1954 oval - Ny kabine ;-)
-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
8) Det ser sku godt ud! Keep up the good work..
Og fed farve iøvrigt!
cool oval..., glæder mig til at se resten :D
-------------------------------------------
"NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF A BUG"
rækkefølgen: fra venstre til højre...: lyskontakt, vindueskraberkontakt, og så kommer anlægget :D :D :D og dernæst kommer chokeren og til allersidst hullet hvor du stikker nøglen ind til!!! :D :D
- Sådan er de sat på min ovaler....
- hygge vwen 8)
-------------------------------------------
"NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF A BUG"
hvad skal der så sidde til venstre for speedometeret ?
Troede egentlig at rækkefølgen var
Lys (venstre for speedometer) Sprinklerpumpe & vinduesvisker kontakt (venstre for radiodækpladen) choker og tændingslås (højre for radiodækplade)
og er der ikke en start knap ? eller er det bare noget jeg har bildt mig selv ind.
Lige et spørgsmål mere - skal der ikke være noget fjeder halløj ved handskerumsklappen så klappen vipper ud når man trykker på låseknappen :?:
PUUH jeg ville dø uden dette forum :)
-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
Har du et hul i instrumentbordet til venstre for speedometret? Det er der ikke originalt på en 54´er. 53´eren har en startknap som sidder til venstre, men på 54´eren bliver det en del af tændingslåsen.
Handskerumsklappen åbner ved hjælp af de små gummidutter der sidder imelle klappen og instrumentbordet. Det gælder om at trimme hængslerne og låsen meget nøjagtigt ind, for at få det til at fungere optimalt. Ellers kan klappen meget nemt hænge.
Spændende at se dit projekt. Smid flere billeder på hen ad vejen!
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
Nå ja, nu har jeg set dit billede af instrumentbordet. Det hul du har der til venstre er ikke originalt, men har sikkert været brugt til en sprinkler pumpe. Her er et billede af 55´er.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
tak for svaret allan ! det bliver engang imellem lidt indviklet da det ikke er mig som har skilt bilen - men det er spændende at finde ud af alle de små detaljer.
Så er det bare surt når det er sådan en som denne her men jeg må bare sætte min triptæller henover hullet, men hvordan har det så fungeret med sprinkler ? hvis der ikke har været en pumpe i instrumenbordet ?
Der kommer flere billeder når jeg får bilen hjem fra sadelmageren :D
-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
Mange af de tidlige sprinklerpumper var håndpumper og de krævede typisk sådan et stort hul som du har i dit instrumentbord. Det minder faktisk meget om den jeg har siddende i min 55´er soltag.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
nu kommer jeg sgu i tvivl om rækkefølgen igen så - er min født uden sprinkler originalt ?
For hvis der skal sidde lys kontakt (on/off), visker kontakt (on/off), choker, tændingslås
så har der jo ikke været plads til viskerpumpen ???? (deraf hullet ved siden af speedometeret )
Bliver sgu helt forvirret 8O
-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
På nogle modeller er trykket til sprinklervæsken midt i visker kontakten. trykket kom fra reservehjulet.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Hullet til venstre, er det ikke til startknappen?
Jeg ved at der er en startknap i Raket Runes 53'er lige der, men ikke i min 55'er?
Hvilke måned 54 er det?
- Casper
[quote:72ca0c1eb2="niels-erik"]På nogle modeller er trykket til sprinklervæsken midt i visker kontakten. trykket kom fra reservehjulet.
Hilsen Niels Erik[/quote:72ca0c1eb2]
rigtigt, men først med nyt instrumentbord.
De triptællere i har er det tilfældigt indkøbte, eller originalt udstyr fra dengang?
-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
den er indregistreret første gang 28/09 1954 :?
-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
Startknappen forsvandt 31.12.1953
Der er ikke noget originalt sprinklersystem på en 54´er.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
det vil sige at det der er i min er noget som er blevet tilføjet ? :(
ja man kan vel ikke vinde hver gang
har set triptællerne på Ebay som vw udstyr men det har sikkert været noget man kunne købe som ekstra udstyr - skal lige se om jeg kan få taget et billede af min km tæller
har også set at man faktisk kunne få speedometer med triptæller i - det er vist lidt af en sjældenhed (men sådan er det jo med så meget) :)
-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
Flot arbejde, med respekt for det originale. Sådan skal det være. 8)
Må man spørge hvad sådan en omgang ny himmel koster?
Ang. sprinkler, sidder der ikke en fodpumpe i en ovaler eller er det "ekstra udstyr" der er kommet til senere? ( der sidder en fodpumpe i min årg. 61 `er) :wink:
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
Jeg købte denne Himmel hos et firma der kalder sig e-vw parts i usa - det var en lidt dyr (læs: DUM) løsning da jeg lige glemte alt om import afgifter osv. men selve montering har jeg sluppet med at give 2000 (Nordjyske dollars :lol: ) for - mener det er farmer der forhandler lidt tmi hvis du spørger pænt :)
Ang. Sprinkler pumpe har vi snakket lidt frem og tilbage om emnet tidligere i den her post- Men det korte af det lange er at min (som er fra 54) ikke er født med sprinkler tror jeg nok. Det er vist rigtigt at man kan få det som fodpedal - men da der er langt og kortlys kontakt nede ved foden allerede valgte jeg at placere en vakum pimpe i instrumentbordet igen da hullet allerede var lavet.
vh Claus
-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
[quote:ece230cfd3="drhook"]Flot arbejde, med respekt for det originale. Sådan skal det være. 8)
Må man spørge hvad sådan en omgang ny himmel koster?
Ang. sprinkler, sidder der ikke en fodpumpe i en ovaler eller er det "ekstra udstyr" der er kommet til senere? ( der sidder en fodpumpe i min årg. 61 `er) :wink:[/quote:ece230cfd3]
Din 61'er skal have sprinkler i viskerkontakten..
[quote:f8bdec9579="vwanders"]
Din 61'er skal have sprinkler i viskerkontakten..[/quote:f8bdec9579]
Min 61`er skal netop IKKE have sprinkler i viskerkontakten...den er født med fodpumpe. Der var lavet en uorignal el-sprinkler med tilhørende ekstra monteret knap dertil, som jeg vil lave tilbage til den originale fodpumpe.
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
Ehh... Nej. Den skal have sprinkler i viskerkontakten..
Det er muligt der sidder en fodpumpe der ser original ud, men det er den ikke..
[quote:27644441ca="vwanders"]Ehh... Nej. Den skal have sprinkler i viskerkontakten..
Det er muligt der sidder en fodpumpe der ser original ud, men det er den ikke..[/quote:27644441ca]
Selv om jeg nødigt vil, så må jeg jo give dig ret :oops:
Min VW er skilt ad i atomer, men efter et nærmere eftersyn på viskerkontakten, kan jeg godt se at der ligesom er en slags håndbetjent gummipumpe til sprinkleren, når man hiver ud i kontakten. Samme pumpe er desværre godt mørnet, så derfor er der sikkert blevet monteret en fodpumpe (hvilket også må være nemmere at betjene), som så igen er blevet ændret til en el-sprinkler. Nu må jeg så overveje om jeg vil bibeholde fodpumpen eller have den originale i viskerkontakten. Jeg vil dog mene at det må være ret begrænset hvad man kan få ud af af denne håndbetjente sprinkler...måske lige nok til at rense det nederste af ruden? :roll:
jae...man skal jo lære så længe man lever :wink:
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
Jeg har en ny pumpe,du kan købe af mig,
mvh heine
-------------------------------------------
type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail.
heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt
[quote:2264f89c51="HeineMadsen"]Jeg har en ny pumpe,du kan købe af mig,
mvh heine[/quote:2264f89c51]
Jeg er interessert i pumpen, vil du kontakte mig på e-mail:
leagert@mail.tele.dk eller på min PM
Jeg får min e-mail retur, når jeg sender til dig :(
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback