prøv lige at se DET HER :twisted:
vi ved jo ale sammen godt hvordan et JAGUAR bagtøj er opbygget ik :-)
... ellers forklare jeg lige kort :
jaguar-bagtøjes ses på første billed...
jaguar har det med at knække sammen,
hvis man ikke skifter kadan-kryds´ene i tide...
... også selv om det er DETTE bagtøj der bruges på hotrot´s osv osv.
det er en fast aksel (træk-akslen) der bære bilen,
dog ikke alene, men næsten :-)
-----------------------------------------------------------------
og se så billed nr 2
... der er vist en der har forælsket sig i MUSKEL-OVERF
T2 box med Folts aksel conversion ( Datsun kryds ) , normalt i en Pro bil.
kære : M_Flow
har du ikke nogle billeder vi må se...
eller ved du noget om det ?
... for det der undrede mig var :
om det overhoved kan gi sig,
da de almindelige aksler jo kan give sig 10-40mm
.... sys det er RIGTIG blæred, og ville da gerne vide,
om det er noget man skal rode ligt med,
hvis der kommer RIGTIG mange muskler i min Jagtvogn...
og : om det er til at have med at gøre --
når jeg nu LIGELEDES bygger for at fo luft-undervogn på :-)
... hvis du ved dette, og evt har nogle billeder,
så ville jeg da blive RIGTIG GLAD :-)
Takker M_Flow indtil videre.
Mvh Tagsænket.
Da trækaksel ledene er skøbelige til dragbrug laver man gearboxen om til Swingaxle ved at lave om til kryds og så opkorte trækakslen til påsvejsning af den anden halvdel af krydset.
trækakselrøret opkortes også og der laves et lejehus på røret inde ved krydset så at trækakslen bliver `selvbærende` . Desværre har jeg ingen billeder , men måske kan artiklen ses på Hot Vw`s side.
Ang. på din bil så bruges denne ombygning først når du har rundet 200+hk , så er det nødvendigt ?
Claus M_FLOW
ved endnu ikke om det bliver nødvendigt...
men håbede jo jeg nærmede mig 200 hk...
helst ikke over, men skulle jeg klikke over i de
225 hk, så var det da OK...
men forventer det IKKE, og bliber ikke
BABY-HYSTERISK hvis det ikke lykkedes...
... men, den SKAL have muskler, ingen tvivl om det..
SP
nu har jagtvognen jo som standard stærkere aksler
end boblen.så jeg tror ikke du løber ind i holdbarheds problemer. men ellers er det noget letterer at sætte bus aksler på end at finde de rigtige datsun stumper...
[quote:6394ce36ca="tagsænket"]ved endnu ikke om det bliver nødvendigt...
men håbede jo jeg nærmede mig 200 hk...
helst ikke over, men skulle jeg klikke over i de
225 hk, så var det da OK...
men forventer det IKKE, og bliber ikke
BABY-HYSTERISK hvis det ikke lykkedes...
... men, den SKAL have muskler, ingen tvivl om det..
SP
Så længe i kører men gade dæk så skal i nok ikke frygte krøllede aksler! heller ikke med en Fantasillion heste!
Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
hvis der ikke påstår problemer når vi blot køre på gadedæk,
så er jeg mere rolig ;-)
Mvh Tagsænket.
Jagtvogns/busaksler på IRS bagtøj er god for 220 hk. med 6 ell. 7" slicks, hvis ellers gearkasse etc. er solidt forankret. Det er det samme som medio til høje 12 sec. tider i en bobbel.
T.