Hejsa
er meget tæt på at købe en skide flot 1302 fra 1971.
men den har 2 problemer.
Sælger fortæller mig at man kan opleve et lille hul, når man drejer rattet.
under prøve kørselen oplevede vi ingen ting der
man mener at det er styre boxen der er slidt. nogen der har nogen erfaringer med dette?
frygter at der skal en ny styrebox til - og så har jeg ikke råd længere.
samtidig skal kuglelejet i det ene baghjul også skiftes inden syn... suk
nogen med en lift der har en time eller 2 en lørdag for et par kasser øl ?
spurgte en mekanikker. 700 kr i timen...
århus er en dyr dyr by
ingen der har nogen ide `?
alle input ville være fantastiske. handlen er lige op over men kan ikke slå til før om jeg ved om det er noget jeg skal poste mange mange tusinde kroner i extra - eller om det kan justeres
[quote:90e5c060a0="noooze"]Hejsa
er meget tæt på at købe en skide flot 1302 fra 1971.
men den har 2 problemer.
Sælger fortæller mig at man kan opleve et lille hul, når man drejer rattet.
under prøve kørselen oplevede vi ingen ting der
man mener at det er styre boxen der er slidt. nogen der har nogen erfaringer med dette?
frygter at der skal en ny styrebox til - og så har jeg ikke råd længere.
samtidig skal kuglelejet i det ene baghjul også skiftes inden syn... suk
nogen med en lift der har en time eller 2 en lørdag for et par kasser øl ?
spurgte en mekanikker. 700 kr i timen...
århus er en dyr dyr by[/quote:90e5c060a0]
hvis der ikke skal mere end en ny styrebox til at sprænge bugettet, ville jeg nok overveje IKKE at købe en bobbel... det er jo en gammel bil, og der kan hurtigt gå noget i stykker
Hvis du ikke selv kan lave noget, så er din første opgave at finde en mekaniker, der er villig til at arbejde for en fornuftig pris. 700,- er det hos VW? det er en meget høj pris, det burde du nok kunne finde betydelig billigere. Men endnu vigtigere end timeprisen, er at du sikrer dig at det er en der har arbejdet på luftkølede VW tidligere. Mange mekanikere idag har jo ikke rutinen i de gamle biler, og kan derfor hurtigt bruge alt for lang tid på en reparation.
Mit bud på styretøjs problemet er at der skal udskiftes det kardanled so går fra ratstammen til styrehuset. Det er en klassisk sliddel som ofte er færdig på 1302 og 1303 (de andre har ikke denne del). det er en lidt besværlig del at skifte. En erfaren vil nok bruge et par timer og en der ikke kender triksene, kan hurtigt bruge det dobbelte.
Men køb aldrig en gammel VW hvis du forventer at få en super billig hverdagsbil. Det hænger kun rigtig sammen, hvis det er entusiasmen der driver værket.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
det er nu ikke fordi det vil sprænge budgettet som sådan.
men lige her og nu vil det :) forskiring og indregistrering er jo lige 10,000 oven i - og så er pengepungen for denne mrd ved at være lidt slatten :)
hvis den nu bare kunne gå ignnem syn uden de opdagede det, ja så kunne jeg jo bare få det skiftet inden for den næste mrd
der er jo også lige det kugleleje i venstre bagdæk der skal udskiftes.
jeg tror måske jeg har fundet en der vil gøre det en del billigere.... men skal så også lige finde delene
[quote:961d240322="noooze"]
hvis den nu bare kunne gå ignnem syn uden de opdagede det, ja så kunne jeg jo bare få det skiftet inden for den næste mrd[/quote:961d240322]
Det er jo også din egen sikkerhed det drejer sig om lad nu være med at hoppe over ....osv.
Vent evt. til du har (rigtig) råd til det
nej sikkerheden vil jeg nu ikke gå på konpromis med... det er sikkert.
men hvis jeg skal have entil at stå og bruge 4-5 timer a 700 kr i timen plus en reservedel til overpris... så bliver det nu en dyr affære
men råd skal jeg nok få...
Altså hvis der ikke er nævneværdigt ratslør eller slør at mærke når man hiver i hjulene, så går den fint igennem syn..