Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lidt hjælp til justering af under

Tags:
No tags yet.

(permalink) Plade Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej alle...

Tiden er nu kommet til at "Tøsen" skal ud af sit vinterhi, og da jeg gerne vil have just. min undervogn lidt op denne sæson, vil jeg hører om der er nogen som bor i nærheden af løgstør som, har tid og lyst til at hjælpe mig med det. (har værksted med lift)....og er selvfølgelig villig til at betale for det :lol:
Lidt om "Tøsen" Type 1 fra 57, har justbar for og bagbro, just.koni dæmpere......så for ham de har gjordt det 200 gange før burde det være lige til :P

Mvh
Morten
(permalink) bulli Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hej justerbar bagbro det er der da fra fabriken og det med foran den klare du selv.

du løfter bilen op og løsner de 2 bolte der holder fjederen,de sider uden på de 2 aksel rør 1 på hver.Så trækker du ned i hjulet til du syntes det er godt,så spænder du bolte igen og sænker bilen ned på jorden igen.så prøver du lige og trykke bilen op og ned i affjedringen og er den før høj gør du det modsat.husk og forlænge din dæmpere tilsvarene
det er lige udaf landevejen


hilsen kylle 23230220
(permalink) Plade Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Okay, ja jeg må indrømme at jeg ikke ved særlig meget om bilen, endnu :lol:
Købte den sidste sommer fordi jeg altid har drømt om en RIGTIG herre vogn...
Men jeg kigger da lige på det, og ser om det er så let som du beskriver.....

Mvh
Morten
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den forklaring er ikke korrekt.

Højden på bagtøjet justeres via torsionsakslerne. De sidder bag dækslet som du kan se når du tager hjulet af. Lige bag trinbrættet inde i skærmkassen.

Torsionsakslerne har stråler i begge ender. Færrest yderst og flest inderst. Hvis du flytter den et hak yderste sænker du den meget, men så hæver du den et hak i inderste. Så har du sænket den forskellen imellem inderste og yderste stråle? ik?
Kort sagt du justerere højden ved at ændre forskellen på strålerne.

Et af de få steder hvor det er lettere gjort end sagt, men man skal have forstået opbygningen først?

Du kan vel forsøge at hyrere Christian til det?

- Casper
(permalink) Plade Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak for Undervisningen....

Jep Christian har styr på det, skal forbi ham her i ugen, så må jeg jo se om han smider nogen guld korn fra sig :lol:
(permalink) Neofler181 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nogen der ved hvor meget inderst og yderst hæver og sænker?!?
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Der er 40 splines udvendigt, og 44 indvendigt. stangen er jo totalt 360 grader. Dividér antallet af splines op i 360 - så ved du hvor gange grader fjederpladen flyttes.

Så skal du bare lige regne ud med længden på fjederpladen, og regne regne regne.. 8)

Men det er vist noget i stil med 6 cm per hak yderst, og lidt mindre inderst..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) jacob Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:a4899ca5af="vwanders"]Der er 40 splines udvendigt, og 44 indvendigt.[/quote:a4899ca5af]

Hmmmm det har været oppe før og jeg vil jo mægtig gerne have det skulle være omvendt (40 inde og 44 ude), men jeg har jo nok taget fejl.

http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2184&highlight=splines
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Neofler181 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
oki takker : )

Reply

You must log in to post.