Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udstødning

Tags:
No tags yet.

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hey VW-folk.

Jeg ved der er nogle der bygger deres egne udstødningssystemer for at få et system der passer præcist til deres ønsker og motorkonstruktion. Der er vidst nogle regler for om systemet skal være langt eller kort, alt efter om man vil opnå topfart eller acceleration. Men jeg kender ikke disse regler...

Er der nogen der har en "opskrift" liggende til et udstødningssystem til en 1914ccm, 284 knast, 8.8:1 CR, portede topstykker med 40/35.5 ventiler, lettet svinghjul, 2 stk 44 IDF.

Jeg vil gerne opnå acceleration - ikke topfart...
Skal jeg så have et langt rør mellem mergecollectoren og endepotten eller hvordan er det? Hvilken inderdiameter skal røret have?

Er der ikke nogen der er "kloge" på dette område der kan komme med nogle tip til en god løsning...

Det jeg søger er de erfaringer som fx ahnendorp bruger når de laver deres, men de vil selvf. ikke bare sige deres hemmeligheder :-D Jeg vil nemlig gerne lave systemet selv så udformningen kommer til at passe min bil og ikke bliver et klodset system...

Så hvis der er nogen af jer der har læst Flow eller maskinteknik der ved sådan noget så er det nu i skal skrive...

MANGE TAK GUTTER...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
De fire rør fra topstykkerne skal være ca. 750mm lange med en indvendig diameter på 34-35mm til din motor. Du kan prøve at lave den 4-2-1 ved at samle dem parvis 1-3 og 2-4 i hvert sit 42-44mm rør og til sidst i 52-54mm. Jeg ved ikke om 2,5" ca. 63mm bliver for stort.
Dine karburatorer er for store og din komp. nok i den lave ende.
Nu skal du se et ramaskrig der kommer.

Hilsen en glad tøsedreng der kører en masse.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad for et ramaskrig? Hvorfor??? Jeg er vidst ikk helt med...
Hvad skal min kompression til denne motor da være??? Jeg fik at vide dengang jeg byggede den at omkring 9:1 ville være nice...
Ang. mine karbs... CSP sagde det var størrelsen... Men det kan godt være det er i overkanten...

Er det så lige meget hvor langt systemet er totalt??? Eller er det nok hvis potten kommer de 750mm + nogle samlinger væk..?

Har i evt. nogle billeder af en sådan 4-2-1 samling
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
CSP sagde jeg skulle bruge 42mm karbs. efter deres udregninger. Derfor valgte jeg 44mm da 40 ville være for lidt... Men hvad er indvirkningen ved at jeg har lidt for stor luftgennemgang hvis bare den er dyset til det??? Hvilken indvirkning har det på motoren? Bør jeg skifte til to dobbelte 40mm idf???
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
tænkte på følgende:
samling mellem 1+3 og 2+4. Derefter samlet under motoren med en udgang ved motorens ene side. En bøjning rundt så endepotten kan monteres i et beslag der er påsvejset rørene fra 2 og 4. Så sidder potten forsvarligt fast, der er et 4-2-1 tarmslyng med lidt længde på og det ligger under motoren så det ser ikke så voldsomt ud bagfra.
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Som Frank skriver er kombinationen 1-3 og 2-4 bedre..

Det er noget med impulserne i udstødningen.. (hvad ved jeg)

[img:e6aac51788]http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/176873.jpg[/img:e6aac51788]
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
men vi er enige om den du har afbilledet er en 4-1 og ikke en 4-2-1 som frank snakker om!!!!!!!? Den afbillede er ikke samlet som 1-3 og 2-4
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Din motor kommer til at give max effekt ved 52-5400 omdr.
Derfor er 40mm nok.
Hvis karburatoren er for stor virker tomgangssystemet ikke ordentligt og det er der vi kører mest ved gadebrug.
Den kører på tomgangssystemet selv om du kører 120-140 km/t.
Venturien har ingen virkning på tomgangssystemet, her virker gasspjældet som venturi.
Og ja den på billedet er en 4:1.
Det er ikke vigtigt, men et forsøg værd.
Komp. nok lige over 9 måske 9,5 hvis du gør noget for at undgå skarpe hjørner i forbrændingskammeret
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:4ecc247bd8="Frank_Andersen"]Hvis karburatoren er for stor virker tomgangssystemet ikke ordentligt og det er der vi kører mest ved gadebrug.[/quote:4ecc247bd8]

Ja det er det vi bruger når vi kører nogenlunde konstant fart, men ved fuld acceleration står spjældet jo helt åbent. Jeg ved godt at det så er næsten lukket igen når jeg kører 100 men i selve accelerationen står det jo meget mere åbent. Så er det hoveddyserne jeg kører på der, ikk???? og det som acc.pumpen gav med selvf.

Reply

You must log in to post.