Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Elendig motorgang?

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Efter at have kørt et par løb (201m drag) hvor min motor kørte rimeligt,tomgang omkring 1100 og jævn gasrespons.
Pludselig efter ´4-5 løb begyndte den at hakke-køre på 3 cylinder og knalde i potterne,den går også indimellem i stå i tomgang. Men jeg gennemførte finalen ,for ved fuld gas køre den på alle 4.
Min mistanke faldt på at "nogen " måske var kommet til at dreje på en stille skrue på weberne. Men det var heldigvis ikke tilfældet.
Er der nogen forslag til hvad der kan være gået galt? Jeg mente at det kunne være tændingen- Men den går rent over 3500 omd. Så kikkede jeg lidt på karburatorne, men det ser ud til at de står som de hele tiden har stået.
Hjælp mig , inden jeg splitter hele motoren ad.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Snavs i en tomgangsdyse.
Ud med dem en af gangen, kik før du blæser i dysen ellers finder du ikke noget.
Blæs forbi hullet til dysen så du forstøver noget benzin med ud og derved renser hullet.
Derefter motorjustering, ventiler, tænding karburatorer igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Mener du at en lille smule lo.. i en dyse kan lave så megen ravage. OKAY så vil jeg da starte med at finde det.
Er tomgangs dyserne , dem der sidder udvendig (bag en kærvskrue)?
Var lidt bange for at nogen ville skrive bøjet ventiler eller lign.
Takker , Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja tilstoppede tomgangsdyser er nok den mest almindelige fejl på en motor med mere end en karburator. Det virker jo underligt, men der skal kun en lille smule l... til at stoppe et lille hul.
På en motor med kun en karburator er det lettere. Den kan ikke gå tomgang. Hvis man har flere karburatorer bliver man tit narret af at den jo kan køre. Den hoster og skyder så på den cyl. den ikke kører på.
Det sker oftest på en nysamlet motor hvor man kan være uheldig at få et lille stykke gummi revet af indersiden på en slange, måske. Eller når den har stået vinteren over og svømmerhusene irer i bunden. Mest på Dellorto, altså ir.
Jeg ved ikke hvor de sidder på dine karburatorer. Men det bør du selv vide. Ellers er det på tide.
Den har vel ikke bøjet en ventil. Der plejer at følge noget mekanisk støj med en bøjet ventil. Eller den puster op af en karburator.
Men nu skal du jo til at kontrollere det hele. Så tag en kompressionsprøve også.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.