Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Arrrrhhh.... Har fået min bil syn

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så er Eurokruzeren godkendt.
Det er jo dejligt. Har været hos en flink synsmand i Randers der stemplede og smilede og var rigtig rar.

Kørte glad og fro videre på min færd. Bilen skulle over på hvide plader fra gule så jeg kunne da lige slå et smut forbi told&skat og deponere 6.000 for så at skråne over gaden og hente nummerpladerne. Bilen har altid været dansk så ingen toldsyn og den slags....

Troede jeg FEJLAGTIGT!

Bilen skal til vurdering da den skal godkendes til veteranafgift.
Nu er der vel ikke ændret noget på bilen spørger den rare dame.
Nej ikke andet end de konstruktive ændringer jeg lige har fået godkendt og skrevet på registreringsattesten .

Jeg har indbetalt knap 6000 og kan regne med at skulle af med 14.000 mere hvis de ikke vurderer den er veteran.

Hvad er jeres erfaringer med lak og den slags (bilen er nymalet)
og hvad med bremser og den slags?

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej Gustav - og tak for sidst.

Jeg forventer også at min Ghia bliver indkaldt igen, når jeg bliver kørende.

Da jeg betalte den fri, var bilen nylakeret men stadig adskildt.

Jeg blev kaldt ind til vurdering, og mødte op med bilen på en trailer.

Havde stort set medbragt:

Org. karosse, org. bund m. org. bremser, hjul osv., org. motor, org. sæder rat osv. havde endvidere medbragt fotos af bilen inden adskildelse.

Jeg fik den besked at den ville de se igen når bilen kunne køre selv. Argumentet var at for ellers kunne jeg jo bare gå hjem og bygge den om.

Her forstår jeg intet, men de var slet ikke til at tale med. Jeg mener, hvorfor beder de synsfolkene om at lave et toldsyn hvor synsmanden afkrydser om der forefindes noget udstyr på bilen osv.

Og her gik jeg naivt og troede at det var den vare man havde importeret til landet, man skulle betalte afgift af...

Derefter sagde jeg så at jeg ikke havde importeret bilen i den stand som den er i nu.

Hertil svarede de at standen på bilen ikke er afgørende for afgiftens størrelse, men BETINGELSEN for at få en billig veteran afgift er at bilen er ORIGINAL. Skriver det på den måde, fordi det var den måde det blev sagt.

- men vil de se den igen må de selv indkalde den, og så møder jeg op med en fuldstændig skrabet standard vogn.

Ved at Kim (fra MIB) også lige har haft en herlig snak med de kære toldere...

Henrik H.
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Desværre er vurderingen en latterlig farce, hvor det er op til nogle vurderingsmænd at sætte grænsen for hvad der kan skille vognen fra at være original til at den er moderniseret. Min erfaring er at det er de umiddelbare ting de går op i. Hvis du sætter standard stålfælge på, tror jeg ikke de ser dine nyere bremser. Jeg har endnu ikke oplevet at de ligger sig ned og kigger ind under bilen.
Derimod kan du risikere at de lader den "dumpe" hvis du har sat sæder i fra en moderne bil. Lakken skulle ikke være et problem, uanset om det er flake, metallic eller en flad standard farve.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Har netop sat originalsæder i og forestiller mig at 17"erne skal af. Jeg regner med at låne et sæt stålfælge af SP. Der er dog meget ringe dæk på. Læsser den sku på traileren og kører derned på onsdag (Horsens)

Hvad siger de til sænkning? og hvad med de golf4 blinklys jeg har mokket i knæstykkerne i den tro at der var betalt fuckin´lorte-vi-skal-alle-sammen køre-fiat punto-afgift på den?

Fuck jeg hader det system.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.