Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Erfaren VW´er søges til at vurde

Tags:
No tags yet.

(permalink) cholm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej alle,

Jeg har kig på en T1´er fra 62 som står i Stockholm. Se evt. anden tråd hvor bilen er omtalt - Klik her !

Jeg søger en erfaren VW-gut som jeg lige må maile billederne til det, og som gider at komme med en umiddelbar vurdering. Der er en del billeder så jeg vil ikke lige smide dem online.

Jeg er naturligvis interesseret i en vurdering af standen samt hvor meget der skal ændres for at den kan fremstå som original til toldsyn.

Belønningen vil være en stribe pilsnere når vi forhåbentlig mødes på de kommende træf til sommer :lol:

Hvis nogen melder sig, håber jeg naturligvis det er en der gør det for at hjælpe, og som ikke også påtænker at købe den... :cry:

På forhånd mange tak :!:

Mvh

Claus
(permalink) cholm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:5930f82591="cholm"]
Jeg søger en erfaren VW-gut [/quote:5930f82591]

He he - Det lyder sgu lidt som en kontaktannonce... :lol:

/Claus
(permalink) Holmen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Send dem til mig. Sålægger jeg dem på imagevenue og derefter på her( hvor de så ikke fylder noget). Så dukker der nok snart en hel flok eksperter op...
-------------------------------------------
larsholmen@yahoo.com
Tlf: 20 65 31 08
(permalink) cholm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:9e2097dae2="Holmen"]Send dem til mig. Sålægger jeg dem på imagevenue og derefter på her( hvor de så ikke fylder noget). Så dukker der nok snart en hel flok eksperter op...[/quote:9e2097dae2]

Jeg er lige ved at gøre det samme...:-) Tak alligevel

/Claus
(permalink) cholm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så er der billeder:

[img:3cce918718]http://i2.photobucket.com/albums/y22/cholm/th_sparetirespaceside.jpg[/img:3cce918718] [img:3cce918718]http://i2.photobucket.com/albums/y22/cholm/th_sidestepchrome.jpg[/img:3cce918718] [img:3cce918718]http://i2.photobucket.com/albums/y22/cholm/th_rearplateholder.jpg[/img:3cce918718] [img:3cce918718]http://i2.photobucket.com/albums/y22/cholm/th_torpedowallglossblack.jpg[/img:3cce918718] [img:3cce918718]http://i2.photobucket.com/albums/y22/cholm/th_rattpanelresize.jpg[/img:3cce918718]
[img:3cce918718]http://i2.photobucket.com/albums/y22/cholm/th_interiormirrorheadlining.jpg[/img:3cce918718] [img:3cce918718]http://i2.photobucket.com/albums/y22/cholm/th_interiorresize.jpg[/img:3cce918718] [img:3cce918718]http://i2.photobucket.com/albums/y22/cholm/th_highwaybackresize.jpg[/img:3cce918718] [img:3cce918718]http://i2.photobucket.com/albums/y22/cholm/th_rearapron.jpg[/img:3cce918718]
[img:3cce918718]http://i2.photobucket.com/albums/y22/cholm/th_frontirerim.jpg[/img:3cce918718] [img:3cce918718]http://i2.photobucket.com/albums/y22/cholm/th_drrsidagr.jpg[/img:3cce918718] [img:3cce918718]http://i2.photobucket.com/albums/y22/cholm/th_backwheel.jpg[/img:3cce918718] [img:3cce918718]http://i2.photobucket.com/albums/y22/cholm/th_backseatresize.jpg[/img:3cce918718] [img:3cce918718]http://i2.photobucket.com/albums/y22/cholm/th_BugBash04Winner.jpg[/img:3cce918718]

Annoncetekst:

1962 års Typ 114 1200, Monzablau, Råa BRM, sänkt runt om, Michelin 135/15 fram, Nokian 195/15 bak, välservad AS 1600 motor från 1303s-74, orginal girkasse, tinted OPW, ormbo med single QP.Bilen är konverterad till 12V växelström. 99% rostfri.

Bilen är lätt custad i förhållande till orginal, med bakljus från -56-61, ratt och rattstång från -58-59, igenlagd instrumentpanel med endast hastighetsmätare och krom-galler mitt i panelen (-56-61?). Framblinkers är infällda bakom tutgallren. Bakblinkers styrs via blinkersrelä på bromsljuset.

Bilen har även en väl fungerande Pioneer CD/radio med ett par högtalare i hatthyllan.

Inredningen är i fint och fräscht bruksskick från en -59, i en beige/grå nyans som passar bilen perfekt.

Under 2004 har bl a följande servats och renoverats av Stickan på Stig Nordlund Bil & Motor:

* Nytt blinkersrelä
* Ny utbytesförgasare Solex 34 PICT
* Ny vxl-olja
* Oljebyten
* Byte av hjullager fram
* Ombussning Styrspindel höger sida
* Justering av ledbultar
* Smörjning framvagn
* Putsning av band & trummor runt om
* Byte bromsslangar bak
* Bromscylindrar bak
* Bromsbackar
* Bromscylindrar fram
* Luftning bromssystem

Bilen nybesiktigades i början av Augusti, nästa besiktning Augusti 2006!
Bilen är i meget godt stand! Tuta och kjör! Putsa och njut!
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvad er prisen på den dyt...
(permalink) cholm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:4ef426cc27="Gubbidubbi"]Hvad er prisen på den dyt...[/quote:4ef426cc27]

30.000 SEK
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Her har du min mening:

De 30.000 sek. lyder jo som udgangspunkt rimeligt, men de billeder du har modtaget fortæller bare ikke nok om bilen.

Svenskerne er kendt for at slippe afsted med at få synet deres biler, på trods af utroligt ringe pladearbejde. Så selvom der står at den er 99% rustfri, så kan varmekanaler, rammehoved, inderskærme, spidser osv. være repareret så ringe, at det ikke bliver godkendt i Danmark. Hvis det er tilfældet, står du med en vogn, der er langt fra 30.000 sek. værd. Så hvis jeg skal give dig et råd, er det at holde fingrene fra vognen, hvis du ikke kan få gode detaljerede billeder af nævnte områder. Hvis det viser sig at den aldrig er svejset, så er prisen helt perfekt.

Den har iøvrigt været til salg i en længere periode. Det er jo i sig selv et faktum, der bør få et par alarm klokker til at ringe. Men alligevel, det kan sagtens være at den er et super køb. Så vidt jeg husker, har han ligget fast på den pris, så det kan jo være han er mør.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) cholm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej Allan,

Tak for input. Jeg har til aften forespurgt på mere detaljerede billeder af undervogn m.m. Så må jeg se hvad der dukker op :)

/Claus
(permalink) HeineDalgaard Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej
Claus

Nu har jeg set på de billeder du har sendt til mig,du skal sørge for at få nogle bedre detalieret billeder af bilen.

Der er jo blevet svejset en del i bilen,og den er også lavet en del om.
Hvis du gerne vil have en fra før 1960,skal du bare lede vidrer.lige pludselig er den der.

Ellers ser bilen fin ud,men jeg vil give allan ret i det han skriver overfor.

mvh Heine Madsen
-------------------------------------------
type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail. heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt

Reply

You must log in to post.