Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  mangler hk/omdrejninger!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 19 years siden | | | |
skal lige have nogle andre øjne/meninger om følgende-

motoren er en std 1300 busmotor, luftfiltret en er et at disse moderne runde wannabee racerluftfiltre, udstødningen er en glasspack på tarmslyng- forvarmerørne er skåret af manifolden men ellers ingen fikumdik

problemet er at nå den er kold, er den noget træg i optrækket- selvom man jogger speederen ibund virker det alligevel som om man kører morfarkørsel- det bedres noget jo varmere den bliver meeen jeg er ikke helt tilfreds. Problemet har udviklet sig over nogle dage

kan det være at luftfilter/udstødning "suger livet" ud af motoren (det tror jeg selv) men hvad siger i inden jeg splitter det hele ad?

i tillæg kan jeg sige at motoren er nyjusteret osv for ca 10 dage siden og kørte super indtil nu
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 19 years siden | | | |
et tændrør der ikke tænder..? - så kan den ikke køre mere end ca. 80km/t i 3. gear

-det er jo nemt at pille luftfilteret af og prøve om det er det

Udstødningen skulle ikke være noget problem, det er jo ikke en 2taktsmotor
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hmm jo men ville det bedres når motoren bliver varm? det med filtret hjalp ikke alverden (har lige prøvet) umiddelbart kunne den godt virke som om den kun kørte på 3 cylindre men den bliver varm på alle 4 udstødningsrør men det kunne da være alligevel- hvis det er tændrørne er jeg definitivt færdig med franske rør...de er nye men det er jo ingen sikkerhed og jeg kan vist svagt erindre jeg har haft probs med franske rør før!!!
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Kom der nye uoriginale platiner i for 10 dage siden ?
Hvis der gjorde, så prøv at sætte Bosch i og indstil motoren igen. De uoriginale kan godt slide eller smelte fiberklodsen så de ikke åbner og så står tændingen helt tosset.
Med et uoriginalt luftfilter og udstødning bliver den meget følsom over for den slags
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) paradigm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
har du tjekket om det skulle være din automat choker der hænger??

Reply

You must log in to post.