Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Hjælp

Tags:
No tags yet.

(permalink) mathiasen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Billigt er i denne sammehæng ikke lig med 9.95, men billigt i forhold til en motor med 200 hk! ;-)
(permalink) Jever64 Member
med det du skrev med af tune hvis man fik det hva kunne man så få af hk
(permalink) mathiasen Member
Læs nu en masse om tuning af vw-motorer før du går igang med at skille den ad. Der findes flere bøger om emnet. Og det er rart at vide hvad man har med at gøre, hvis man vil have en brugbar motor ud af det!

Og tænk lidt over hvad motoren skal bruges til.. Skal den være en screamer der bare skal fyres af på striben, eller en daily driver, der skal kunne bruges til at hente mælk i brugsen med! Det er en kunst at få begge dele til at harmonere.

Der er mange eksperter her på siden (jeg er ikke en af dem), så lav lidt research, og kom selv med nogle ideer til forbedringer, så er der sikkert nogle der vil kommentere og vejlede dig!

Og velkommen til vw-nettet! :D

Rasmus
ok takker... har pengene men vil bare høre hva det koster ca? 8) 8) 8)
(permalink) Chritte Member
kassen.... ! ikke fordi jeg er ekspert på nogen måde, men har da luret lidt herinde, og 10 - 15,000 kr er nok ikke helt urealistisk når du skal over 100hk og hvis den skal være driftsikker og kunne holde til det..
så du nemer 15 k så?????
så du nemer 15 k så?????
(permalink) Bornholmer Member
15000 ??? - det ka man da ikke engang lave en go org motor for hvis alt skal være nyt og iorden , men kan mand lave med noget brugte dele og slække lidt på driftsikkerheden ka man måske komme op over de 100 Hk - hvis man altså vel og mærke laver det hele selv.... laver man det ikke selv er timelønnen nok ikke ret meget under 300 kr (+moms) , så køb evt en af dem der bliver solgt som færdigt byggede og håb på de holder :D
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
er der nogle her inde
(permalink) HeineDalgaard Member
ja skal bare samles plus lidt småting

http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=15816

mvh heine
type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail. heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt
(permalink) Chritte Member
Ja, men jeg synes du skal sætte dig godt ind i det som tidligere skrevet her i tråden og undersøge priser ved de forskellige forhandlere der er nævnt..

Prøv at tage ud til F.eks dennis fra bugservice og få en go´snak med ham.. det er nemmere end for at os at skrive her på nettet hva du kan og hva du ikke kan og til hvilken pris.. det er svært når man ikke kender bil eller motor..

eller se på det link som heine har lagt ind.. der har du da hvertfald basis for en go´ motor...
hey har lige fundet ud ag at motoren er en 1600 som er boret op til 1800 med dobbelt 40 mm karburator weber og med en 276 graders knast... hjælper det noget......
(permalink) hendrixxx Member
læs nu hvad de andre skriver!!!! sæt dig lidt ind i tingene, læs tidligere indlæg osv.

men her er en hurtig opskrift: større cylindre/stempler, "større" toppe, større karburator, større kobling og større dit og større dat. Kan din gearkasse klare flere hk'er??

læs evt. nogle af de motorsalgsannoncer der er....der er ofte en ingrediensliste
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
ok bare iorden.....

Reply

You must log in to post.