Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  tænding tidspunkt?

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja jeg ved det godt, men har bare glemt det.
Hvor skal tændings tidspunket være på min motor?
Det er en 1914cc -dobb 40mm weber-009 fordeler-308 knast.
Så vidt jeg husker er det et eller anden tal der skal indstilles med fuldt avanceret fordeler(2800-3000 omd)
Jeg kan bare ikke huske hvilket tal det er.
Ved samme lejlighed skal mine webere indstilles med co2 måling osv.
Hvilket co2 tal er rimeligt til min motor?
På forhånd tak- Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg mener en 009 skal stå ved ca 14 grader i tomgang hvis jeg husker rigtigt. Så passer tændingstidspunktet når motoren får nogle omdrejnnger og har fuld avance på fordeleren. Men jeg er sgu ikk helt sikker på jeg husker rigtigt...

Man plejer at sige at en motor skal tænde ved X grader med fuld avance. Og så må man jo regne "baglæns" til tomgangstændingen hvis man kender fordelerens avancering og de grader ved fuld avance (som vi ikke kan huske :D ) Hvor typpisk... ha ha... Men der er nok nogle af de andre der ved hvor meget fordeleren skal tænde på når den avancerer fuldt...

Held og lykke med det..
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ved fuld avancering kan du ca. stille den til 28-30 grader... så skulle du ikke være helt galt på den.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jeg huskede det som 30 til 32 grader... men ville ikke skrive det d a jeg ikke er sikker... Troede bare den lå højere end 28...

Flere kvalificerede bud - fra personer der er logget ind?
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det var da satans... Nu er jeg ikke engang selv logget ind :oops: Ja det var så mig før...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
CO CO CO, kære venner CO2 er noget politikere snakker om.
En CO på 3-5 % vil nok passe.
Så vil CO2 nok være 12-13%. Jeg synede en Polo 6N en dag. Den viste en CO% på 0.00 og 16,1% CO2. Tag den SF.
Hvis vi skal af med CO2 skal vi have de katalysatorer pillet af og så fejljustere motoren. Så kan vi nok komme ned på 7-9% CO2.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
frank - kender du ikke graderne ved fuld avance?
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Når man har med en motor at gøre som er noget ud over standard, så er det nok altid lidt "give and take"..

Til den pinger og så lidt tilbage.. 8)

Nej, min pointe er bare at man vil jo søge at få tændingstidpunktet så tæt på banken som muligt - og så lige lidt tættere!
Men at starte med 26-28 grader er nok ikke helt ved siden af..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:8f823d7392="vwanders"]Når man har med en motor at gøre som er noget ud over standard, så er det nok altid lidt "give and take"..

Til den pinger og så lidt tilbage.. 8)

Nej, min pointe er bare at man vil jo søge at få tændingstidpunktet så tæt på banken som muligt - og så lige lidt tættere!
Men at starte med 26-28 grader er nok ikke helt ved siden af..[/quote:8f823d7392]

eller skift til stinger.... så kan du slet ik´ høre den pinger ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:6cb34a6257="Anonymous"][quote:6cb34a6257="vwanders"]Når man har med en motor at gøre som er noget ud over standard, så er det nok altid lidt "give and take"..

Til den pinger og så lidt tilbage.. 8)

Nej, min pointe er bare at man vil jo søge at få tændingstidpunktet så tæt på banken som muligt - og så lige lidt tættere!
Men at starte med 26-28 grader er nok ikke helt ved siden af..[/quote:6cb34a6257]

eller skift til stinger.... så kan du slet ik´ høre den pinger ;-)[/quote:6cb34a6257]


ja det var så mig uden log ind.... det var også mig der foreslog 28-30 grader (også uden log ind... det kører for mig!!)

Men jeg er helt enig med Anders... til den pinger og så lidt tilbage - så er det optimalt!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.