Hjælp...
Det var jo godt vejr i dag, så vognen skulle da lige luftes... men men, da jeg havde kørt i 20 min, gik låse møtrikken løs på tromlen bag på.. og fløj helt af. Ikke det stor problem hvis man bare trillede langsom afsted, men var nu var farten omkring de 110. Det var meget heldig at bag hjulet ikke faldt af. Hvad er problemet... Det sker på begge tromler. Møtrikken er spændt det den skal...
Håber at der er nogen der ved noget...
Mvh Morten
Du ved selvfølgelig godt at den skal VOLD spændes, langt rør og op at hoppe på det...
Så skal der også være en form for lås, låseblik eller split, alt efter årgang.
Hvis disse ting er iorden skulle det ikke kunne ske...
-------------------------------------------

Ja, den er sku blevet spændt alt hvad der er muligt... har været oppe at hoppe... Var ude at teste den. Bilen er en type 1 60, med kort bagtøj og 2110 bag i....
skal spændes med et meget voldsomt moment - der skal 2 mand op og hoppe på et 1 m langt rør , men du har glemt splitten , ellers kan det ikke lade sig gøre , og hvis du ikke ved der skal sidde en split i , så lad være med at lav din bil selv , så er du sgu for farlig at ha på gaden.... vel og mærke den korrekte split i de rigtige dimmensioner
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
[quote:50e3940bda="Bornholmer"] men du har glemt splitten , ellers kan det ikke lade sig gøre , og hvis du ikke ved der skal sidde en split i , så lad være med at lav din bil selv , så er du sgu for farlig at ha på gaden.... vel og mærke den korrekte split i de rigtige dimmensioner[/quote:50e3940bda]
Rolig nu Bornholmer, man skal jo lære før man bliver ekspert 8O
I mangel af bedre, til forretningern åbner igen, så tag et søm der passer i hullet. Stik skidtet igennem og buk det derefter, det holder rimeligt lang tid - som nødløsning.
Har skam husket splitten, og ja vi har også brugt et søm som nødløsning... men det knækkede dog også.....Så.....
man skal også lære hvordan man går inden man prøver - at køre uden split er sgu da da en tåbe ting , noget man skal ha styr på inden man selv begynder at rode med det sikkerhedsmæssige i sin egen bil, der er visse ting der skal være iorden , især hvis man kører med stor motor
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Prøv og styr de udtaleser lidt en anden gang.....
det er jo ikke myntet på dig hvis du har kørt med split , men den burde ikke kunne knække hvis det er den split der er beregnet til det , og ikke en alm bygge marked split
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
[quote:9ffea2e76e="Mikkelsen"]Har skam husket splitten, og ja vi har også brugt et søm som nødløsning... men det knækkede dog også.....Så.....[/quote:9ffea2e76e]
Hm........ved godt det er langt ude 8O men så er der næsten kun en svejseklat tilbage :?
Ellers et stålsøm, det skal sgu holde :evil:
er strålerne i tromlen slidt , så kan den også godt sidde og rykke sig selv løs , strålerne bliver somregel slidt hvis man kører sæmket med negativ camper på baghjulene
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
I know bornholmer... Men den er ikke sænket bag i.. men strålerne er blev slidt... så... det kan være problemet ligger der...
[quote:316c861fb7="Bornholmer"]skal spændes med et meget voldsomt moment - der skal 2 mand op og hoppe på et 1 m langt rør , men du har glemt splitten , ellers kan det ikke lade sig gøre , og hvis du ikke ved der skal sidde en split i , så lad være med at lav din bil selv , så er du sgu for farlig at ha på gaden.... vel og mærke den korrekte split i de rigtige dimmensioner[/quote:316c861fb7]
Nok skal de spændes hårdt, men 2 mand på 1m rør giver over 1500Nm :!:
Jeg ved godt at overdrivelse fremmer forståelse, men ting kan også godt blive smadret pga. for store kræfter...
Duus
Jeg hørte engang at man skulle spænde møtrikken til den knækkede - og så lige dreje den lidt tilbage.
:-)
[quote:74f0f2603f="OrangeBug uden login"]Jeg hørte engang at man skulle spænde møtrikken til den knækkede - og så lige dreje den lidt tilbage.
:-)[/quote:74f0f2603f]
Nøøøø der er da ingen grund til og dreje den tilbage når den er knækket vel..... :?: :roll:
Eller forstod jeg ikke det du skrev :wink:
[quote:fe96ec34e6="Chefen"][quote:fe96ec34e6="OrangeBug uden login"]Jeg hørte engang at man skulle spænde møtrikken til den knækkede - og så lige dreje den lidt tilbage.
:-)[/quote:fe96ec34e6]
Nøøøø der er da ingen grund til og dreje den tilbage når den er knækket vel..... :?: :roll:
Eller forstod jeg ikke det du skrev :wink:[/quote:fe96ec34e6]
nej det gjorde du ikke ! :D
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
Check at alt er der og sidder rigtigt BAG ved tromlen, ellers kan den ikke spændes ordentligt.
Dvs de rigtige afstands skiver ved lejet, halvmåneskiver inde ved spadeenden af axlen osv.
Der er ingen grund til at finde på andre måder at sikre axelmøtrikken på, hvis alt er som det skal være fungerer det rigtige tilspændingsmoment og splitten fint uanset hvilke kræfter din motor har.
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Det kunne godt ske det er det der er problemet... Tak for svaret morten.
Mvh morten