Nej pas på med at blande kompression ind i det.. det er en anden historie.
Men ja, der kommer selvklart mere føde ind - og deraf mere power.
Men men .. der kommer et tidspunkt hvor ventilen rammer stemplet fordi den løfter for meget.
std. vippearme har en udveksling på 1.1:1 her kunne man jo så med fordel sætte 1.25:1 på en std. motor og se hvordan den så opførte sig.
En anden ting man så også skal være opmærksom på er at når man får strammere fjedre i og flere omdrejninger på motoren, så holder std. akslen og de fjedre og shims der holder vippearmen på plads ikke til ret meget - så er man nødt til at investere i en vippearmsaksel hvor det hele bliver justeret op med shims.
Du skal desuden være opmærksom på at vippearmen "træder" korrekt på ventilen, og så mener jeg også det er på sin plads at korrigere vippetøjsgeometrien for at det hele spiller 112%
http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/kipphebelgeometrie.php