1600 T1 motor spørgsmål?
Jeg har ligget og rodet med min Buggy hele dagen og har så lige et par spørgsmål.
På min standard 1600 karb er der 2 blandingsskruer, hvilken en er til hvad?
Og hvor skal tændingen stå?
Jeg har en værkstedshåndbog, men den dækker selvfølgelig kun 13-1500
motorer.
Grunden til jeg spørger er fordi den går lidt mærkeligt. Den starter fint nok, men vil gerne gå i stå og indtil den er blevet varm trækker den ujævnt og skyder i udstødningen.
Når først den er varm går den "kun" højt i tomgang.
Det virker ikke som den er utæt nogen steder og derved kunne
suge falsk luft.
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
har du stillet ventiler?
det starter man med
Den store skrue er tomgang og den lille er blanding. Tænding skal stå 7½ grad før top. Afhængig af motorype skal tænding stilles med/uden vacuumslangen tilsluttet.
Men det lyder som utæthed i de gummimuffer der forbinder manifolden med manifold-enderne. Eller pakningerne mod topstykkerne..
Har du noget startspray, så sprøjt det på samlingerne. Så kan du finde evt utætheder. Hvis den suger falsk luft vil den stige i omdr når du sprayer.
Jeg startede med at stille ventiler og har osse prøvet nummeret
med startspray uden held. Karburatoren har jeg lige hældt et
renoveringssæt i og det hjalp faktisk en smule på det.
Jeg tror jeg prøver at pille hele manifolden af og tjekke det
hele fra en ende af.
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
Hvis alt andet ikke hjælper så kan det være indsugningsrøret der er tæret ud i forvarmerøret.
Så kan de opføre sig vildt underligt
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Så kom jeg lidt videre, nye pakninger mellem manifolder og toppe,
nye indsugningsmanchetter,forvarmerør checket og fundet ok,
tændning indstillet og karburator grundindstillet.
Nu vil den bare ikke gå i tomgang når den er varm. Den ruller mellem
ca 700 og 1400 omdr og dør så langsomt.
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
99% sikkert at det er en utæt indsugningsmanifold..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Mærk lige om der er mærkbart slør i spjældakslen på karburatoren... også her kan den suge meget falsk luft hvis den er slidt MEGET
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Hvad kan den sidste procent være?
Forvarmerrørene er skåret af og hullerne er lukket(svejset) og
det er ikke karburatoris, den stod i tomgang i indkørslen og fik lov
til at snurre sig selv varm. Den sidder i en Buggy så det er nemt
at komme til, heldigvis.
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
Spjældakslen er næsten intet slør i, der er lidt i chokerakslen
men det regner jeg ikke for noget problem.
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
Nu skal jeg have hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu er manifolden skiftet uden at det har hjulpet.
Den går rigtig fint med choker, men når den er varm så dør den.
Den går kort og godt bare i stå, uden at rulle i tomgang eller noget som helst.
Hvis I læser højere oppe kan i se hvad der gjort.
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
Reagerer den på tomgangsskruen når du drejer eller er den ligeglad?
Hvordan har du grundindstillet karburatoren?
Den reagerer faktisk ikke på tomgangsskruen, der har været stillet
fra helt i bund og op til 7-8 omgange ud.
Karburatoren er indstillet efter det her:
http://www.geocities.com/MotorCity/Lane/1970/34pict3.html?20056
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
Hvis du er 100 på at alt andet er iorden, så må næste skridt vel være at prøve med en anden karburator (?)
P.s. Eftersom den ikke reagerer på tomgangsskruen, kunne det jo tyde på at spjældet ikke er helt lukket, eller at karburatoren er ved at være slidt op indeni.
T.
Ja jeg tror sku også den er slidt op.. Jeg har oplevet det et par gange med Pict 34'ere at de er "hurtigere" slidt end de ældre karburatorer..
Hvis grundindstillingen er i orden og resten af motoren er sund og trimmet så er det vist eneste forklaring.
BORTSET fra éen ting jeg har prøvet.. Den elektriske shutoff magnetventil.
Jeg lå en dag og rodede L
-------------------------------------------
Med venlig hilsen
Peter "Hottentot"
[quote:bee410e11b="hottentot"]
Det var så mig....
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com