Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  just. forbro problem.... :(

Tags:
No tags yet.

(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nå.. jeg har her i weekenden monteret en justerbar forbro på min buggy da den gamle originale var gennemtæret men nu er problemet så at der ingen affjeddering er, bærearmene går simpelthen så stramt i "rørene" (værst i venstre side).. fx når man hejser den ned bliver den helt oppe og når man trykker den ned, bliver den nede, men systemet er da næsten så enkelt så hva kan næsten være gået galt, det er jo mere eller mindre kun de 4 rullelejer som bærearmene køre på der kan forhindre bærearmene i at arbejde eller hva... Er der nogle der har haft ligende problemer som har måtte ændre noget eller ???

Mvh Martin
(permalink) VBALL Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Er det en sprit-ny forbro ?? (Eller en brugt)

/Jesper
-------------------------------------------
Jesper - 25382292
(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:d2455a4987="VBALL"]Er det en sprit-ny forbro ?? (Eller en brugt)

/Jesper[/quote:d2455a4987]

Jep helt ny...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er et normalt problem at fiber eller papbøsningerne der sidder i de uoriginale forbroer ikke passer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nylonbøsninger i forbroen er for stramme , et normalt problem ved de uorg. forbroer . Da jeg samlede min Puma forbro til min gamle bil for lang tid siden var den også for stram .Bøsningerne sidder et godt stykke inde så jeg lavede en forlænger til en justerbar rival , så rev jeg dem op til de havde en let pasning ,dvs. armene skal kunne køres op/ned uden at være for løse. Evt. kan en turbinesliber med en vifte måske bruges ?
(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:e74f5373a3="Frank_Andersen"]Det er et normalt problem at fiber eller papbøsningerne der sidder i de uoriginale forbroer ikke passer.[/quote:e74f5373a3]

hmm okay.. kan man trylle et eller andet med de bøsninger de er jo lidt svære at slibe på hvis det kunne være løsningen de sidder jo et stykke inde....
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det har M-Flow svaret på. Hvad siger ham du har købt den af ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:b62c0d1c52="M_Flow"]Nylonbøsninger i forbroen er for stramme , et normalt problem ved de uorg. forbroer . Da jeg samlede min Puma forbro til min gamle bil for lang tid siden var den også for stram .Bøsningerne sidder et godt stykke inde så jeg lavede en forlænger til en justerbar rival , så rev jeg dem op til de havde en let pasning ,dvs. armene skal kunne køres op/ned uden at være for løse. Evt. kan en turbinesliber med en vifte måske bruges ?[/quote:b62c0d1c52]

Kanon.. er glad for at jeg ikke er den første der står i den situation, men det vil jeg da prøve.... tak tak tak...
(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:c26491a96e="Frank_Andersen"]Det har M-Flow svaret på. Hvad siger ham du har købt den af ?[/quote:c26491a96e]

tja jeg har ikke kontaktet andre end her på vwnettet da jeg først blev færdi med at samle vognen her sidst på aftermiddagen men det kunne da godt være at man lige skulle give ham et ring inden man sliber alt for meget..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja det kan være rart at være flere om et problem. Men prøv at forestille dig hvor fantastisk det kunne være at have en hobby som vores, hvis delene vi købte var i orden. Så kunne vi bare bygge nogen gode biler og køre i dem i stedet for at bekymre os.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
De er begyndt at lave de uoriginale med rullelejer også. Det er det blevet lidt bedre af, men stadig ikke helt godt! :roll:
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Da jeg købte min justerbare forbro hos KB, fortalte han mig at rullelejerne er lavet til renoverede bære arme, dvs at de er en smule mindre end originale.
Problemet løses ved at slibe dine bærearme med fint smergellærred, indtil de passer.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:d22f55962c="niels-erik"]Da jeg købte min justerbare forbro hos KB, fortalte han mig at rullelejerne er lavet til renoverede bære arme, dvs at de er en smule mindre end originale.
Problemet løses ved at slibe dine bærearme med fint smergellærred, indtil de passer.
Hilsen Niels Erik[/quote:d22f55962c]

Der kan man jo bare se.. Det er nok en meget god forklaring. Men det BURDE være sådan at man så kunne vælge mellem std lejer og understørrelse.. :roll:
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ARHH Mon dog
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Forklaringen er vel meget god.. Desværre forholder det sig ikke sådan..
Vi har 2 nye pumaer liggende i garagen.. Den ene har ok pasning i lejerne men den anden har problemer i venstre side.. Jeg har et sæt NOS bærearme fra 1968 som jeg har testet med så der er altså ikke tale om hverken renoverede eller slidte bærearme.. Desværre er det nok et spørgsmål om kvaliteten af forarbejdningen på forbroen og ikke alt andet.. Efter hvad jeg har hørt svinger kvaliteten meget.. Når alt kommer til alt handler det nok om at holde priserne nede fordi fok ikke vil betale det det koster at lave godt grej.. Personligt vil jeg gerne betale ekstra for at få noget der duer i første hug! Et eller andet sted virker det også meget mystisk at forbroen kun binder i den ene side hvis den er lavet til renoverede bærearme?? Skal man så kun bruge renoverede i den side den binder eller hvad? :roll:
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:46d1d5faaa="KKWA"]Forklaringen er vel meget god.. Desværre forholder det sig ikke sådan..
Vi har 2 nye pumaer liggende i garagen.. Den ene har ok pasning i lejerne men den anden har problemer i venstre side.. Jeg har et sæt NOS bærearme fra 1968 som jeg har testet med så der er altså ikke tale om hverken renoverede eller slidte bærearme.. Desværre er det nok et spørgsmål om kvaliteten af forarbejdningen på forbroen og ikke alt andet.. Efter hvad jeg har hørt svinger kvaliteten meget.. Når alt kommer til alt handler det nok om at holde priserne nede fordi fok ikke vil betale det det koster at lave godt grej.. Personligt vil jeg gerne betale ekstra for at få noget der duer i første hug! Et eller andet sted virker det også meget mystisk at forbroen kun binder i den ene side hvis den er lavet til renoverede bærearme?? Skal man så kun bruge renoverede i den side den binder eller hvad? :roll:[/quote:46d1d5faaa]


sjovt nok....
fra 3uger siden samlede jeg en til mit projekt....... og det var osse kun venstre side der var problemer med...og det var osse med "nos" bærearme.....
og jeg kan da huske da jeg monterede en på min sorte buggy fra en del år siden var det også kun i venstre side der var problemer med... "føresiden".....!!!
leo-pol
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det har alle dage været noget lort.. Faktisk er det eneste der duer en org forbro med isvejste adjusters.. Men det er ulovligt.. Altså kan man enten vælge imellem at køre rundt med noget som kan synes men ikke fjedre eller noget som ikke kan synes men virker..:roll: Der er fandme nogle et sted der får sig et godt grin over os et eller andet sted..
(permalink) vw1303 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvad med de "nye" forbroer som CSP sælger... Er de i orden???

De er bygget på en original forbro!!!!

Forbro
-------------------------------------------
1303 big & ?????????????
vw1303@paradis.dk - 20484650 - Sønderjylland
Tønder veteran klub
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nej. Ja det er originalt Brazil.
Originalt, generelt, der dur´er selvfølgelig fra Tyskland eller alternativt Mexico
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:931cd66b51="Frank_Andersen"]Nej. Ja det er originalt Brazil.
Originalt, generelt, der dur´er selvfølgelig fra Tyskland eller alternativt Mexico[/quote:931cd66b51]


så er det godt man har en rival der passer ind i hullet

det var også en problem på min men en tur med en rival så var prøblemet løst

JB
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hold kæft jeg gad godt se en rigtig mekaniker i ansigtet hvis han skulle til at bruge en rival pga. lorteforarbejdning.. Lortet røg retur indtil der kom en der virkede og hver evigt eneste gang ville han bonge leverandøren for tiden han havde spildt ved at montere det.. Ja jeg har selv været reservedels ekspedient i sin tid så jeg ved hvordan det fungerer..

Endnu en grund til at de fleste mekanikere heller ikke skruer THansen stuff på deres biler.. Kvaliteten er for svingende og de gider ikke bruge 2timer ekstra på noget for at spare 100kr..

/K
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:1899b6ab9a="KKWA"]Hold kæft jeg gad godt se en rigtig mekaniker i ansigtet hvis han skulle til at bruge en rival pga. lorteforarbejdning.. Lortet røg retur indtil der kom en der virkede og hver evigt eneste gang ville han bonge leverandøren for tiden han havde spildt ved at montere det.. Ja jeg har selv været reservedels ekspedient i sin tid så jeg ved hvordan det fungerer..

Endnu en grund til at de fleste mekanikere heller ikke skruer THansen stuff på deres biler.. Kvaliteten er for svingende og de gider ikke bruge 2timer ekstra på noget for at spare 100kr..

/K[/quote:1899b6ab9a]


hørt hørt

men når der ikke er noget ander muligheder hvad gør man så??

man må jo få det man har til at virke

JB
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er muligt at mekanikere gør sådan , men det gør pladesmede ikke: Jeg er autolakker, og ca en ud af tre nye pladedele er enten bulet eller har dårlig pasform, og hvergang får vi at vide at der ikke er tid til at få nye stumper frem, så jeg spartler fabriks nye plade dele dagligt (lor.. arbejde) Men jeg er efterhånden blevet en "haj" til opretninger. Så lidt godt er da kommet ud af dårlige reservedele.
Ps det er altså originale pladedele vi bruger-mange skader skyldes transport skader.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg går ikke ud fra at det er fordi forbroerne er transport skadet?
Hvis det fandtes noget kvalitetscheck på stumperne ville de jo nok opdage at det er noget lort de laver.. Og de burde vel egentlig selv køre en rival igennem forbroen så den står på de korrekte mål ved levering.. Det er sgu de færreste perlegrus tunere der ligger inde med en rival til det formål..

Ja pladedele er tit bulede og skæve.. Det er sgu heller ikke ret tit de passer på den bil de skal på. Men stadig vil jeg mene at hvis man køber en 10mm bolt og en 10mm møtrik med ens gevind skal de 2 ting kunne skrues sammen direkte fra kassen.. Det burde ikke være nødvendigt at skære nyt gevind i møtrikken for at få det til at passe vel?
(permalink) tagsnket Member
Skrev for 19 years siden | | | |
lille snut...
du har da selv en lille rør (

Reply »

You must log in to post.