Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilken blok er bedst?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Ole Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg skal igang med at lave en 1914 cc motor, til min t1. Der skal være db toppe på, samt en enkelt 1600 cap. Er der nongen der har en god ide til hvilken blok jeg skal bruge?


MVH Ole
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
AS21 /41
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ole Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Bornholmer
Nu er jeg ikke så kendt i de der nr. Er det fra en t1? er det en 1200, 1300 eller? hvilken årgang blev den lavet?

MVH Ole
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hehe - det er jeg faktisk heller ikke selv , men skulle mene en sen 1200 jeansblok - eller en middel alder 1300 blok skulle ha de numre der...

Men men , du kan være uheldig at dem du finder de enten er slidt de forkerte steder , eller har en lille revne et skidt sted , så inden du finder den rigtige skal du måske prøve et par stykker , inden du finder noget der er helt rigtigt.

Jeg mener man kan erhverve sig en ny blok for ca 3000 kr - måske lidt mere - er ikke sikker, det kan måske godt svare sig, alt efter hvad man går efter...

Men de garvede motorfolk kan sikkert gi dig et godt råd - motor er kun noget jeg er begyndt at udforske det sidste stykke tid - it's NOT my thing - YET - som man siger....

Jeg taler kun ud fra erfaringer jeg har hørt og læst - ikke prøvet ... endu,
men det er også blevet til en del igennem årene - hehe :P

[web:192f5f3e69]http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=det&wkid=8046118346&rub1=Engine&rub2=Engine+Case&artnr=10931a&pn=0[/web:192f5f3e69]

[web:192f5f3e69]http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=det&wkid=93369914521&rub1=Engine&rub2=Engine+Case&artnr=13759a&pn=0[/web:192f5f3e69]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ole Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ok.
Har lige set at det er sådan en jeg kige har pillet ud af min 1200.
Og den er faktisk rimlig pæn, men jeg må nok hellere tjekke den efter.
Mht. en ny blok, tror jeg det løber om sig inden man er færdig. Og da det er første gang jeg laver sådan noget, vil jeg gerne have lidt erfaring, inden jeg bruger rigtig mange penge på en motor.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det kan jeg godt forstå - lad os håbe den er iorden så, men når du først har flere Hk - for du blod på tanden for at få endu flere, så engang i fremtiden , måske , når man bruger rigtig mange penge skal det hele jo helst være iorden - men et budget byg er også ok, det holder jeg mig selv til... 2017ccm (1776 m 78,4 krumbasker) med org knast og 40Idf'ere, 041 toppe, T1 til under 20000kr, så må vi se når den ikke kan mere.. haha
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ole Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hehe, det har du jo nok ret i.
Jeg har allerede nu nemere ved at forstå dem der bruger rigtig mange penge på motorer :D
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja det er dyrt at ha det sjovt - hvis det skal ku holde til noget - og ha bare lidt over de 100Hk..

Du skal jo lige ha nogen til at fræse din blok og dine toppe op til 1914 også . det ka ikke bare liiige puttes i...

[b:008abb55c4]Der er meget snak her på nettet om karberatorer , billig tunning osv osv , men der mangler en del om dem som bare vil ha lidt flere kubik ..
Dvs ikke de HK der ser ud af noget , men dem som bare er der, det er lidt synd syntes jeg, for det er dem der holder, der er store motoere med en masse tekniske detaljer - også er der dem der bare vil ha nogen store weberer på en alm motor , så det ser ud af noget, men ikke virker ret godt, vi kunne godt bruge lidt flere detaljer om hvad der egentlig findes af forskellige lejer , vippetøj , oliesystemer, stødstænger og rør for do, til os der bare vil ha en helt alm go maskine der kan trække lidt mere uden at race afsted med 7500 Rpm i alle lyskryds, men det er der jo nok ikke så meget MAND over -- haha :P nej det skal bare SE UD AF NOGET , så skide være med om hvordan det virker....[/b:008abb55c4] :idea: :D
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ole Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej det er jeg helt klar over.
Skal bare lige have fundet en der gider gøre det.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
De få tusinde kr. en ny blok koster, kan være givet godt ud hvis man bruger 10-100000 kr på en ny motor.
Hvis ikke blokken er i orden taber den hurtigt 5-35 HK, som forsvinder i støj, manglende olietryk og varme.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ole Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hey Frank
Det har du have helt ret i. Men nu er det første gang jeg skal til at rode med t1 motorer, og det skal på ingen måde være noget vildt. Det er mere for at få noget erfaring.

MVH Ole
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej ole

jeg har en mexico AS21 blok med indhold (krumtap, knast, løftere mm)
den har lavt kilometer tal og er i fin stand, den er uden cylindre og topstykker.

mexico blokken foretrækkes af mange tunere pga dens høje aluminiuns indhold og er den sidst udviklede...

den koster 1000,-kr

har også en tom AS41 blok til 200,-kr også i fin stand

tlf 22115490

evt bytte med samlet motor
(permalink) Ole Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Teodor_Fælgen
Jeg har fundet ud af at det er sådan en jeg har, men tak for tilbudet.

Så vidt jeg har kunne læse mig frem, har den aldrig været monteret i en bil fra fabrikken, men er en replacement motor. Og så skulle den have størerre olie kanaler, samt to ventiler til at justere om olien skal køles, eller tilbage i sunpen.

MVH Ole
(permalink) birke Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Ole
Bare lige hvis du ikke har set det:
Hvis du går ind under Links, -Tekniske artikler og ind på Aircooled tech,
så finder du nogle gode billeder og beskrivelser af hvordan man checker
om en blok er OK.

Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Ole Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej birke.
Mange tak for linket.
Og nej det havde jeg ikke lige set. Der står faktisk meget relavant på den side, det er et sted jeg lige skal kigge nærmere på.

MVH Ole
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jo-jo, men jeg har bare ikke råd til at bruge 5-10000 til at lave en std. motor der ikke dur´
Den erfaring kan man læse sig til i dag. Det kunne man ikke da jeg startede som VW-mekaniker. Der måtte man gøre erfaringerne. Det behøver man ikke mere, dem har andre gjort.
Nu er det så blevet sådan at jo flere man spørger, des mere forvirret bliver man.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ole Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Frank.
Det har du ret i. Men motoren skal bruges dagligt,
og kører mange km.
Så den må gerne have meget bundtræk´. Og det er ikke så vigtigt at den kan tage mange omdrejninger. den skal bare være driftsikker.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nåh ? Lidt ligesom en std. motor ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ole Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Yes, den skal ikke være vild, bare have lidt flere kræfter end en std. motor. Og så må den godt være rimlig let at holde ved lige.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så LAD V
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Ole Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Okay, jeg syndes bare at dem jeg har snakket med, har været glade for den kombination. Men det er rigtigt som frank siger, der er nok forskellige meninger alt efter hvem man spørger.

MVH Ole
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Problemet er nok lidt, hvad har de at sammenligne med ? -En halvslidt 1600 bus motor måske. så er alt jo næsten en forbedring.
Det er lidt det samme som T3 bussen. den kan osse få´s med en 60 hk´s 1,9 med en 34 mm enkelkarb. Den går da for såvidt osse fint. Men den skal holdes til ilden hvis hastigheden overstiger 100 km/t. (Har selv haft sådan en) Lige nu har jeg en let trimmet 78 hk´s i, (indtil jeg får nosset mig færdig til min 2,1ér) 1,9éren gir ca. 85 hk. P.T. Og det er som nat og dag at køre med. Nu kan den både tøffe afsted med 60 km/t i 4rde gear, men cruiser med ease 120-130 km/t. OG bruger 10 % MINDRE brændstof end 60hk´s nogensinde kunne snige sig op på..
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Duus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:7dfe5e6d24="Farmer"]Så LAD V
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg mener at cylindervægene på 1914 er noget tyndere end på std og 1776. Så er det bedre med noget mere slag
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Duus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvor tykke 90,5mm cylindrene er ved jeg ikke, men ifølge aircooled.net har 94mm(mahle?) samme tykkelse som std. 1600 cyl. så helt ringe kan det sku da ikke være... http://www.aircooled.net/new-bin/viewproductdetail.php?keyword2=EPS0001&cartid=

Duus

Reply »

You must log in to post.