Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Er den ikke bare røv fed

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jever64 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hey fandt lige den her den er da mega lækker... nogle der ved hva motor der ligger i den.. http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13439
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der står at det er en 1914cc type 1 og så kan du se at der er monteret porsche blæser på den, det kan du også gøre på din- men det er rimeligt dyrt-ca 6 kilo.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Mark S Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Den porsche blæser ser sjov ud..Er den homemade?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej det er bare en 5-bladet, hvor den "almindelige" er 11-bladet.
En 5-bladet skal så køre med en større remskive på krumtappen.
Porsche har rodet lidt med det, både for støj og omdr. på generatoren.
Hvis man ser efter, kan man se Porscher med 2 remskiver på krumtap/blæser.
Der kører generatoren på den ene sæt og blæseren med en anden hastighed, blæseren så løber på et ekstra lejesæt på generatorakslen, eller hvordan det nu er lavet ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jever64 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ok endre det noget på motoren af sætte en porsche blæser på...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du har jo mulighed for bedre køling. Men det er ikke givet fordi kølefladen, altså topstykkerne, ikke ændres.
Porscheblæseren køler generelt mere, des flere omdr. den får. Men ikke så meget ved lave omdr. Der er std.blæser bedre.
Men std. blæser er jo også lavet til at køre max 4000 omdr. på krumtappen.
Man kan jo forsøge at måle lidt på topstyktemp. og så f.eks. få det til at passe ved 6000 omdr. Det ville måske passe til en tunet type1.
Jeg kørte selv med det på min type4 motor og den blev varm hvis den holdt i tomgang ved køkørsel længe. Men ligeså snart bilen bare rullede faldt olietemp. igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jacob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Frank hvilket setup brugte du til oliekøling?
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Jever64 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hva ville sådan en motor koste???
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
I omegnen af 30 kilo.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Jever64 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ok det var da også en slags penge må man da sige ... så er det da også billigt for den bil...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tja, det kan man godt sige- på nær blæseren er den magen til min motor.
Du kan finde andre tunede motore her:http://www.pauter.de/
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote="jacob"]Frank hvilket setup brugte du til oliekøling?
Jeg kørte med en Mercedes 123 oliekøler ude under kofangeren. Den lange model 500mm.
Ville aldrig bruge andet.
Det jeg skriver om at den kunne blive varm, var en gang hvor jeg holdt i kø i en time. Aldrig før eller siden har jeg haft det problem hvis det var et problem med 110 grader.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) paradigm Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har aldrig forstået hvorfor sådan et porsche blæs skal være så dyrt, hvis man ser på delene så er det eneste der bare koster en smule at lave, er selve møllen, og det kan fandme ikke koste det de forlanger for sådan et kopi sæt.

Reply

You must log in to post.