Samling af bremser
Jeg har købt pakningssæt til bagakslen så der ikke fosser olie ud i bremserne men der er en tynd skive med og når jeg kigger i min haynes-bog ser det ud som om den skal på lige før tromlen men der var ingen i forvejen og der mangler lige lidt i at den kan gå på akslen
hvad siger i.
I haynes-bogen ser det ud til at den hedder oil thrower
Ja der skal være en tynd skive, som din bog viser.
Du må finde en brugt original. Den der er med i pakningssættet passer sjovt nok ikke.
Husk bagakslen skal spændes 30 kgm. eller 300Nm.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Tak Frank jeg har tilpasset den der følger med
Jeg har lige været i gang med samme "operation", og jeg undlod at bruge skiven...den var nemlig heller ikke monteret på min T1´er. Jeg kiggede i Haynes, og diverse tegninger, og der kunne jeg ikke se den omtalte skive.
[img:64fa6b76b6]http://img2.imagevenue.com/loc214/th_81d_15.jpg[/img:64fa6b76b6]
Hvor skal den sidde...må jo hellere få med, hvis den skal være der.
-------------------------------------------
MIB Aalborg
Den viste tegning passer ikke helt. Eller er for dårlig.
Om der er noget med årgang ved jeg ikke.
Jeg mener skiven skal ligge helt op ad lejet
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Så vidt jeg husker skal skiven op ad lejet, som Frank siger, og så den lille gummiring for at holde den på plads. Så kommer det lille "rør" som pakdåsen kører på..
Det er ikke den samme tegning som i min bog And.
Der er heller ikke nogen lille o-ring til at holde den anden shims på plads med på din.
når jeg skriver den anden er det fordi der er 2 tynde skiver hvor den jeg taler om er det sidste der skal på inden tromlen.
Altså der sidder på nogle årgange en olieslynge, som nærmest er en opsamlingskop med et rør ud igennem et hul i tromlen. Den opsamler og slynger olie ud af bremsen. Det er nok den Haynes kalder "oil thrower"..
Men der er vist kun 1 tynd skive.. Og det er den før omtalte.
Jeg fandt lige en anden tegning...den ser noget anderledes ud, end den første jeg linkede til.
[img:e909fdf55a]http://www.gearheads.dk/nuke/logo.php?picturename=modules/coppermine/albums/userpics/12115/Baghjulsophaeng.JPG[/img:e909fdf55a]
[quote:e909fdf55a="donbug"]der er en tynd skive med og når jeg kigger i min haynes-bog ser det ud som om den skal på lige før tromlen men der var ingen i forvejen og der mangler lige lidt i at den kan gå på akslen
hvad siger i.[/quote:e909fdf55a]
Den tynde skive må være "7" på tegningen...
-------------------------------------------
MIB Aalborg
JEPS og det er så den gamle type med olieslynge
De nyere har et andet lejedæksel med olieafløb ud gennem ankerpladen.
HALLO ! Det hul skal så renses hver 20-30. år
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:c8c5861067="Frank_Andersen"]
HALLO ! Det hul skal så renses hver 20-30. år[/quote:c8c5861067]
Der er heller ikke andet end arbejde med det gamle lort ;-)
-------------------------------------------
MIB Aalborg
Hvad kan åsagen så være til at der kommer olie ud af hullet? for meget olie i gearkassen, eller hvad ?
Mvh. TeddyC
:roll: er det nødvendig at skifte pakninger hver gang man har det skildt ad i bagbremsen!? hvad bruger i af gearolie til standart 1200 gearkasse og hvor meget!? 8O
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
[quote:780a6b8d17="mSTIGAARD"]:roll: er det nødvendig at skifte pakninger hver gang man har det skildt ad i bagbremsen!? hvad bruger i af gearolie til standart 1200 gearkasse og hvor meget!? 8O[/quote:780a6b8d17]
Ved ikke om det er nødvendigt, men det er da en god sikkerhed at have. Et pakningssæt koster ikke alverden, det tager heller ikke lang tid at montere når man nu har skildt skidtet ad...men det er fa´me surt at skille hele skidtet ad igen, kun fordi man ikke skiftede pakningerne fra starten.
-------------------------------------------
MIB Aalborg
Ja 80W/90 og endelig GL5 En ren 90 kan godt være noget stiv om morgenen.
Med std. motor kunne jeg godt finde på at bruge en W75 GL5, den yder ikke så meget "modstand"
Hvis ellers gearkassen er OK kan det næsten altid hjælpe på gearskiftets "lethed" at skifte olie
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:9db4b68632="Frank_Andersen"]Ja der skal være en tynd skive, som din bog viser.
Du må finde en brugt original. Den der er med i pakningssættet passer sjovt nok ikke.
Husk bagakslen skal spændes 30 kgm. eller 300Nm.[/quote:9db4b68632]
Lige en indskydnig..
Er det nr. 20 på tegningen der skal spændes 30 kg?
Ja, i rep.håndbogen står der 30 kgm. og frem til nærmeste splithul. Hvis momentet overstiger 35 kgm. skal man forsøge med en anden møtrik
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Den tynde skive i nævner,- er der en der har et mål på den, tænkte at
slibe den der medfølger ned på mål?
-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
Passer den på bagakselen ?
Hvilken årgang er din gearkasse/bagaksel ?
Skal den overhovedet være der ?
Den skal være samme diameter som udv.dia. på inderringen i lejet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hej Frank.
Det er en svingaksel årg. 65.
I skriver at den skive kan være for tyk, f.eks 1mm, er det en ide
at få den planslebet, så den passer på mål og hvad er det mål?
-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
Nej den er ikke for tyk. Den passer ikke på diameteren. Jeg kan bare ikke huske om det er udv. eller indv.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det var ikke noget jeg gad at rode med.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det er indvendig den er lidt for lille. Den kan ikke komme ind over akslen.. Den kan nemt slibes lidt til, så det passer.
-------------------------------------------
karmann martin
Tak for jeres svar, har fundet fejlen, det var den stor O-ring der var defekt.
VWenlig hilsen
K!m
-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m