min er memlig lige flækket
så hvis nogle har en til at ligge
de ikke skal bruge
tak...
Hej
Undskyld jeg lige blander mig i dit indlæg.
Har ofte set at folk gerne vil have fat i en 1500 gearkasse.
Formoder at det er fordi at man får et højere topgear.
Dermed kan man selvfølgelig cruise med fære omdrejninger på motoren.
Kunne man ikke bare købe et højere 4 gear i løs vægt, f.eks CSP har et
0,77 til 286 Euro, tror at det vil sænke omdrejninger i topgear med
ca. 15 %
Det er vel ikke så svært at skifte, eller ....?
Kan selvfølgelig godt se at du skal bruge en anden gearkasse når den er flækket.
Tænkte bare at det måske kunne være et alternativ.
1500 gearkasser hænger vidst ikke på træerne.
Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
tænkte også på at bruge
indmaden fra den flækket
til en anden gearkasse
det kan man vel godt gøre
[quote:4fa7edd730="birke"]Hej
Undskyld jeg lige blander mig i dit indlæg.
Har ofte set at folk gerne vil have fat i en 1500 gearkasse.
Formoder at det er fordi at man får et højere topgear.
Dermed kan man selvfølgelig cruise med fære omdrejninger på motoren.
Kunne man ikke bare købe et højere 4 gear i løs vægt, f.eks CSP har et
0,77 til 286 Euro, tror at det vil sænke omdrejninger i topgear med
ca. 15 %
Det er vel ikke så svært at skifte, eller ....?
Kan selvfølgelig godt se at du skal bruge en anden gearkasse når den er flækket.
Tænkte bare at det måske kunne være et alternativ.
1500 gearkasser hænger vidst ikke på træerne.
Mvh Birke[/quote:4fa7edd730]
Jo det er det faktisk. det er nemt nok at skille ad (mere eller mindre) men der skal bruges special værktør til at justere. nye pakninger.
når gearkassen aligevel er skildt ad reperarer man så også synkroer og så videre.
så det er samlingen der er umulig uden special værktøj
hved du hvad det er for noget værktøj
det har jo alt sammen et vw nummer (spicelt værktøjet)
Så vidt jeg har forstået er det svært at skifte kron og spidshjul
(crown & pinion) i differentialet, det er vidst noget med udmåling til de pakninger der giver det rette tryk (preload).
Men gearhjul i selve gearkassen er de virkelig så drilske ?
Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
[quote:9b99980b11="birke"]Så vidt jeg har forstået er det svært at skifte kron og spidshjul
(crown & pinion) i differentialet, det er vidst noget med udmåling til de pakninger der giver det rette tryk (preload).
Men gearhjul i selve gearkassen er de virkelig så drilske ?
Mvh Birke[/quote:9b99980b11]
Der er udmålinger og justering mange steder som kræver specialværktøjer. Det er jo desværre sådan at når man skiller gearkassen ad så kan man ikke bare forvente at det hele passer sammen når man samler den..
Nu har jeg lige brugt 5 min. i en Bentley-manual (ikke til en Bentley... :wink: ) og jeg har opgivet at tælle specialværktøjer..
udtrykker værktøj 296
vw295
den vitigste er nok:
indstillings værktøj 294
sammen med diverse metal klodser og en stor presse. samt en værkseds manual ikke haynes da den er ukomplet på dette punkt mener jeg.
Hvilken manual dækker området ordentligt ?
Hvad er det for værktøjer og kan de ikke erstattes af andet, f.eks mikrometer-ur eller lignende ?
Er der ikke en af de gamle rotter der har prøvet at splitte og samle gearkasser ?
Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.