Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Regler for omsyn..?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jens-Ole Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hejsa..

Jeg har et omsyn lige om hjørnet, og har det problem at jeg ikke kan fa bilen til at bremse lige.. Af en eller anden årsag vil den til højre, ved H
(permalink) ploug Member
Skrev for 19 years siden | | | |
opklarings spørgsmål

når du siger omsyn - mener du så at du har været til periodisk syn og, at
de sagde du skulle komme igen ( tror nok det er inden en måned) ?

hvis ja - var det bremser der gjorde du skulle komme igen ??

hvis det er ja til begge dele - risikerer du "bare" et køreforbud på din vogn

men jeg ved at ikke så meget om reglerne for hvor mange omsyn man kan få
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Toke Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis skævbremsningen var en af de ting den blev kasseret på så er der ingen tvivel, det skal være i orden ved omsynet. Det bliver lidt mere udtværet hvis det er opstået mellem de to syn. Så er det noget med at de vurderer hvor slemt det er og om "du er i stand til/har i sinde at" rette fejlen. Det sidste er måske lidt dårligt formuleret, men ved ikke hvordan jeg ellers kan stille det op. :lol:
(permalink) Chefen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg havde også problemer med min buggy bremsede skævt.
Det viste sig den tabte rimelig hurtigt lidt luft i det ene hjul.
Det bevirkede så, den trak i hjulet til den side
Konklution : har du tjekket trykket i hjulene :idea:
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
du har kun en chance for omsyn - derefter er det et nyt syn, hvis du har nye bremser på - skal den ikke bremse skævt , de gør de somregel kun når man har noget gammelt skidt på , også en morris, men er den gammel er det nok max 10% den må skævbremse - men det må da også være rart at man ikke skal klamre sig fast i roret hver gang man bremser, og et omsn skal være udført inden en måned , efter det 1 syn.
Overskrides denne frist er det et nyt syn - er der plader på , bliver de måske klippet af hr betjent
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Man udsteder ikke køreforbud pga. skævbremsning. Køreforbud er ved fare for sammenbrud eller utætheder i bremsesystemet.
Hvis du har været til et syn, det kan så være periodisk eller registreringssyn, så kan du omsyne bilen alle de gange du vil inden for 30 dage. Hvis dag 31 falder på en dag hvor du ikke kan komme til syn, kan du omsyne den alle de gange du vil dagen efter.
Hvis din bil er blevet "ikke godkendt" på skævbremsning. Skal det være i orden ellers udløser det et nyt omsyn inden for 30 dage efter første syn.
Hvis den også havde en fejl som den normalt ikke ville blive "ikke godkendt" på ved et førstegangssyn. F.eks. en lygtefejl. Vil den rigtige afgørelse til omsynet være "ikke godkendt" hvis ikke lygtefejlen også er rettet.
Man "dumper" altså igen på en fejl som normalt ikke ville udløse et omsyn. Efter 01.09.2004 skal ALLE fejl være rettet.
Hvis man har udskiftet f.eks. tærede bremserør, så skal bilen i bremsefeltet igen og kan så dumpe på en evt. "følgeskade" af denne reparation.
Bilen skal ikke bare til omsyn inden 30 dage, den skal være godkendt inden 30 dage.
Man har ikke fået 30 dage til at få den lavet i. Bilen er ikke lovlig at benytte før den er repareret. Man har fået 30 dage til at få den godkendt.
Hvis bilen ikke godkendes inden for 30 dage fra første syn, udløser det et nyt helt syn.
Skævbremsning:
Der tillades en skævbremsning på 20% på forakslen og 30% på bagakslen. Uanset bilens alder eller om det er tromler eller skiver.
Men bilen må ikke trække skævt ved prøvekørsel uanset målingen i feltet.
P-bremsen skal ikke bremse ens, men de dumper dog hvis forskellen er meget stor. Over 50% f.eks. Især på 1-kreds hvor P-bremsen jo er nødbremsen.
Disse problemer findes normalt ikke på VW. De har gode bremser for deres tid.
Hvis du kommer til omsyn pga. f.eks. forurening prøver man ikke bremser så skal det være meget iøjnefaldende hvor galt det står til med bremserne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jens-Ole Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg siger MANGE tak for hjælpen!!
En af fejlene var at den bremsede for meget på det venstre forhjul, og de enkelte andre har jeg fået lavet.
Det skal til historien siges at den nu har bestemt sig for at bremse næsten helt lige, uden der er sket andet end en tur fra Nordjylland til København..

Men jeg krydser fingre, og må se om der er en køber til bilen når den er nysynet så jeg kan få mig den "rat-look" bobbel jeg har gået og kigget efter i et par år nu..

Mvh. Jens-Ole

Reply

You must log in to post.