Roaddudes roadster projekt
Tillykke med den. Den er da rimelig fed, for at sige det mildt.:)
Hvad er planen så nu? Hvad skal der laves på den?
-------------------------------------------
Michael
Ja hele interiøret skal jo laves fint og pænt, dvs. 924 sæder og sort læder, hardtoppen skal også renoveres og males matsort :P
Den smule rust, der er skal behandles, så skal bremser, motor og diverse småting laves.
Motoren beholder vi som den er, men skal have en ny rustfri lyddæmper på udstødningen, samt en 009 fordeler. Hele motoren skal også være dækket af chrom :P, så vi kan køre rundt med bagklappen åben. Det skal være en oldschool roadster! :twisted:
Først skal vi bare have den igennem syn og vurdering, før vi gør den pæn. Dvs. at vi skal have fixet bremsesystemet og få motoren til at køre stabilt.
Nååå, så du vil køre med bagklappen åben (!) Det er slet ikke nogen god ide, for så køler motoren ikke sig selv ordentligt fordi den recirculerer luften. Hvis motoren ellers er std så lad være med at sætte en 009 fordeler på den. Det kører den bare dårligere af. Hvad fedt er der ved det ?
T.
tillykke med den, den set sku da nice ud...... :lol:
[quote:0ad16c17fe="Farmer"]Nååå, så du vil køre med bagklappen åben (!) Det er slet ikke nogen god ide, for så køler motoren ikke sig selv ordentligt fordi den recirculerer luften. Hvis motoren ellers er std så lad være med at sætte en 009 fordeler på den. Det kører den bare dårligere af. Hvad fedt er der ved det ?
T.[/quote:0ad16c17fe]
vores buggy kørte bedre efter at vi skiftede fra vacum til 009
[quote:4b592f0971="cardude"][quote:4b592f0971="Farmer"]Nååå, så du vil køre med bagklappen åben (!) Det er slet ikke nogen god ide, for så køler motoren ikke sig selv ordentligt fordi den recirculerer luften. Hvis motoren ellers er std så lad være med at sætte en 009 fordeler på den. Det kører den bare dårligere af. Hvad fedt er der ved det ?
T.[/quote:4b592f0971]
vores buggy kørte bedre efter at vi skiftede fra vacum til 009[/quote:4b592f0971]
Sikkert fordi den i havde var defekt!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Hvad så?? Er der sket noget nyt??
Nej det går meget langsomt for bremsedelene blev ca. 2 måneder forsinket og så havde erik og jeg eksamner. Men nu kommer sommerferien jo, så mon ikke vi kommer videre. :P
Glæder mig til at se mere til projektet! Jeg skal selv i gang med noget lign.... når min murer bliver færdig med garagen, det bliver sgu lækkert bare at kunne gå ud i haven og skrue!
Det er også meget sjovt at få nogle idéer og lign...Jeg havde også planer om at lave min lidt old-school, ikke alt for poppet, det er ikke særligt fedt!
nå ja igård fik vi så motoren til at køre en del bedre. der var omkring 3 mm slup i hovedaxlen til gasspjældet og der kom benzin ud af siden på carben (langs axlen) når accelerationspumpen lige gav et sprøjt. så den carb var det man kalder for død! men vi tog den pic 34 carb vi havde fra buggyen. sammen med strømfordeleren og tændspolen. se så kørte den lige pludselig meget bedre! så nu er den klar til syn og told syn på torsdag. ja lige så snart at vi endelig fik en smule hjælp med de ombygningspapirer og faktisk fik dem sendt pr email, så bestilte vi syn. men det er den ombygnings godkendelse som har holdt os tilbage.
noget mig og roaddude har undret os over er, hvor meget vi efterlyste de ombygningspapirer, men ingen havde dem og det virkede nærmest håbløst at få fat i dem. men så spurgte volle lige og vupti så var der lige pludselig mange der ville hjælpe, og det var da ikke den store sag med de papirer, der var lige en der sendte en mail med godkendelsen.
Det virker nærmest som om at de fleste tænker at ham roaddude ham gider vi ikke lige at bruge tid på. Men så! HOV Volle spørger om papirerene - øjeblik så får du dem.?
udover det så har vi gjort det igen, glemt tændingen på, mens laderen var på, med det resultat at tændspolen igen er eksploderet. med bakkelit ud over det hele også på garageporten. (det er den anden gamle tændspole vi har fået til at eksplodere) Toppen bliver blæst af tændspolen, og delene ender lidt over det hele, og den varme bakelit flyder lidt ud over det hele. (det var derfor at vi flyttede tændspolen over.)
Ang. de der papirer, jeg havde regnet med at der gik et stykke tid med at få fat i dem, så jeg lavede et indlæg og efterlyste dem, fik en pm, og derefter blev de sendt til mig!
Og forresten; Roaddude har jeg endnu ikke mødt, men Cardude har jeg både mødt og skrevet en del sammen med, han er sgu en fin fyr! :wink:
:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P
Synet og godkendt!
indreg som 1200
ik som cabriolet.
Co værdi: 0,1 (synsdamen sagde at den godt måtte få lidt mere benzin.)
bremsede perfekt og lige.
ingen rust at klage over
smukt og dejligt.
synsdamen vidste hvad det handlede om , og var meget potent. :P
Tillykke så mangler vi bare det bliver sommer igen. 8)
Mvh Henrik
Tillykke med det.
[quote:633a4990ad="roaddude"]
Synet og godkendt!
indreg som 1200
ik som cabriolet.
[/quote:633a4990ad]
Vil det så sige at den er registreret som en ganske almindelig T1?
MVH Ole
[quote:839938b686="roaddude"]:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P
Synet og godkendt!
indreg som 1200
ik som cabriolet.
Co værdi: 0,1 (synsdamen sagde at den godt måtte få lidt mere benzin.)
bremsede perfekt og lige.
ingen rust at klage over
smukt og dejligt.
synsdamen vidste hvad det handlede om , og var meget potent. :P[/quote:839938b686]
tillykke...
Hvad blev afgiften på ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
altså den blev synet i gård på mandag skal vi op til told og skat og finde ud af afgiften. man kan vel sige at den er ikke indreg endnu men kommer nok til at blive det som 1200
[quote:eb38360cfb="cardude"]altså den blev synet i gård på mandag skal vi op til told og skat og finde ud af afgiften. man kan vel sige at den er ikke indreg endnu men kommer nok til at blive det som 1200[/quote:eb38360cfb]
Nu er det ikke for at være pissepessimistisk (kan man sige det ?? ;-) ), men når i møder op til afgiftsbehandling kan de 3 toldmænd jo godt se at det er en ombygget vw og ikke en alm. T1 1200. Så jeg er bange for at bilen bliver afgiftsbehandlet som et ombygget køretøj.
Har vi snakket forbi hinanden eller regnede i med den ville blive afgiftsbehandlet som en std. T1 1200 ?
Hvad er fordelen ved at den bliver indskrevet som en T1 1200 ? .... er det med hensyn til forsikringen ? hvad årgang kom der til at stå på den danske registreringsattest ? (veteran forsikring kræver billeddokumentation af køretøjet for at de kan se køretøjet er i historiskkorrekt stand), men hvis det er alm forsikring i sigter efter kan jeg godt se der måske er lidt at hente der hvis i er heldige.
Når man kommer med bilen plejer de at gå meget op i at bilen står som original, ellers er der ikke noget der hedder veteranafgift (forudsat at køretøjet er min. 35 år gammelt).... Men det bliver spændende at følge med i hvad afgiften ender på.
Held og lykke med det
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Hej igen
Hvordan gik det til afgiftsvurderingen med roadsteren, slap i billigt eller måtte i smide mesterslanten ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
ej du må tage det lidt mere med ro. der er jo ventetider hos vuderings myndigheden.
jeg aner ikke hvordan det kommer til at gå. men den skal jo ikke behandles som en cabriolet. det er jo nærmere en type 1 med hardtop.
[quote:c15c4e3d85="cardude"]ej du må tage det lidt mere med ro. der er jo ventetider hos vuderings myndigheden.
jeg aner ikke hvordan det kommer til at gå. men den skal jo ikke behandles som en cabriolet. det er jo nærmere en type 1 med hardtop.[/quote:c15c4e3d85]
Ok... jeg havde nu godt nokogså taget den lidt med ro, du skrev jo at i skulle derop om mandagen - og så ville jeg bare lige høre hvad det endte med da i var deroppe.
Men fair nok... kender godt det med at være lidt presset og de ikke lige har tid og alt det der.
Men uanset hvad man vælger at kalde bilen... så bliver den vel afgiftsbehandlet efter toldernes hoveder - gør den ik, eller kan man omgå det på en måde ?
Men bliver spændende at høre hvad der sker med den.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote:eef6e16f48="Rasser"][quote:eef6e16f48="cardude"]ej du må tage det lidt mere med ro. der er jo ventetider hos vuderings myndigheden.
jeg aner ikke hvordan det kommer til at gå. men den skal jo ikke behandles som en cabriolet. det er jo nærmere en type 1 med hardtop.[/quote:eef6e16f48]
Ok... jeg havde nu godt nokogså taget den lidt med ro, du skrev jo at i skulle derop om mandagen - og så ville jeg bare lige høre hvad det endte med da i var deroppe.
Men fair nok... kender godt det med at være lidt presset og de ikke lige har tid og alt det der.
Men uanset hvad man vælger at kalde bilen... så bliver den vel afgiftsbehandlet efter toldernes hoveder - gør den ik, eller kan man omgå det på en måde ?
Men bliver spændende at høre hvad der sker med den.[/quote:eef6e16f48]
nååå
ja men om mandagen var vi også oppe hos told og skat. de ville ikke umidelbart give en forhånds værdi fastsættelse. så jeg går og venter på et brev fra dem.
[quote:237e1ec0ad="cardude"][quote:237e1ec0ad="Rasser"][quote:237e1ec0ad="cardude"]ej du må tage det lidt mere med ro. der er jo ventetider hos vuderings myndigheden.
jeg aner ikke hvordan det kommer til at gå. men den skal jo ikke behandles som en cabriolet. det er jo nærmere en type 1 med hardtop.[/quote:237e1ec0ad]
Ok... jeg havde nu godt nokogså taget den lidt med ro, du skrev jo at i skulle derop om mandagen - og så ville jeg bare lige høre hvad det endte med da i var deroppe.
Men fair nok... kender godt det med at være lidt presset og de ikke lige har tid og alt det der.
Men uanset hvad man vælger at kalde bilen... så bliver den vel afgiftsbehandlet efter toldernes hoveder - gør den ik, eller kan man omgå det på en måde ?
Men bliver spændende at høre hvad der sker med den.[/quote:237e1ec0ad]
nååå
ja men om mandagen var vi også oppe hos told og skat. de ville ikke umidelbart give en forhånds værdi fastsættelse. så jeg går og venter på et brev fra dem.[/quote:237e1ec0ad]
Nå ok ... jeg troede i havde fået forhåndsvurderet den og at i skulle til den endelige vurdering i mandags.
Held og lykke
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Så havde jeg fødselsdag, hvor jeg fyldte 19 stærke år. Se hvad min familie gav mig. De har vel nok god smag :P. Det kan betale sig at udfærdige ønskelister måneder før. :D
[img:67e639069b]http://img124.imagevenue.com/loc225/th_e16_PB220848.JPG[/img:67e639069b]
Delene er til roadsteren og roadsterens fremtidige 1914 motor
cool tæppe :D
tillykke vwen :D
-------------------------------------------
"NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF A BUG"