Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T4 Træls at dreje rundt? Probleme

Tags:
No tags yet.

(permalink) Blob Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har lige fået startet min T4 2,0 CUér. Den var meget strid for starteren at dreje rundt. Det hjalp dog da jeg fik en stor lader sat til at hjælpe. Hvad kan grunden være til at den går træls? Den går forholdsvis nem når jeg skruer tændrøren ud.
Er det fordi at den har stået stille et par år så der sidder nogle aflejringer i cylinderne som lige skal væk?
Eller har det noget at gøre med at den er næsten nyrenoveret så den holder kompresionen godt?

Starteren er en sprit ny automatik starter, så det burde ikke have noget med den at gøre.

Jeg kunne ikke få benzinpumpen til at give noget. Jeg skiftede til en anden pumpe som jeg havde ligeende. Det hjalp intet. Til sidst prøvede jeg at pille trykstangen ud, og sammenlignede den med en anden jeg havde. Den var ca. 7mm kortere. Så den kunne ikke nå pumpen ordenligt. Så var det problem løst. Men hvordan kan det være at den var kortere? Er den simpelthen blevet slidt kort? Jeg synes bare at det lyder utroligt.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jeg tror ikke at der er noget galt hvis den er let at dreje rundt uden tændrør så må det bare være god kompresion.

men det bør vel være lidt i hak at den er stram når man starter ikke konstant stram.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nu skriver du om det kan være fordi den har stået stille i mange år, eller om det kan være fordi den er nyrenoveret.. Hvad ER den?

Benzinpumpetrykstænger findes i både en kort og en lang udgave. Du har bare haft fat i den forkerte til motoren.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Blob Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har fået at vide at den var blevet renoveret for et par år siden. Så kørte den ca 5000km og så blev den pillet af. Det er det som jeg mener.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Okay.. Er du sikker på at dit batteri og leningsnet generelt, samt stelforbindelser er i orden? En automatikstarter trækker lidt mere strøm, og hvis den ikke kan få det, så bliver den lidt tung..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Blob Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har fået et hint af Farmer. Det er fordi at jeg bruger nogle alm. tynde startkabler fra batteriet op til starteren. Så starteren får ikke strøm nok. Så jeg skal lige prøve med nogle kabler af ordentlig tykkelse, og så se om problemet ikke er afhjulpet.
(permalink) Blob Member
Skrev for 19 years siden | | | |
For lige at gøre historien færdig, kan jeg fortælle at det var startkablerne som var for små. Så var det problem løst. Nogle ordentlige kabler på, så spillede det.

Reply

You must log in to post.