Hey VW-folk.
Jeg ved der er nogle der bygger deres egne udstødningssystemer for at få et system der passer præcist til deres ønsker og motorkonstruktion. Der er vidst nogle regler for om systemet skal være langt eller kort, alt efter om man vil opnå topfart eller acceleration. Men jeg kender ikke disse regler...
Er der nogen der har en "opskrift" liggende til et udstødningssystem til en 1914ccm, 284 knast, 8.8:1 CR, portede topstykker med 40/35.5 ventiler, lettet svinghjul, 2 stk 44 IDF.
Jeg vil gerne opnå acceleration - ikke topfart...
Skal jeg så have et langt rør mellem mergecollectoren og endepotten eller hvordan er det? Hvilken inderdiameter skal røret have?
Er der ikke nogen der er "kloge" på dette område der kan komme med nogle tip til en god løsning...
Det jeg søger er de erfaringer som fx ahnendorp bruger når de laver deres, men de vil selvf. ikke bare sige deres hemmeligheder :-D Jeg vil nemlig gerne lave systemet selv så udformningen kommer til at passe min bil og ikke bliver et klodset system...
Så hvis der er nogen af jer der har læst Flow eller maskinteknik der ved sådan noget så er det nu i skal skrive...
MANGE TAK GUTTER...
Jeg ved der er nogle der bygger deres egne udstødningssystemer for at få et system der passer præcist til deres ønsker og motorkonstruktion. Der er vidst nogle regler for om systemet skal være langt eller kort, alt efter om man vil opnå topfart eller acceleration. Men jeg kender ikke disse regler...
Er der nogen der har en "opskrift" liggende til et udstødningssystem til en 1914ccm, 284 knast, 8.8:1 CR, portede topstykker med 40/35.5 ventiler, lettet svinghjul, 2 stk 44 IDF.
Jeg vil gerne opnå acceleration - ikke topfart...
Skal jeg så have et langt rør mellem mergecollectoren og endepotten eller hvordan er det? Hvilken inderdiameter skal røret have?
Er der ikke nogen der er "kloge" på dette område der kan komme med nogle tip til en god løsning...
Det jeg søger er de erfaringer som fx ahnendorp bruger når de laver deres, men de vil selvf. ikke bare sige deres hemmeligheder :-D Jeg vil nemlig gerne lave systemet selv så udformningen kommer til at passe min bil og ikke bliver et klodset system...
Så hvis der er nogen af jer der har læst Flow eller maskinteknik der ved sådan noget så er det nu i skal skrive...
MANGE TAK GUTTER...



