Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej

Jeg har et par spørgsmål som nybegynder vedr. motorskift osv. jeg har en vw 1200 undervogn stående med en 1.3 motor så mine spørgsmål er:

1. Hvor mange HK har en 1.3 og en 1.6?

2. Skal jeg skifte gearkasse hvis jeg skifter fra en 1.3 til en 1.6

3. Da jeg lige har købt K&B mest populære buggy udstødning vil jeg spørge om den evt. også passer på en 1.6

4. Hvad gør man ved rustne bolte der ikke vil komme fri?

Håber i vil hjælpe lidt :)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
1 en 1300 har ca 44 hk en 1600 ca 50 hk
2 Nej
3 Ja
4 Flæk dem med en mejsel
Min motor er en 1300-som er bygget om til 1914cc
og gearkassen er stadig den samme.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hmm ja flæk med en mejsel kunne vel gå an men så kunne de fo også være bolten knækkede og det var vel det du ville undgå tænker jeg!!! køb dig en møtrikflækker i harald-nyborg! det er sådan en fætter man sætter ud over mørtikken og så spænder man en kile igennem møtrikken- super nemt og billigt
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nej bolten knækker ikke, med mindre man først forsøger at løsne møtrikken.
Altså man må ikke røre møtrikken med en nøgle hvis man er i tvivl.
Ved den mindste tvivl, start med at flække møtrikken.
Brug en skarp plademejsel og slå sådan at møtrikken SP
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 19 years siden | | | |
For at være helt præsis drejer det sig om udstødningen.
Det er møtrikken som er rustet fast, men en mejsel siger i skulle kunne klare det?!?
Tror i ik det er dumt at gå igang med når jeg ikke har erfaring nok, og hvis der nu kommer skade på gevindet kan det så laves?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Der kommer ikke skade på gevindet. Du skal holde med at slå når møtrikken netop revner.
Det skal gøres præcist. Man skal ikke bare hamre løs.
Det kan godt være nødvendigt at friske gevindet op bagefter, også fordi det rust der forhindrede dig i at skrue møtrikken af, jo sidder der endnu.
Det gøres med en skæremøtrik. Der er en speciel gevindbakke der er udformet som en møtrik. Kan købes ved et værktøjsfirma. Hvis du har en alm. gevindbakke der ikke er for stor, kan den vel også gøre det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.