af én som blev kørt næsten uden hverken olie eller vand i et halvt års tid.. :roll:
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Og jeg er lige gået glip af at skrue sådan en af en skrot bil med 150000 på klokken, ude på min brors arbejde.. Zurt..havde passet perf på buggy..

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja jeg havde lagt en 2,2'er til side, også fra en skrotter.. Men den solgte jeg inden jeg fik den brugt til noget fornuftigt..

De findes jo som 1,8 (90 hk), 1,8 (115 hk), 2,0 (115 hk), 2,0 (125 hk), 2,2 (145 hk) og 2,0 Turbo med 200 hk.

De kommer fra Legacy fra 90-97, og ligner udvendigt hinanden, undtagen turbo'en.

Fra 97 -> er de anderledes i montering mod gearkasse, og fylder lidt mere. Til gengæld laver de fra 125-285 hk alt efter model..

Men det fede ved dem er at når alt kommer til alt, så fylder de ikke mere end f.eks. en WBX'er, så de kan skohornes ned i alle VW'er.. Selv Turbomotorerne kan man få til at passe, med lettere ombygget rørføring..

Hvis nogen ligger og roder med Subarumotorer, eller kommer til det, så sig til hvis der er noget I vil vide.. Jeg kender dem, og har al fabriksinfo osv..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der nogen der kan huske den baneræser på mantorp 2004, han kørte rundt og rundt og rundt og rundt hele dagen lang i hans T1 med subarumotor... og fuck den var hurtig - også i svingene. Der var ikke mange der kunne følge med der - men det fede var at han bare blev ved og ved i samme tempo hele dagen.

Men den motor på linket kan da hurtigt blive en af de bedste og billigste motorer til buggy... den er jo klar med adapter og potte og det hele.

og så er det jo stadig en bokser......
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.