Fik for nyligt en anmærkning ved syn angående min pakdåse bag svinghjulet. Har forsøgt at skifte den, men oliespildet er der endnu.
Har jeg været en klovn til at sætte den i eller kan der være andet galt, f.eks. olieslyngen på indersiden?
Svar ønskes kun fra folk der rent faktisk har haft motoren ude af en bil der faktisk findes.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Har du husket at smørre den? Ellers kan den nemlig godt sprække.
Hilsen en som har haft motoren ude af bilen.
Ja, husk at smøre olie på "læben" på pakningen. Ellers brænder den af og blivr utæt når man starter motoren.
Det ku muligvis også være den pakdåse der sidder i gearkassen??? Men man kan jo nemt lugte forskel på gearolie og motorolie.. så det nok ikk til den store hjælp..
Vh Spring
Har egentlig ikke lugtet efter...
Pakdåsen fik lidt silikonefedt, men har måske været for nærig. Kiggede også svinghjulet efter for grater.
Jeg prøver da bare igen.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Har du tjekket at din krumtapsudluftning ikke er tilstoppet..?
Det kan også være du bare har været uheldig med en dårlig pakdåse. Det er ikke altid bedste kvali..
krumtaphusudluftningscheck er et godt bud..
..ellers check axialspillerummet (hvis det er på 1-2mm er der slet ingen grund til at montere pakdåsen.)
Derudover er der også o-ringen der ligger i svinghjulet, jeg havde en lille oplevetse med en motor hvor den slet ikke var monteret, S
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Motor ind og ud 3 gange...
Det var o-ringen der var gået til. Havde tilfældigvis en på lager.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook