Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Min bank siger nej, så værsgo dr

Tags:
No tags yet.

(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Reglerne er noget spegede, og jeg tror ikke dem du har talt med har styr på sagerne. Hvis det var rigtigt, var der nok ikke så store mængder USA biler som kom til Danmark, som tilfældet er for tiden. Prøv at læse det her uddrag fra Motorhistorisk Samråd.

[i:819ebe296d]Der skal ikke betales told ved import inden for EU.

Desuden har køretøjets alder og originalitet betydning. Hvis køretøjet er mindst 30 år, i original stand og uden væsentlige ændringer, vil det som hovedregel blive betragtet som et "samlerobjekt af historisk værd", og det kan derfor indføres fra et land udenfor EU uden told. Ved import af nyere køretøjer fra lande udenfor EU, skal ejeren normalt betale 10 % i told.

Følgen af, at der i disse tilfælde ikke skal betales told ved importen af køretøjer fra lande udenfor EU er desuden, at der kun skal betales en lavere moms på 5 %. Ved import af nyere køretøjer fra lande udenfor EU betales den almindelige moms.[/i:819ebe296d]

Det er øjensynligt 5% moms og ikke told jeg har betalt. Det fremgår ikke tydeligt af de papirer jeg har. Hvis der er nogen der vil læse hele artiklen, så ligger den her:

http://www.motorhistorisk.dk/hvordan_behandles.htm
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Bornholmer Member
ikke for at snage allan , men var det corvetten , eller har du også købt noget andet sjovt ?
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Det var Corvetten, men jeg har også købt noget andet sjovt. Den skal snart shippes 8O :?: :lol:
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Bornholmer Member
og det er ?? - noget jeg godt ka li tror jeg ;-)
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Det er helt sikkert noget du vil bifalde. Det er VW, fra Texas og det er uden rust, aldrig svejset og det bliver bare så godt at arbejde med. Kommer nok ikke på gaden før i 2006. Jeg skal lige have styr på Zwitteren.

Ha Ha 8)
(permalink) lupojesper Member
Oki
Jeg melder tilbage når jeg har det papir mandag elelr tirsdag.
Men efter det du skriver Allan så ser det jo ud til at jeg er blevet fejl informerret men det er jo bare til den god eside så.
vh ejsper
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) lupojesper Member
:evil: nu får du den gamle vw mand Allan alligevel lidt ret.
Var på told kontoret i dag i aalborg og snakkede med dem.
Fik samme historie som jeg før havde fået i tlf med at den skulle være fra før 1960.
Men så hørte en anden tolder snakken og sagde nope nu fortælle jer hvordan det er:
Bilen skal være af historisk værdi ( samle opjekt ), være i original stand så skal der betales 25 % moms af 20 % af købsprisen, dette tal giver nogen lunde de 5 % i moms af hele købsprisen.
Der er 0 kr i told på spdan en bil.
Disse regler gælder uden for EU, så norge USA o.s.v er under denne regel.
Man må gerne købe en bil i 10 papkasser og så stadig få den billige moms.
Men man må eks ikke bare købe en bund i USA så komemr den på den dyre told og moms.
Jeg har det hele på skrift fra Told og Skat hvis nogle vil modtage dem?
vh jesper
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) trond Member
og så var bussen solgt.....

Reply

You must log in to post.