Jeg er ved at sætte en 1500 i stand og i den forbindelse kan man jo ligeså godt få lidt ekstra "umpf" ud af den.
Er der nogen der har erfaring med at porte enkeltportede topstykker?
Jeg vil gerne beholde enkeltportens egenskaber, så at skifte til dobbelt port er ikke på tale. Hvad skal man koncentrere sig om?
Motoren får tarmslyng, 1303 vippetøj, scat HD fjedre, og til at begynde med std karb, men regner med at finde et sæt T3 karbs, eller tilsvarende og lave et sæt lange manifolde hertil. Tænding fra 1200 D motor
Andre ting I vil anbefale til sådan en motor?
Alle råd er velkomne!
/Rasmus 8)
lige et spg... er der forskel på vippetøj fra 1303 og andre type 1 motore :?:
mener de løfter lidt mere end std, men ret mig hvis jeg tager fejl.
der er masser du kan "rense" op i især udstødningsporten på 1500 topstykker.
det giver jo lidt alt sammen
Derudover et 1600 cylindersæt og prøv at lege med lidt forskellige hoveddyser på standardkarburatoren
D skal helt tilbage til de allerførste 34hk 1200 motorer for at finde vippetøj med 1:1 udveksling, der efter er alle 1:1,1
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Dvs at jeg bare giver dem med sliberen jævnt over det hele og glatter ud omkring ventil styr.
Jeg tænkte på om der var noget jeg skulle have "in mente" i indsugningen der hvor den deler sig i to i toppen.
Så beholder jeg bare de std vippe arme.
Hvis du er ude efter mere effekt skulle man måske prøve en karburator fra en 1303 med tilhørende strømfordeler.
Du skal ihvertfald ikke bruge fordeleren fra en D motor med en karburator fra en H motor.
Der er ingen grund til at sætte HD fjedre i en motor med std. knast.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg har kig på et sæt weber 34 ICT, som ville være fine til den. Hvad vil du råde til af tænding frank? Jeg har kun en fordeler fra 1200, så jeg skal ud og skaffe noget andet.
Frank er inde på det rigtige mht. karburator/ fordeler. Ventilfjedre vil jeg nu godt anbefale hvis du har i tankerne at ville upgrade til dobbelt karbs senere.
Tag i øvrigt osse lige en spån i toppene for C/R - 1 mm vil passe til 8-1. Og pas nu på ikke at gføre for meget ved udst porten. Det mister du kun kræfter og især moment ved.
T.
du kan vel bruge strømfordeleren fra en type 3 den er jo beregnet til motore m dobbel karbs