Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  justering af t 3 solex dobbelt kar

Tags:
No tags yet.

(permalink) heinegvm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hey har været ude at invistere i et sæt dobbelt karburatore (2 enkelte karburatore) og har nu fået samlet sammen så det er et helt sæt. Det er solex og kommer vist fra en t3 motor, syntes jeg havde fundet en justerings vejledning her inde en gang til dem men kan ikke finde det igen. er der en der kan hjælpe mig??
er også lidt i tvivl med de 2 vaccum slanger der går ud af begge manifoldene. hvad skal de gå til??

på forhånd tak MVH Heine
-------------------------------------------
heinegvm@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
der er ikke andet end døj med at køre med det skidt med mindre det sidder hvor det hører hjemme, samt er 98% af dem slidt op - brug nogen penge på weber eller kadron i stedet, du kommer kun til at mærke dem et sted - og det er på benzinøkonomien, og det er i den dårlige retning...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
De 10mm studser på manifolderne er til et "balancerør" De skal bare forbindes med et rør eller en slange. De udligner de pulser der opstår fordi motorens tændingsrækkefølge egentlig er forkert til at køre med en karburator i hver side.
Med hensyn til at indstille dem. Den korte version:
Stil dem hver for sig og forbind dem med stængerne og indstil stængerne.
Den lange version bør være under FAQ.
Opstart af motor, tror jeg. Jeg har selv skrevet den.
Disse karburatorer og dem på type4 1,8S er i øvrigt de bedste karburatorer der er lavet til en VW.
At de er opslidte efter 30-40 års brug kan man vel ikke skælde dem ud for.
Med en ny original Solex og en ny Weber, ville mit valg absolut være den originale til dagligt brug. Især på grund af kørbarhed og benzinforbrug.
Mit næste valg ville være Kadroner.
Har du husket at få type3 strømfordeleren med også ?
Husk at dine luftfiltre skal have en 80-120mm lang tragt inden selve filteret ellers mættes filtrene af benzin. Hvis du kører uden filter skal du have tragten. Motoren pulser noget benzin/luft ovenud, som den skal bruge igen.
Der er ingen mystik, hverken i Weber eller Solex. Kun håndværk.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) heinegvm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
har ikke fået en strømfordeler med skal jeg bruge den ?? hvor i ligger forskellen
-------------------------------------------
heinegvm@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Forskellen ligger i vacumavanceringen, og følsomheden i vacumdåen, - i.e. fjedrene.
Hvis du ikke kan finde en, så køb en Bosch 094 fordeler, (eller en ny med vacum. Kr. 1300)
- Jeg kan nu heller ikke forstå hvorfor folk er så "sure" på de T3 karbs. Det er da kun et spørgsmål om at nulre lidt, hvis de da ellers ikke er slidt op.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Har det på samme måde, har haft 2 1600 motorer med Type 3 karbs og de kørte godt.

mvh
Henrik
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvorfor folk er sure ?
Det var min far og bedstefar også. Men det var man også på en Volvo Amazon med 2 SU´er på.
Det var da fordi mekanikerne ikke kunne justere dem.
Volvo og VW har sku´da ikke sendt millioner af biler ud der ikke duede.
Derefter er der som kommet en eftermarkedsindustri med nogen blade i ryggen med billeder af piger med store patter. Så er det da rigtigt hvad der står deri.
Jeg kan huske en artikel hvor man ville vise at en 009 fordeler var meget bedre end den originale. Motoren skulle godt nok have en større hoveddyse for at køre ordentligt bagefter. Så fik den en 4:1 udstødning på. Så holdt forvarmningen op med at virke. Så skulle den have en lidt større hoveddyse igen for at køre nogenlunde.
Jo er nogen fine stumper man kan købe.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) heinegvm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
så må jeg jo prøve at fremskaffe sådan en.men det er da stadig det bedste at få en fordeler med vaccum forstilling også ikk ??
-------------------------------------------
heinegvm@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) heinegvm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jeg kan kun finde den std strømfordeler til type 1 og en 009 og en 009 i chrom. men der er ikke noget af det der dur til noget vel.. 009 er jo også uden vaccum forstilling og det var jo bedst at have
-------------------------------------------
heinegvm@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har 094ére.
Kre. 650 stykket.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) heinegvm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
er de ikke også uden vaccum ??
-------------------------------------------
heinegvm@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jo, men bedre end 009ére.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) heinegvm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hvilke kendetegn / nummer har den orginale til de karburatore?? er den orginale bedre end en 094ér
-------------------------------------------
heinegvm@hotmail.com
(permalink) heinegvm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hvilke kendetegn / nummer har den orginale til de karburatore?? er den orginale bedre end en 094ér
-------------------------------------------
heinegvm@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
VW-nummeret begynder med 311-
Men du skal vide om dine karburatorer er fra før eller efter 1969-70. Før 70 kører de med ren vacuumavancering og efter med en kombination som vi også kender fra type1.
Det kendes så på en stor eller lille vacuumdåse. Den store er før 70.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) heinegvm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hvordan kan man se forskel på karburatorene?? om de er før eller efter 70?
-------------------------------------------
heinegvm@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ligesom på en type1: Hvis studsen til vacuumdåsen har hul ind i venturien er det den gamle type og hvis den drejer "om hjørnet" og går ned og munder ud ved spjældet er det den nye.
Studsen sidder samme sted, men du skal undersøge kanalen i huset.
På type3 er det på den venstre karburator. Hvis den højre karburator også har en studs er dit sæt nok fra en efter 70. Studsen på den højre skal du bare lukke med en gummiprop eller en slange med en skrue i.
Husk at se efter om dine karburatorer har samme dyser i højre og venstre side. Det har de ikke på type 3 før 70-71
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) heinegvm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hmm hvorfor har de lavet dem med 2 forskellige dyser i hver side?? skal man så skifte så de er ens
-------------------------------------------
heinegvm@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det har man gjort fordi luftfilteret ikke sidder i midten på en type3
Efter 70 har VW så lavet en "labyrint" så luftvejen til højre side er længere end før. På den er dyserne ens.
Ja til dit brug skal de være ens.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) heinegvm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ahha logisk nok fandme rart med noget hjælp.. er stadig lidt en måge til det her vw.. men det hjælper jo hver dag. godt der er nogle der ved noget mere end mig.. takker
-------------------------------------------
heinegvm@hotmail.com
(permalink) heinegvm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nu var jeg ude og prøve og montere dem på buggy´en men de er sgu noget lave og der hvor stangtrækket skal gå sider generatoren jo så fik den ide og bytte karburatorene om så trækket vænder frem mod gearkassen så det sider mellem blæser huset og gearkassen, det er den eneste måde jeg kan se det for mig på nu.
-------------------------------------------
heinegvm@hotmail.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvilket speedertræk bruger du?

Jeg har brugt et fra en mexikansk fleetline bus.. ja.. :roll:

Det er ikke lige lagervare, men Per fra Custom&Speedparts i sverige har varen! De kørte nemlig med type 3 karburatorer på type 1 maskiner, så det passer top dollar..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) heinegvm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hmm det ved jeg sgu ikk hvordan går dine stænger så? for mine karburatore er så lave at det er næsten umuligt at få stænger ind der mellem generatoren og blokken
-------------------------------------------
heinegvm@hotmail.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
8) Det går ind der imellem generator og blok, men det er jo lavet så det liiiige passer.. Jeg har det ikke mere, så jeg har ingen billeder..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply »

You must log in to post.