hvad er afstanden mellem platinerne på en 1500 motor. er det 0.5 -el 0.6.?????
tak tak dennis, jeg har siidet og kigget i mine papire men har ikke kunne finde noget til min 1500, 1302 og 1303 har jeg fundet noget til, men det går nok ikke.
køb dig en ignitor og spar en masse bøvl
hilsen kylle
Jo det er samme afstand på dem allesammen.
Med kamvinkelmåler 44-52 grader. Bedst på 48-49 grader.
Slip for bøvl med noget elektronisk eller brug i det mindste originale Bosch platiner. Andre lukker ret hurtigt. Nylonklodsen kan ikke holde.
Lad være med at gøre det til et problem. Vores forældre og bedsteforældre kørte 10-20000 km med de samme platiner.
De kørte endda på campingferie med 2 børn og oppakning uden at skulle have en stationcar
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hej der er desv også problemer med bosch???
så køb elektonisk den virker og jeg har flere kunder der siger at den går 1 km længere pr km
MVH Dennis
jeg har købt bosch det har jeg altid kørt med. Jeg kender lidt til den elektroniske og har kun hørt godt, jeg tror sgu det er lige fedt, det er jo nok smag og behag... men er den elektroniske ikke bedre hvis det er man har en tunet motor???
Med Bosch platiner ved jeg ikke. Men der er idag mindst 5 forskellige tændspoler på markedet som bliver solgt som Blå Bosch. Der er kun EEN ! af dem der egentlig dur til noget. Dvs. overholder de tal og krav som Bosch selv har udstukket.
Skal i ud og købe en ny spole, så se efter at det originale Bosch reservedelsnr. står stampet i bagen af spolen. Så er i rimeligt sikre på at det er en af de rigtige.
Men Dennis og/eller hans kunder ;-) har ret. En kraftigere spole, f.eks Compufire eller Pertronix sammen med en simpel elektronisk tænding som Ignitor eller lign. sammen med et øget gnistgab på tændrørene, ( 0,85mm.)giver næsten altid en mere kørbar og økonomisk motor
Det drejer sig om at få slået en gnist med noget skrald i, på det rigtige tidspunkt, så der blir sat ordentlig ild i blandingen.
Førhen da jeg lavede service på mange dagligdags biler, kom de, altså ejerne, ofte tilbage og berettede om at de nu kunne sejtrække i 4. gear med 2-300 færre omdr og med føromtalte forbedring i økonomi. Og bedre startegenskaber i sær på varm motor.
T
der er et stempel i den... juhuuu....
tak for rådet..
pizzaman har sagt at han kigger over til dig fredag og og så giver jeg knægten noglekontanter med til dig..
hej
sådan en elektronisk,hvad koster den?og er den ligesom alm?hvordan ser den ud??min motor er en alm 1303,jeg skal nemlig ud og købe nogen platiner,men hvis det er bedre,så kan det være man skal prøve det....
Hvor kan man få ordentlige kvali-platiner?
[quote:d2a1fa8844="xana"]hej
sådan en elektronisk,hvad koster den?og er den ligesom alm?hvordan ser den ud??min motor er en alm 1303,jeg skal nemlig ud og købe nogen platiner,men hvis det er bedre,så kan det være man skal prøve det....[/quote:d2a1fa8844]
Dem kan du købe af Bug Service/K&B /mig. Her i DK hvertfald.
Pertronix/Ignitor koster ca. 630/670 kr. Der findes vist nogle Empi på markedet til lidt færre penge. Om kvaliteten er OK ved jeg ikke. Har aldrig ha´ft et sådan sæt i hænderne. Når du køber skal du gøre opmærksom på hvilken fordeler du kører med. Std 12V 69& frem eller 009.