Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Hvilken blok er bedst?

Tags:
No tags yet.

(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tja det er hvad jeg har hørt flere andre sige, dat kan være at Farmer ved noget andet
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Bornholmer Member
er du sikker på at det ikke er 1776 der har samme tykkelse, det har jeg hørt , og derfor valgt det , sammen med 78,4 i slag , fordi der der var nogen der sagde , man er kun en rigtig mand når man kører over 2 Ltr :P
Men igen som Frank rigitgt siger - folk de siger så meget :D
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Jamen idag, med de "nye" cylindre er det for såvidt ikke selve cylindren der er problemet, og så alligevel. Det der sker er, at cylinderen simpelthen blir oval. ikke meget, men nok til at ringene ikke slutter tæt mere. Idag kan man jo så købe extra stærke cylindere i USA. (Bedre kvalitet i selve materialet.) De koster så typisk 3300 kr. på dansk jord. De fungerer rigtig godt ser det ud til. Jeg har dog pt kun lavet en motor med dem. Men den ser ud til at holde pænt tæt, og har meget lidt blowby.

Det næste er, at hvis ikke man bearbejder cylinderen i toppen, har den ikke nok anlægsflade, og vil derfor "skære" sig ind i topstykket, og efterfølgende blive utæt.
Så får mange ikke planslebet anlægsfladerne på blokken og derefter shimmet cylinderen op. det giver sig osse udslag i utætheder mellem cyl. og top.
Det sidste af de umiddelbare problemer er, at alm 8 mm støtteblte af en eller anden grund ikke kan holde på sagerne. (forkert strækningkoefcient i forhold til cylinderen, eller noget i den retning) En 10 mm støttebolt kan godt holde på det, men trækker så typisk gevindet med ud af blokken, og så er man ligevidt. - Så derfor må det anbefales at indkøbe et nyt sæt 8 mm.140.000 psi støttebolte. Ja, det er egentlig raceware, men det er den eneste måde jeg har kunnet få dem til at holde tæt på.
Så bla. derfor vil jeg ikke anbefale en nybegynder at lave en 1914 cc. det er næsten dømt til at blive en dårligt resultat på forhånd.
T.
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Duus Member
[quote:894f529c39="Farmer"]
Det næste er, at hvis ikke man bearbejder cylinderen i toppen, har den ikke nok anlægsflade, og vil derfor "skære" sig ind i topstykket, og efterfølgende blive utæt.
Så får mange ikke planslebet anlægsfladerne på blokken og derefter shimmet cylinderen op. det giver sig osse udslag i utætheder mellem cyl. og top.
Det sidste af de umiddelbare problemer er, at alm 8 mm støtteblte af en eller anden grund ikke kan holde på sagerne. (forkert strækningkoefcient i forhold til cylinderen, eller noget i den retning) En 10 mm støttebolt kan godt holde på det, men trækker så typisk gevindet med ud af blokken, og så er man ligevidt. - Så derfor må det anbefales at indkøbe et nyt sæt 8 mm.140.000 psi støttebolte. Ja, det er egentlig raceware, men det er den eneste måde jeg har kunnet få dem til at holde tæt på.
Så bla. derfor vil jeg ikke anbefale en nybegynder at lave en 1914 cc. det er næsten dømt til at blive en dårligt resultat på forhånd.
T.[/quote:894f529c39]

Hvilken bearbejdning skal udføres på toppen af cylindrene? Planslibning?
Kunne man evt.med fordel køre med kobber toppakninger?

Duus
Ja. jeg får slebet 0,4 mm af toppen, så recessen er væk, og der bliver max anlægsflade.
Kobberpakninger er prøvet, uden specielt positivt resultat. Hvis man skal bruge dem, skal man fræse et spor i toppen som pakningen kan "ligge i". Ca. ½ dybde af ringen tykkelse. Men det mener jeg ikke har nogen fordel, medmindre man kører med turbo, hvor varmeudviklingen jo er ildt progressiv, og der derigennem kan være lidt fordel i det.
T.
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Duus Member
mange tak farmer... det gav lidt at tænke over 8)

Duus
(permalink) Rasser Member
[quote:5c05814c22="Farmer"]

T.[/quote:5c05814c22]

Er det en skrivefejl, eller mener du godt nok utætheder mellem cyl/top (man skulle jo umiddelbart tro det ville være mellem blok/cyl) ??
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Det kan måske godt lyde underligt. Men det er faktisk mellem cyl. og top problemet opstår. Pakningsmassen kan mange gange tåle lidt bevægelse i bunden, men hvis cylinderen ikke "står" godt nok på blokken, forsvinder spændingen og den bliver utæt.
T
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
oki ...så kan jeg bedre følge dig
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Fastoldvw Member
[quote:7c677d0a8d="Ole"]Jeg skal igang med at lave en 1914 cc motor, til min t1. Der skal være db toppe på, samt en enkelt 1600 cap. Er der nongen der har en god ide til hvilken blok jeg skal bruge?

MVH Ole[/quote:7c677d0a8d]
Man kan også bruge en WBX blok, de er til salg ind imellem, både som 1,9 og 2,1. De er til salg indimellem og kan være en god måde at få en bundsolid "stor" motor.

Læs mere herunder..
[web:7c677d0a8d]http://www.gearheads.dk/oxyboxer.htm[/web:7c677d0a8d]

Reply

You must log in to post.